Ga naar inhoud


Topfield SBP 2001 CI + Nieuwe Kanalen worden niet zuiver herkend?


swallow6

Aanbevolen berichten

Hallo , 

 

ik ben hier zeker erg nieuw , maar moest door de verhuizingen van CD heel veel veranderen aan mijn schotelgebeuren.

 

Nu is de 2e lnb aangesloten op 23,5 Astra 3 , de receiver allemaal naar sbp 2001 CI+ geupdated , alles nieuwe modulen in Belgie bezorgd.

 

En nu na vele telefoontjes met de Service lijn van TopField Aken , erg vriendelijk !!! zeer kompetent !! en toch lukte het niet.

 

Alle kanalen met nieuwe symbolrate 29900 en frequenzen gevonden , dus ik heb ze wel maar de 11.856 V / 12.187 H  geven hele slechte beelden.

Alleen de 11.739 V voor o.a. NPO2 HD werkt prima.

De Servicelijn wist niet hoe dat kon ?? 

Wie kent het probleem of een oplossing ??

 

Vandaag de schotel en instellungen van de vakman laten doormeten : alles 1A

 

 

Een andere oude box Topfiel 7710HDCI heeft een soortgelijk probleem , daar gaan alleen de 11856V o.a. RTL 4,5,8, Z HD prima , de andere gaan hier weer niet ?? Bij de scan vindt de box helemaal niets ??

 

Ben zeer dankbaar voor oplossingen , ben wel een leek maar kan goed leren -11  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens op de site van topfield naar een nieuwe versie. Heb hier een topfield 5000 en een ander merk hd satelliet ontvanger. Geen problemen.Wellicht eens kijken naar het signaal niveau's van de transponders?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

Topfield 5000CI nog 5x hier maar die kan ik niet meer gebruiken. 

Door de verhuizing naar Astra 3 , ik heb nog Astra1+2 nodig , heb ik nu duo lnb , de 5000er ist niet diseg geschikt.

Dus hij schakelt niet automatrisch om.

Nieuwste Software van TF , vandaag nogeens gesproken , en zijn nog een paar onduidelijkheden maar het schijnt wel wel een TF probleem te zijn.

 

Groet Swallow6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , 

het is bijna niet te geloven, ik had nog een oude TF 7700HSCI , die ik al bij een_veiling site in de verkoop had.

 

Van het steeds weer iets uit proberen dus nog ook eens over deze box ! ???????????? proberen

 

En wonder boven wonder , vannacht 0.30 uur , gaan over deze box alle CD zenders uit mijn basis pakket  1A++++++++++++++++

 

Dat lukte niet bij de nieuwere SBP 2001 en de TF7710 ??? alles op dezelfde wijze de zoekloop gedaan.

 

Kan iemand dat fenomeen verklaren ???? Ik heb namelijk 4 dezelfde receiver nodig in mijn huis!

En het zou mooi zijn als men hier de zenderlijsten per usb stick kan overspelen, dan is het overal hetzelfde.

 

Met dank aan de oplosser !!!

 

Swallow6

aangepast door swallow6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...