Ga naar inhoud


topfield spr 2401 CI neemt niet meer op


willemnoorland

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een maand het volgende probleem

 

1) ik  activeer de opnametoets   b.v.  gisterenavond  detective Vera

2) het ziet er naar uit  dat het programma opgenomen wordt

3) opname is gescrambled omdat ik  naar een ander programma keek

4) zet de recorder uit en dan na een minuut moet de recorder weer starten om te descrambelen

5) er gebeurt niets als ik dan naar de opname lijst kijk  is er niets opgenomen of het programma is verdwenen.

 

iemand dezelfde ervaring  en zoja wat er aan te doen 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Na een minuut moet de recorder weer starten met het descramble programma? Het ding is nu aan het descamblen anders kon ik je vertellen wat sowieso in het menu "aan" moet staan. Verder doe ik dit anders: In het menu bij opnamen de descramble keuze kiezen en daar de starttijd instellen. Die stel je in op een tijd even nadat je de ontvanger stand bye zet. En je neemt een ruim tijdvenster. Als de descramble starttijd begint start de ontvanger en begint het descramble programma. Voordat ik de tv en de ontvanger eind van de avond standbye zet, stel ik de start descramble tijd in. Dan heeft ie de hele nacht om de opnamen te decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pel bedankt voor je reactie  

 

Inderdaad start de recorder weer na een minuut van stand bye zetten en gaat dan descrambelen Maar gisteren weer hetzelfde probleem 2 programmas opgenomen ,: een programma wordt descrambeled opgenomen omdat dat op te nemen programma kanaal is blijven staan na standbye  en de andere ( weer een detective) is verdwenen .Ik heb niet de mogelijkheid om via menu bij opnamen de descramble keuze te kiezen, die mogelijkheid komt bij mij niet voor. Begrijp ik het goed dat je je opnames niet instelt via de programmagids maar via menu- opnemen  of via menu-systeem instellingen en opnemen ??.

 

Mijn systeem id is 22130 laatste firmware update is  TF BCPCE.1.14.00 24.MAART 2015  Is er soms nog een jongere versie ??

 

graag je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware hier: TF-BCPCE 1.08.00 van 25-3-2015. SysteemID: 22361. (N.B.: heb het idee dat deze ontvanger in 2 systeemID versies werd uitgebracht als ik bij Topfield kijk. ou het probleem daar zitten?) Lijkt dan een oudere versie. Instellingen allereerst:

 

Menu Systeeminstellingen. Zet daar Stand mode op Active. Zet daar Automatic Power Down op Uit. (Ja, menu is raar genoeg half Nederlandse half Engels... Deugt natuurlijk niet, maar het werkt...)

Dit laat je permanent zo staan.

 

Dan: MENU/Systeeminstellingen. Daar naar: Opnemen. Daar naar: Automatisch decoderen.

Daar naar het submenu:

 

Dat zetten op Automatisch AAN. Tijd instellen op AAN. Dan Starttijd ingeven. (Bijv. even nadat je van plan bent tv en ontvanger 's avonds standbye te zetten)

Dan Eindtijd ingeven. Neem een flinke tijdsperiode zodat hij alles wat moet, kan decoderen. Al neem je 15 uur tijd, hij gaat terug naar stand bye zodra hij klaar is met decoderen.

 

Meestal neem ik de programmatijden uit de papieren gids. Ik heb alles ingesteld op 15 minuten EERDER starten en 30 minuten later STOPPEN  met opname. Want erg nauwkeurig gaat het vaak niet bij m.n. SBS 6 en ook soms RTL loopt uit qua tijd. Ook via het GUIDE menu een opname klaar zetten gaat goed.

Meteen rechtstreeks opname starten (kleine rode knop op afstandsbediening) wil ook, alleen die staat bij mij op maximale tijd, is 5 uren (kan ook op korter gezet worden, maar dit is veiliger qua opnametijd) en die breek ik dan handmatig af. Dit is in elk geval hoe het hier werkt qua decoderen van programma's. Als je geen menu's krijgt lijkt dat te liggen aan je firmwareversie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Het is wel een beetje laat dat ik dit lees, maar toch:

Dit is exact hetzelfde probleem als ik heb. Ik heb na 3 jaar gedoe en goed monitoren waar dit probleem vandaan komt wel een idee wat het niet opnemen veroorzaakt. Het probleem: ik neem op, als ik op een andere zender staat en als ik het dan terug wil kijken is het beeld zwart en geen geluid. 

Wat er normaal vaak gebeurt, als ik niet opneem, ik heb gekeken naar een zender, ik wil een programma op een andere zender bekijken en ik klik op de andere zender en dan verschijnt de tekst over het beeld: geen of gecodeerde uitzending. Dan klik ik op exit en dan krijg ik wel beeld en geluid. En het zijn wel zenders waar ik op geabonneerd ben of het zijn vrije zenders. Ik heb de oranje smartkaart en de CI+ module 3.5    Ik heb het idee dat daar het probleem vandaan komt. Toch heb ik met deze combinatie goed kunnen opnemen en kijken tot juni 2016 en toen begonnen de problemen, Canaal Digitaal heeft toen allerlei wijzigingen uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik heb zo langzamerhand een idee waardoor het komt dat: opnemen van programma op zender A en tegelijkertijd kijken naar zender B en dan blijkt de opname zwart te zijn, met andere woorden: er is niets opgenomen. Heb je ook dat als je een keer naar een zender gaat: er wel beeld verschijnt maar er de tekst verschijnt:

you are not authorized for this channel. En ik denk dat hier het probleem zit.

Want klik je deze tekst weg met exit dan verdwijnt de tekst en kun je gewoon zien.

Maar als je de Topfield instelt op opnemen van een bepaalde zender

en je kijkt naar een andere zender dan is het te opnemen programma wellicht ook met de tekst You are not authorized etc. ...

En dan blijft het zo staan tijdens het opnemen en neemt daardoor waarschijnlijk niet op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...