Ga naar inhoud


configuratie met extra draaibare schotel


minplus

Aanbevolen berichten

De huidige configuratie:

 

2qldem9.jpg

 

Een Big Bisat met 6 LNB's met 4 uitgangen, verdeeld via 4 Spaun 4/1 switches over 2 VU's naar 2 TV's. Met daarnaast een Gregorian via een Max op de 2e TV.

 

In VU2 is nu een extra tuner C geplaatst om mogelijk de ouwe sd-Max te vervangen. Ik ga ervan uit dat ik niet rechtstreeks de kabel van de Greg aan C mag koppelen, maar dat het signaal ergens via een switch moet lopen.

 

Wat is de simpelste en goedkoopste oplossing hiervoor in dit systeem (naast ipv. van de Max een goedkope andere tuner nemen/een ouwe andere tuner repareren)?

Iemand een idee?

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Gregorian kan je gewoon aansluiten op tuner C. Je zal wel een LNB moeten configureren voor tuner C en de satellieten die je via de Gregorian wil ontvangen die LNB moeten geven

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Znx. Dat is mooi. Ik was bang dat de hele switch toestand op de schop moest.

 

Nog een aanvullend vraagje hierover waar het bv. Astra 3 betreft die straks op alle 3 de tuners te krijgen zal zijn ( A, B en C ):

Sjaak gaf al eerder in een ander topic aan dat bv. NPO1 eerder op de bisat dan op de greg gepakt zal worden als de motor eerst moet draaien. Ik ga ervan uit dat dat ook het geval zal zijn als de greg ook op 23,5 oost staat, mits ik in de VU heb gezet dat tuner A de voorkeurstuner voor het kijken is.

Nu is de greg veel groter dan de bisat en zal bij regen langer beeld houden.

 

Valt het te regelen dat de VU in dat geval overschakelt naar tuner C?

Of gebeurt zoiets in dat geval automatisch?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoedde dit al. We hebben standaard de kijk-prio op A en de opname-prio op B.

Dat betekent dus dat ik bij uitval op A hem in het menu op C moet zetten (en dan waarschijnlijk hem kort op een andere zender zetten) als ik het goed heb.

Maar misschien is kijk-prio permanent op C zetten een optie; alleen schakelt hij dan traag naar een andere satelliet.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt ook goed, maar hoe plaats je dat in bovenstaand schema?

Een extra uncommitted switch tussen de huidige Spauns en tuner 2 met 3 kabels erin, waarvan 2 op 1 poort en de 3e (van de rotor, de originele, geen usals) op een andere en aan de andere kant dan 3 kabels er weer uit?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...