Ga naar inhoud


Na her-scan zenders "PAT not found" error


MySat

Aanbevolen berichten

Wat doe ik fout ?

 

Gisteren een nieuwe LNB geplaatst voor 5W. De eerste initiele scan geeft alleen de zenders France 2, 3, 4 en O. Het beeld blokt (FTA) dus naar buiten en de LNB geoptimalizeerd. Terug zie ik dat het blok probleem opgelost is en ik heb goed signaal. Tijd voor een rescan op de 5W. Sindsdien heb ik geen beeld meer en krijg ik de melding PAT not found.

 

Ok nog een keertje opnieuw en bij de rescan aangegeven "clear all". Maar ook dat werkt niet, want nog steeds geen beeld. Signaal blijft goed en ik heb enkele franse TVshops die ik kan zien.

 

Natuurlijk doe ik iets fout, maar ik weet niet wat.... 5W is nieuw toegevoegd en zat nooit in de kanalenlijst. Dus mijn scan heeft deze toegevoegd. Gebruik de OpenPli versie 4 voor de vu solo.

 

Elke tip is welkom

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


een manuele scan

op de satellietpositie 5 west

netwerk zoeken ja

vooraf wissen ja

 

in openpli waarschuwingen onderdrukken < Openpli manuall betreffende systeem instellingen

Dat geeft geen verbetering.... Wat betekent eigenlijk vooraf wissen? Oude scan resultaten blijven in mijn lijst staan ( tegen mijn verwachting in).

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eens handmatig transponders in m.b.t. kingofsat.net.

Dat geeft bij mij weer beeld. Snap alleen niet waarom dit wel werkt een een volledige satelliet scan niet.... Doe ik iets fout of is er iets anders wat ik nog niet weet.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat er op deze sat, een transponder zit met dezelfde Franse zenders (France 2, 3, 4, Ô)  zonder beeld. (SID not found in PAT)
 

Bij een satellietscan, schrijft deze transponder de transpondergegevens over van degene die wel beeld geeft.

 

Oplossing is om deze frequentie (5°W 11480 H 3215 3/4 DVB-S2 8PSK) uit de satellites.xml te halen.

 

Of na een satellietscan, een handmatige transponderscan doen op (5°W 11591 V 20000 2/3 DVB-S QPSK)

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat er op deze sat, een transponder zit met dezelfde Franse zenders (France 2, 3, 4, Ô)  zonder beeld. (SID not found in PAT)

 

Bij een satellietscan, schrijft deze transponder de transpondergegevens over van degene die wel beeld geeft.

 

Oplossing is om deze frequentie (5°W 11480 H 3215 3/4 DVB-S2 8PSK) uit de satellites.xml te halen.

 

Of na een satellietscan, een handmatige transponderscan doen op (5°W 11591 V 20000 2/3 DVB-S QPSK)

 

Weer wat geleerd :D

 

Dank allemaal !

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...