Ga naar inhoud


Nieuwe linux reciever


Thaduke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Onlangs is mijn Vu+ duo gestorven. Nu probeer ik te orienteren op een nieuwe linux/enigma doos (o.a. voor cardsharing)

 

Wensen:

- Openpli ondersteuning of OpenTv (cccam of oscam nog geen ervaring met oscam)

- minimaal 1 DVB-s met liefs ook 1 DVB-C/T/T2 liefst naadloos van ene tuner naar de andere

- Stabiel

- goed beeld

- snel liefst sneller dan mijn huidge box

-  wellicht transcoding beeld uitsturen naar een tablet ofzo

- beetje goede media ondersteuning mkv avchd etc

- niet te duur.

 

4K hoeft nog niet isschien moet hij 2 of 3 jaar meegaan waarna ik me weer ga orienteren.

 

Iemand een idee?

 

Wellicht Xsarius HD SE, Gigabox HD quad plus, Vu plus duo2?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Formuler F1 of F3 .. doet alles wat je hier boven opsomt :)

 

Heb zelf de F3, en ding gaat als een raket, zit een dual core 745 mhz processor in, cccam en oscam draaien ook erop. Openpli komtie standaard mee, maar andere images kun je er ook erop los laten. De F3 heeft 1 dvb-s2 tuner, en de F1 een dubbele tuner. Hij speelt ook de meest gangbare media formaten af, o.a. mkv e.d.  ;)

 

Suc6! :D

 

(Oja, even het belangrijkste vergeten .. De F3 kost +/- 120 euro bij bol.com en de F1 kost iets van 260 euro ofzo)

aangepast door FelixB

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon bij Vu+ blijven en neem dan als je toch geen 4K wilt de Duo2.

Heb deze nu een tijdje in gebruik en draait als een speer.

Aangezien ik geen kabel heb, 2x de DVBS-2 Dual Tuner er in, met 1 TB HDD en je kunt weer jaren vooruit.

 

En wat is duur, echte kwaliteit mag wat kosten.

 

Streamen naar andere TV of tablet, PiP HD, allemaal geen probleem.

Muziek player doet ook wat ie moet doen, ben nog nooit een formaat tegen gekomen dat ie niet herkent.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik heb al eens zelf de condensator moeten vervangen wegens het bekende probleem, wat dat betreft vind ik de zogenaamde kwaliteit van Vu plus ook niet 100%. Probleem met nu een Uhd tuner kopen is dat er geen uitzendingen zijn en je zult er wel 1 moeten hebben die HEVC en/of VP9 ondersteund ook zijn er ontwikkelingen op HDR waardoor ik verwacht dat je beter nu een redelijke runer +/- 200 euro kan kopen en dan wellicht over een paar jaar een nieuwe van dan weer 200 euro in plaats van nu een tuner van 400 euro te kiezen.

 

Bovendien zit er in de nieuwe 4k tuners een andere processor, weet nog niet wat dat betekent of ondersteuning van openpli/openatv/cccam Oscam etc.

 

Die formuler F1 ziet er wel goed uit alleen is volgens mij wel een minpunt dat ik mijn interne 2,5 inch HDD niet kan inbouwen en dan iets met externe esata enclosure moet regelen. Is de afstandbediening een beetje ok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstandsbediening is goed, heb zelf een Formuler F3 en ben zeer tevreden over het apparaat :)

 

Heb er zelf een een USB stick van 16Gb eraan gehangen en een externe harddisk van 1Tb .. Werkt als een charme :)

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik heb al eens zelf de condensator moeten vervangen wegens het bekende probleem, wat dat betreft vind ik de zogenaamde kwaliteit van Vu plus ook niet 100%. Probleem met nu een Uhd tuner kopen is dat er geen uitzendingen zijn en je zult er wel 1 moeten hebben die HEVC en/of VP9 ondersteund ook zijn er ontwikkelingen op HDR waardoor ik verwacht dat je beter nu een redelijke runer +/- 200 euro kan kopen en dan wellicht over een paar jaar een nieuwe van dan weer 200 euro in plaats van nu een tuner van 400 euro te kiezen.

 

Bovendien zit er in de nieuwe 4k tuners een andere processor, weet nog niet wat dat betekent of ondersteuning van openpli/openatv/cccam Oscam etc.

 

Die formuler F1 ziet er wel goed uit alleen is volgens mij wel een minpunt dat ik mijn interne 2,5 inch HDD niet kan inbouwen en dan iets met externe esata enclosure moet regelen. Is de afstandbediening een beetje ok?

 

Dit is wel heel kort door de bocht, bij de Vu+ Duo was dit een gekend probleem en zover ik weet komt dit alleen bij

de Duo (1) voor.

Tot hier toe heb ik nog nooit ergens gelezen dat dit bij de andere modellen van Vu+ voorkomt.

En welk merk dan ook, dit kan altijd eens voorkomen, jammer dat het bij de Duo (1) als het ware ingebakken zat.

Het was dan ook hun eerste model en ze hebben er wel van geleerd.

Bovendien is dit merk goed ondersteund door de firma zelf en door o.a. dit forum.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait reeds een tiental dagen een Edison OS mini. Met DVB-S2 + DVB-T-T2/C tuners (combo) en Open ATV ( kan ook op Open Pli ) . Is ter vervanging van een DM 800 HD .

Geweldige combo enigma 2 ontvanger , de DM mag op stal.  Prijskaartje : 120 euro.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, wonder hier draait de duo al 4 jaar zonder problemen, ik wacht steeds af wanneer het zich zal voordoen.

 

Ik ga natuurlijk de Vu plussen niet afkraken, ik had ruim 5 jaar geen problemen en toen kwam ineens de dag dat ie toch overleden was.

Nu wilde ik al jaren de Duo 2, pracht apparaat en nu "moest" ik wel een nieuw model aanschaffen en het is de Duo 2 geworden.

Wat een ontvanger, ben er heel tevreden mee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik verkies zelf ook de Formuler F1 all day long boven de VU+ Duo2. Die beviel mij persoonlijk helemaal niet zo goed en heb ze beide goed kunnen vergelijken.

 

Een harddisk intern inbouwen doe ik al jaren niet meer. Daar heeft men een NAS voor uitgevonden ;)

 

De prijs/kwaliteitverhouding is veel beter en softwarestabiliteit en zaptijden konden mij bij de VU+ Duo2 niet overtuigen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...