Ga naar inhoud


Windows defender ziet dreamboxEDIT.exe als een trojan.


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten


Met vorige versie's van dreamboxedit was dit probleem er nooit.

elke nieuw programma wordt als nieuwe bedreiging gezien door defender

 

en dat is maar goed ook

stel je voor die 9 maanden zwangere vrouw komt de 11 maand met een dikke buik aan de grensovergang

ah u weer, loop maar door

boem

aangepast door Tonskidutch

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met vorige versie's van dreamboxedit was dit probleem er nooit.

 

Ik heb had het ook met Q-dir, dan weer een trojan dan weer niet terwijl het programma veilig is. Gewoon een uitsluiting aanmaken van de map waar je progje zich bevind en het probleem is weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden er hier wat dingen door elkaargehaald...

 

Windows Defender is voor zover ik weet een antispyware programma, en die slaat aan omdat er mogelijk een virus of malware is gevonden (mogelijk false positive)

 

Heeft nog niets te maken met een firewall die mogelijk iets blokkeerd...Het advies om dan ook zomaar het programma toe te staan lijkt mij niet zo verstandig.

 

Wanneer je een (nieuwe) firewall hebt kan het inderdaad zijn dat deze bij nieuwe programma's vraagt of het programma wel toegang mag krijgen tot het netwerk/internet. Dat is een hele andere vraag dan of je mogelijk besmettelijke software wilt openen.

 

Heb je het van de officiele DreamboxEdit site? Of elders..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik haal DBE altijd van de officiële Dream site. Noch met Windows Defender, noch met F-Secure ooit een dergelijke melding gezien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik download dreamboxedit van de officiele site. (Hoop ik)

 

http://www.dream-multimedia-tv.de/board/index.php?page=Thread&threadID=15282

 

Na het uitpakken komt defender meteen met de melding trojan.

 

 

Vorige week heb ik de nieuwe versie kan ook 2 weken zijn gedownload en uitgepakt toen was er niets aan de hand, gisteren kwam Defender met de melding Trojan en download ik dan DBE opnieuw en pak deze dan uit komt Defender meteen met deze melding. Oude map DBE wordt wel eerste verwijderd.

 

Geen idee waarom.

 

Ik weet dus niet of het om een echte Trojan gaat.

 

Firewall heeft er niets mee te maken.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze meneer (die het origineel tot en met versie 1.5 zelf volledig ontwikkelde en ondersteunde)

heeft wel meegewerkt aan die allerlaatste DCC_E2 dreambox multimedia versies, maar daar zit enkel een feedback feature in hetgeen bitdefender als malware / trojan ziet

dus moet je bitdefender vertellen, toestaan doormiddel van de uitsluiting (uitsluiten van een controle)

 

en natuurlijk heeft dat wel degelijk ook met een ander mechanisme te maken : de Firewall

de dreambox is als intern LAN client natuurlijk opgenomen in de firewall of f-secure suite

 

ciao

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou is windows defender niet direct de beste virusscanner die je kan vinden. Ik zou het bestand eerst eens langs een andere (online) virusscanner halen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...