Ga naar inhoud


wavefrontier t90 wie kan me uitleg geven


patsilverbug

Aanbevolen berichten

Hallo

 

wil graag meerdere satellieten op 1 schotel. Heb een Xtrend 9500 en een iqon IOS 100hd.

ondersteun beiden 1.2 in DiSEqC modus (hopelijk geschikt)

 

Was van plan een Wavefontier t90 te nemen.

 

Nu komen er natuurlijk een aantal vragen bij me op;

 

-Wat voor merk en type multifeed houder moet ik nemen?

-Welke merk type LNB' s (single, twin, Quad) kan ik het beste plaatsen als ik b.v. 12 satellieten wil gaan ontvangen?

-Welke switsch heb ik dan nodig met daarbij ook de benodigde instellingen bij tuner configuratie zoals; 

 polarisatie, LOF, verhoogde voltage etc maar ook welke DiSEqC modus met benodigde instellingen/.

 

Alle andere info die ik nog nodig heb evt.

 

Graag zie ik hierbij hulp

 

bij voorbaat dank

 

afz

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste  patsilverbug

Ik neem aan dat je lnb-houder bedoeld want de rail die zit al op de schotel.
Er zit een verschil tussen de lnb-houders van de Wavefrontier T55 en T90. Let dus goed op dat je de juiste besteld want het verschil is heel erg klein. Het staat op de lnb-houder, zie bijv. bijlage T55.
Als de lnb's heel dicht op elkaar moeten staan en de moet daarvoor 23mm smalle lnb's gebruiken, dan zul je de lnb-houders zelf moeten maken door bestaande houders aan te passen.

Of je single, twin of quad-lnb's nodig hebt, is afhankelijk van hoeveel aansluitingen je wilt hebben, m.a.w. hoeveel ontvangers je er op aan wilt sluiten.
Welk merk je gaat gebruiken is mede afhankelijk hoe dicht de satellieten bij elkaar staan die je wilt gaan ontvangen. Voor de normale lnb's is Inverto een goed merk.

Welke diseqc-switch dat wordt mede bepaald hoeveel lnb's je wilt aansluiten.
Er zijn diseqc-switches waar je 8 lnb's op aan kunt sluiten. Wil je er 12 of misschien nog meer, dan zul je ook nog met losse uncommitted diseqc-switches aan de slag moeten. Dan kun je er makkelijk tot 16 lnb's op aansluiten.

De meeste fatsoenlijke satellietontvangers kunnen met diseqc-1.1 overweg en daarmee kun je zonder problemen 16 lnb's aansluiten.
 

post-60869-0-12724800-1470040149_thumb.jpg

post-60869-0-03954500-1470040231.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel interessant om te weten welke satellieten je wilt ontvangen. Ik heb hier 8 lnbs (0.8w - 28.2e) op een T90 aan een xtrend 10000 hangen. Draait als een zonnetje :-). Ruimte genoeg tussen bv 16e en 19.2e.

aangepast door fbouwman

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bedoeling is zo tussen de 8 graden west en 30 graden oost lnb's te plaatsen. welke satellieten weet ik nog niet precies. 8 om mee te beginnen. Wel interessant om te vernemen dat er ook plek genoeg is tussen 16 en 19 graden. welk merk en type lnb's gebruik je dan?

Begreep wel uit documentatie dat het afstellen nogal nauw luistert. Ben zeer benieuwd naar ervaringen hiermee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas als de satellieten 2 graden uit elkaar staan, bijv. de Eutelsat 7e en Eutelsat 9e of de Badr 26 en de Astra 28,2, dan zul je de lnb-houders aan moeten passen anders kun je ze niet dicht genoeg tegen elkaar zetten.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door die 2de reflector krijgt men meer speelruimte voor het monteren van de lnb’s.

Maar wat is nu de minimum afstand tussen 2 satelliet posities op een T90, bijvoorbeeld 2 alps lnb's tegen elkaar geplakt.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is niet de kopdiameter van de lnb maar de breedte van de lnb-houder. Die is 68mm breed. Helaas zijn er geen lnb-houders te koop die smaller zijn. Die zul je dus zelf moeten maken.
Met 68mm kun je dus tot 3 graden satellietafstand gaan.

Zo bijvoorbeeld, zie bijlage 2.
 

post-60869-0-36695800-1470396874.png

post-60869-0-61492300-1470397014.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Satellietafstanden van 3 graden zijn geen enkel probleem met standaard LNBs, in mijn geval inverto black ultras.

Ik heb 9E, 13E, 16E, 19E zonder problemen naast elkaar staan.

Afstellen was erg simpel. Grootste probleem was het vinden van een 60mm paal

voor het statief op mijn platte dak :-)

aangepast door fbouwman

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even inhakend op dit topic :)

 

Zelf ben ik van plan om de T55 te kopen (groter wil hier haast niet qua ruimte). Echter mijn prangende vraag luidt eigenlijk, heb hier op het moment een Triax schotel hangen op zo'n standaard muurbeugel die een buis doorsnede heeft van 4cm. Past deze schotel daar ook op ?

 

Mvg,

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste fbouwman

 

Is het een probleem om aan een tegelvoet te komen met een pijp van 60mm?

Hoezo?

 

 

Op zich is dat geen probleem natuurlijk :)

 

Maar die muurbeugel hangt er nu toch, en twee schotels ophangen wordt ook een beetje overkill lijkt me, daarom dacht ik dat hij mischien wel op die muurbeugel zou kunnen !? Niet dus :/

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...