Ga naar inhoud


Signaal storing (door elkaar heen) daardoor geen beeld


patsilverbug

Aanbevolen berichten

Hallo

 

heb een aantal ontvangers. Iqon IOS 100, Xtrend 9500 en een Inverto scena 5, meerdere schotels waaronder 1 met 3 LNB's (op vlak plaatje waar LNB's op gemonteerd zitten) en eentje met 4 (in een gebogen vorm plaatje) . Het geval wil als ik de xtrend op de 4 lnb's aansluit hij problemen geeft bij het zoeken naar zenders? Hij vindt dan op astra1 en Astra 2 gewoon dezelfde zenders. nl de Duitse. Maakt niet uit of ik eenvoudig of geavanceerd instel.bij tuner instellingen De inverto echter doet dit op beide schotels door alleen dus de Duitse zenders te vinden.

 

Kabels, ontvangers, Switches zijn getest en goed.

Dacht eerst ook dat het aan de switches lag. Daar heb ik intussen al een paar andere tussen gehad maar probleem blijft.

 

Weet iemand hoe dit kan en wat ik er evt. aan kan doen.

 

bij voorbaat dank

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan staan je LNB's niet goed op de diverse satellieten gericht, dat denk ik toch, als je zegt dat  alles goed is.

Heb je wel op switch als tuner de zelfde DiSEqC waardes ingesteld.

Bijv. Astra drie op switch moet bij tuner ook drie zijn.

Stuur eens foto's door van je schotels, want daar kan Sprietje weer iets mee.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hallo

 

 Het geval wil als ik de xtrend op de 4 lnb's aansluit hij problemen geeft bij het zoeken naar zenders? Hij vindt dan op astra1 en Astra 2 gewoon dezelfde zenders. nl de Duitse.

Maakt niet uit of ik eenvoudig of geavanceerd instel.bij tuner instellingen De inverto echter doet dit op beide schotels door alleen dus de Duitse zenders te vinden.

 

Kabels, ontvangers, Switches zijn getest en goed.

Dacht eerst ook dat het aan de switches lag. Daar heb ik intussen al een paar andere tussen gehad maar probleem blijft.

Ik denk uit de klachtomschrijving op te kunnen maken dat de diseqc configuratie in de ontvanger niet goed staat, dan wel deat de ontvanger en gebruikte switch niet compatibel is.

 

Er is nog de mogelijkheid, dat er CSS antenne kabel gebruikt is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

hierbij wat meer gegevens via foto's.  ik gebruik wel de venton switch. de ander heb ik nog wat vragen over en gebruik ik nog niet. heb nog met een pare duur merken geprobeerd maar dat werkte niet dus teruggebracht.  eigen werd me verteld dat deze zoawat overal op werkt in de speciaal winkel.

de tuner instelling komen van de inverto en kan kiezen tussen universeel of unicable. ben niet mee hierin.

Verder kan het idd met insttellingen te maken hebben natuurlijk. daarom bijlage en wat moet ik dan precies invullen??

 

Verder gebruik ik de kabel belten h125 lengt ong.22 meter en woon in zeeland tegen grens

 

Over de SAB GD-10A switch heb ik alleen beeld via de S1 aansluiting. Voor de rest krijg ik op geen enkele satelliet ontvanger beeld via s2 s3 enz. Hoodkabel staat op RY (receiver lijkt me). Op de brief geven ze dus 8 schakel modussen maar daar kom ik dus niet aan uit

Ben waarschijnlijk maar een leek dus wat betekent dat 1 tm 8 verschillende DiSEqC nu en welke kies ik dan voor b.v. 4 LNB's, 6 LNB's en 8 LNB's en hoe stel ik deze dan in op mijn ontvanger die 1.0-1.1 en 1.2 hebben. Gaat dit dan automatsch als ik 1 van deze kies(1.0-1.1 en 1.2) of moeten er speciale instellingen bij de tuner instellingen worden gedaan. Zo ja welke dan.

 

hopelijk is dit voldoende

 

afz

 

 

Patrick

post-100798-0-56078100-1470047886_thumb.jpg

post-100798-0-36930500-1470047887_thumb.jpg

post-100798-0-00214100-1470047888_thumb.jpg

post-100798-0-07915200-1470047889_thumb.jpg

post-100798-0-14520300-1470047890_thumb.jpg

post-100798-0-90463300-1470047890_thumb.jpg

post-100798-0-59496000-1470047891_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er naar uit dat je geen enkele lnb hebt benoemd bij de disecq instellingen op je toestellen.

Een diseqc kiest altijd poort 1 (ingang1 ) als die niet wordt aangestuurd, in dit geval zal dat de astra 19.2 lnb zijn, waardoor je telkens gaat scannen op de astra 19.2. 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat je überhaupt beeld hebt, bij beide foto's staat DiSEqC geen, maar die moet je  configureren op de manier waarop LNB's op de switchen zijn aangesloten.

 

MEBO was me net voor.

 

Ook en dat staat los van de switchen, moet Sprietje maar eens kijken naar de stand van de LNB's.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval een stuk meer informatie.
De Belden H125 coaxkabel is in orde. Daar kunnen de problemen niet door ontstaan.
En inderdaad, de diseqc posities staan niet benoemd. Dan kan het niet werken.
De houder voor drie lnb's is volgens mij de G3A-support voor de Hotbird 13 en Astra 19,2 en 28,2. Gebruik je die ook voor de ontvangst van die drie satellieten?
Van de hoogte instelling van de lnb-houders klopt maar weinig. Ook de skew van de lnb's staat niet optimaal.
Het support voor 4 lnb's ziet er beter uit wat afstellingen betreft maar ook de skew kan voor de Astra 23,5 en 28,2 wat beter denk ik.
Voor lnb-type moet je Universal kiezen, niet Unicable lnb.
Als je niet meer dan vier lnb's gebruikt, dan moet je voor diseqc 1.0 kiezen en de lnb's aansluiten  op de poorten 1 t/m 4
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Even reactie op vragen Gebruik inderdaad bij de 3 lnb's voor Hotbird 13 en Astra 19,2 en 28,2. Wat betekent skew en hoe stel je deze goed af net als de hoogte?

 

Ik ben er nu uit met dank aan iedereen. Het was inderdaad de instelling onder diseqc. Is me nooit vertelt bij aankoop wat ik hiermee moest

weet nu eindelijk hoe dat werkt.

 

nu nog hoe ik het beste verder afstel en we kunnen mooi de olympische spelen gaan bekijken.

 

Even meegevend voor diegene die dit nog niet zouden weten. Zover ik nu heb gemerkt heeft BBC 8 kanalen hd erop gezet alleen voor de olympische spelen op Astra 19,2

hopelijk gaan ze voor iedereen ook werken??

aangepast door patsilverbug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...