Ga naar inhoud


Hulp en goede raad gevraagd ...


backdraft10

Aanbevolen berichten

Hey,

Hopelijk zijn hier enige specialsten aanwezig die me op weg willen helpen in de satwereld als leek, gezien ik niet onmiddelijk een bestaande topic vond die mijn vragen kon beantwoorden open ik deze dus.

Ik zou me graag voorzien van sattv dit zowel voor thuis maar ook en vooral om makkelijk mee te kunnen nemen op reis, nu lijkt het natuurlijk eenvoudig om een tvv shop binnen te stappen en een pakket aan te schaffen maar is dit wel de goede oplossing want zo'n pakketje met recorder kost 369€ en mss zijn er wel betere mogelijkheden en toestellen. Het is voornamelijk ookwel de bedoeling om de klassieke vlaamse posten te kunnen ontvangen. Ik zou wel voor een recorder opteren en is er een alternatief voot tvv om de klassieke vlaamse posten te ontvangen, ook n het buitenland enz... Heel wat vragen dus en hopelijk heel wat tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ge kunt een TVV ontvanger nemen, zie hun site, maar een Linux ontvanger heeft toch de voorkeur.

 

Linux ontvangers: Vu+, Gigablue, Xtrend en andere.

Deze hebben wat kennis nodig, maar veel extra's die je mist op een TVV ontvanger.

 

Op al deze ontvangers kan je zowel TVV als vele, zonder abonnement, buitenlandse posten ontvangen.

Buitenlandse posten: uit Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Portugal/Spanje en Zuid Amerika om maar wat te noemen.

 

Gaat ge op reis, dan wel een schotel nemen van 80 cm. en Zuid Spanje ongeveer 100 cm.

 

Op reis kunt ge een driepoot menemen en thuis een tegelvoet als ge in den hof een plaatsje hebt met vrij zicht op de satellieten.

 

Buiten TVV is er geen andere aanbieder en via internet zit ge dan weer met de geo blocking.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge kunt een TVV ontvanger nemen, zie hun site, maar een Linux ontvanger heeft toch de voorkeur.

 

Linux ontvangers: Vu+, Gigablue, Xtrend en andere.

Deze hebben wat kennis nodig, maar veel extra's die je mist op een TVV ontvanger.

 

Op al deze ontvangers kan je zowel TVV als vele, zonder abonnement, buitenlandse posten ontvangen.

Buitenlandse posten: uit Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Portugal/Spanje en Zuid Amerika om maar wat te noemen.

 

Gaat ge op reis, dan wel een schotel nemen van 80 cm. en Zuid Spanje ongeveer 100 cm.

 

Op reis kunt ge een driepoot menemen en thuis een tegelvoet als ge in den hof een plaatsje hebt met vrij zicht op de satellieten.

 

Buiten TVV is er geen andere aanbieder en via internet zit ge dan weer met de geo blocking.

Kan ik bij Linux ook een recorder krijgen want ik zou daar toch voor opteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat u met een Recorder bedoeld dat u via TVV uitgezonden programma's wilt opnemen en die later wilt bekijken, correct?

 

De meeste ontvangers kunnen hierin voorzien, dit zowel via een in de ontvanger ingebouwde harddisk of via een op de ontvanger aangesloten (externe) USB harddisk.

 

Er zijn al goede Linux ontvangers voor rond de € 100,= te koop waarop een externe USB HDD kan worden aangesloten en waarop u kunt opnemen.

Het is de vraag wat voor budget u voor de satellietontvanger met een al dan niet een interne / externe harddisk ter beschikking heft.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat u met een Recorder bedoeld dat u via TVV uitgezonden programma's wilt opnemen en die later wilt bekijken, correct?

De meeste ontvangers kunnen hierin voorzien, dit zowel via een in de ontvanger ingebouwde harddisk of via een op de ontvanger aangesloten (externe) USB harddisk.

Er zijn al goede Linux ontvangers voor rond de € 100,= te koop waarop een externe USB HDD kan worden aangesloten en waarop u kunt opnemen.

Het is de vraag wat voor budget u voor de satellietontvanger met een al dan niet een interne / externe harddisk ter beschikking heft.

Als ik bij tvv kijk kost me dit een 370€ Voor het volledige pakket dus voor een vergelijkend budget zal ik dan wel beter uitgerust zijn veronderstel ik?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

of je nog een module met losse smartcard gaat kunnen vast krijgen bij TVV is nog maar de vraag.

 

Als dit lukt dan heb je nog alle mogelijkheden van een linux ontvanger.

 

Is het hun nieuwste CI+ module met ingebouwde smartcard dan verlies je al veel van de mogelijkheden die zo een linux bakje bied.

 

Als je een Linux ontvanger koopt moet je nog altijd de prijs van een TVV CI-module (met smartcard) + de activering erbij tellen.

 

Als je nog geen ervaring hebt met satelliet tv en weinig kennis van de pc wereld en je wil maar op één plek  in huis kunnen kijken en of opnemen dan zou ik toch de raad geven om eens naar een TVV ontvanger te kijken.

Ik persoonlijk zou er niet voor gaan, maar voor mensen die niet bekent zijn met de sat en pc werelds kan die best voldoen.

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

of je nog een module met losse smartcard gaat kunnen vast krijgen bij TVV is nog maar de vraag.

 

Als dit lukt dan heb je nog alle mogelijkheden van een linux ontvanger.

 

Is het hun nieuwste CI+ module met ingebouwde smartcard dan verlies je al veel van de mogelijkheden die zo een linux bakje bied.

 

Als je een Linux ontvanger koopt moet je nog altijd de prijs van een TVV CI-module (met smartcard) + de activering erbij tellen.

 

Als je nog geen ervaring hebt met satelliet tv en weinig kennis van de pc wereld en je wil maar op één plek  in huis kunnen kijken en of opnemen dan zou ik toch de raad geven om eens naar een TVV ontvanger te kijken.

Ik persoonlijk zou er niet voor gaan, maar voor mensen die niet bekent zijn met de sat en pc werelds kan die best voldoen.

 

mvg

Het is idd de bedoeling om deze thuis te gebruiken maar ook om tijdens onze jaarlijkse vakantie mee te kunnen nemen naar spanje maar naar wat ik lees heb je voor spanje een schotel van 80cm nodig en best een triple lnb om ook de vrije posten te kunnen ontvangen. Het standaard pakket is denk ik met een single lnb uitgerust denk ik en de schotel mogelijks 60cm bj tvv maar moet nog eens goed informeren daar naar de juiste inhoud. Ook kan men dit pakket huren bj tvv aan 8.5€/mnd, is dit interessant om te starten en dan later over te schakelen naar eeneigen meer uitgebreide installatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...