Ga naar inhoud


Off-line decoderen met CI(+) module


Aanbevolen berichten

Ik ben bang dat we uiteindelijk allen aan de CI(+) module zullen moeten met onze enigma2 ontvanger.

 

Het grote probleem is echter kijken en gelijktijdig opnemen van verschillende streams.  Vooral als de zenders op een verschillende transponder zitten.

 

Een oplossing voor dit probleem zou kunnen zijn dat uitgesteld decoderen mogelijk is met behulp van de CI(+) module.  Uitgesteld decoderen met behulp van de softcam is op verschillende ontvangers wel mogelijk.  Echter wanneer een CI(+) module moet gebruikt worden schijnt dit een probleem te zijn.

 

In één enkele posting heb ik gelezen dat dit nu net wel mogelijk zou moeten zijn op een Mutant HD51.  Verdere informatie ontbrak echter.

 

Mijn vraag nu:  Welke ontvangers kunnen uitgesteld decoderen met behulp van een CI(+) module?

En welke images ondersteunen dit?

 

Willy

 

PS: de nieuwe CI(+) module van CDS/TVV schijnt prima te werken in een enigma ontvanger.  De + mogelijkheden schijnen niet ingeschakeld te zijn.  De module gedraagt zich als een CI module.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


De + is inderdaad nog niet actief, en gedraagd zich voortreffelijk in een oudere enigma zoals vu duo met pli en vti.

Het zou leuk zijn achteraf te decoderen met een ci+. Dit is een vervelende beperking.

Maar bedoel je dan tijdens niet kijken, het programma te decoderen en op te schijf te plaatsen, en achteraf te zien? Of te dcoderen terwijl je ziet, dit laatste kan maar zolang het dezelfde sleuteltjes zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel gecodeerd opnemen.   En decoderen bv. de volgende dag (of gedurende de nacht) en de gedecodeerde stream wegschrijven naar de HD.

Zodat je naderhand kunt kijken zonder die opnieuw te moeten decoderen.  (Sleutels zijn maar een paar dagen beschikbaar.)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Sjaak(k)  Wil je eens goed leren lezen AUB.

 

De vraag gaar over de CI module van CDS / TVV.  Deze gedraagt zich als een CI module.  De CI+ heeft hier niets te zoeken.

Maar zo gauw sommigen CI zien staan gaat er een knop over in hun hersenen en lezen ze CI+.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, begin je weet te trollen?

Of kan je echt niet begrijpend lezen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk dwaal ik niet te veel af, maar het zou nog beter zijn als die dingen "gewoon" meerdere zenders tegelijk kunnen decoderen of, nog beter, wanneer iemand die bewuste smartcards in een softcam werkend krijgt...(wishful thinking).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk dwaal ik niet te veel af, maar het zou nog beter zijn als die dingen "gewoon" meerdere zenders tegelijk kunnen decoderen of, nog beter, wanneer iemand die bewuste smartcards in een softcam werkend krijgt...(wishful thinking).

 

Ja.

Maar dat is een andere vraag.   (Ook relevant, maar.... vul maar in)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...