Ga naar inhoud


Gigablue accepteert CD kaart niet?


teckel1975

Aanbevolen berichten


Graag wat meer info:

 

Welk Type ontvanger van Gigablue

Welk Image draait er erop / welke versie

U bedoelt wellicht een Module van Canal Digitaal, welk model is dit

 

1 1347355231.jpeg

2 9200000027962238.jpg

3 canal-digitaal-ci_-module-m701-met-smart

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begrepen heb is dat de + van de nieuwste CI nog niet aanstaat de module zich dus nog gedraagt als een gewone CI.

De oude CI's van Mediaguard werken alleen als je start met een Canal Digitaal zender (of in elk geval Seca).

Zit de kaart er goedom in? Bij een CI zitten de contactjes naar 'boven' terwijl ze in een interne kaartsleuf naar onderen zitten..

Als je toch een CI gebruikt kun je via het Softcam/CI menu eens kijken of hij A: de CI überhaubt 'ziet' en B: of hij de smartcard leest (ze ziet dan in elk geval de entitlements).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Knap dat overstappen want er bestaat nl geen officieel openpli image voor gigablue receivers ;)

Je zal vast gelijk hebben dan was het vast wat anders. Het is ook allemaal erg verwarrend die termen voor een leek. In ieder geval de software die er origineel op stond was geen openatv. Het belangrijkste is dat hij nu doet wat hij doen moet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die images lijken veel op elkaar maar de ene werkt toch net wat probleemlozer als de andere. Omdat ik niet echt een overzicht kan vinden wat nu de voor en nadelen van een bepaalde image zijn probeer ik er zoveel mogelijk uit. Ik heb nu ook openvix geprobeerd en ben uiteindelijk weer teruggekeerd naar de originele gigablue image die heet dus Openmips ;)

In openmips hoefde ik alleen Oscam te installeren en configureren met de plugin. In de configuratie moet je een generic kaart selecteren. Ik kan het nu niet exact laten zien hoe of wat want ik ben niet thuis maar kan het vanavond opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Openmips 5.3 heb ik er een stappenplannetje van gemaakt:

Gewoon via de online installer de extensie "Oscamsmartcard (2.0+git71)" geïnstalleerd.

 

oscamsmartcard_zpswrpd8gru.jpg

 

Na een herstart staat Oscam Smartcard 2.1 in de plugin browser:

 

plugin%20browser_zpsepcvo8ab.jpg

 

Daar selecteer je de standard card en zet Oscam binary install aan om hem te starten.

Hierna deed hij al bij mijn cd kaart.

 

oscamsmartcard%20instellingen_zpscuqtmtt

 

Let op de Webifpoort, hiermee kan je via een browser in Oscam webinterface komen met http://ipadresvanjebox:poort  

bv:     http://192.168.2.1:83

 

Daar kan je nog meer zaken instellen of conteroleren

Er moet een reader sc0 zijn voor de onderste sleuf met status CARDOK

En een client dat is de gigablue met de zender waar hij op dit moment op staat en de reader die hij gebruikt.

 

 

oscamwebif_zpss8bivvns.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo heb er oscam opgezet en de kaart in de onderste gleuf gedaan maar blijft gewoon zwart het beeld ?misschien de verkeerde oscam ?

open rsi werkt perfect lijkt het zelfde als open pli 

mvg gerard

Probeer eens het andere gleufje, tis raar maar upper en lower zijn bij mij omgekeerd maar werken wel perfect.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...