Ga naar inhoud


Kan alle satelieten behalve 23.0 Graden ontvangen


dirkie73

Aanbevolen berichten

Hallo Satvrienden,

voor een collega moet ik een schotel africhten.Hij heeft een Triax 78cm en 4 LNB`s gericht op de standard stalieten :13,19,23 en 28 graden.

 

Ik heb op alle satelieten een mooie DB boven de 10 maar op de 23 kan ik niets vinden.Echt helemaal niets.Ik heb verschillende LNB en inmiddels ook een compleet andere schotel geprobeerd maar,alles doet het behalve 23 graden.

 

Ik zie wel een trotse boom voor de schotel maar,als 19 en 28 allebei hier geen hinder van hebben,dan zou dat toch ook gelden voor de 23?

 

Ik zal er morgen hier een foto van maken....

 

Maar wat zou er aan de hand zijn?Moet ik het geheel een beetje verhogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tja, of er staat iets in de weg of je probeert uit te richten op een niet bestaande transponder.

De kabels en diseqc schakelaar zijn wel in orde?

 

Anders eens de kabel rechtstreeks aansluiten op de lnb.

 

Nieuwe lnb's kunnen ook stuk zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Satvrienden,

voor een collega moet ik een schotel africhten.Hij heeft een Triax 78cm en 4 LNB`s gericht op de standard stalieten :13,19,23 en 28 graden.

 

Ik heb op alle satelieten een mooie DB boven de 10 maar op de 23 kan ik niets vinden.Echt helemaal niets.Ik heb verschillende LNB en inmiddels ook een compleet andere schotel geprobeerd maar,alles doet het behalve 23 graden.

 

Ik zie wel een trotse boom voor de schotel maar,als 19 en 28 allebei hier geen hinder van hebben,dan zou dat toch ook gelden voor de 23?

 

Ik zal er morgen hier een foto van maken....

 

Maar wat zou er aan de hand zijn?Moet ik het geheel een beetje verhogen?

Welk merk en type LNB's gebruik je?

Bij een Triax 78 staan bij mij de Alps LNB's van 19.2 en 23.5 strak tegen elkaar.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dan even m.b.v de stand van de zon. De zon staat precies in de richting van de volgende satellieten:
Astra 28,2 om 11:55uur
Astra 23,5 om 12:15uur
Astra 19,2 om 12:32uur

De zon draait morgen 5,5 graden hoger aan de hemel dan de baan van de satellieten.

 

Ik mag aannemen dat de schotel in België staat want in Nederland hebben ze geen trotse bomen.


 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is die boom aan de bovenkant breed of zit er een piek in.

 

Een boom zo dichtbij de schotel maakt het wel gemakkelijk om die als oorzaak aan te wijzen.

Maar we zitten vlak voor de sun outage, dus op de juiste tijd even naar de schaduw van de zon kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,dus iets omhoog is niet de oorzaak?...Ik zal morgen er weer mee gaan stoeien..Maar het is echt vreemd...Ik kan schuiven met de 28 graden lnb de ontvangst ervan blijft goed...Maar de 23 graden niyente..

 

Ik heb vandaag een voorgeprogrammeerd schotel met dezelfde satelieten erop geleend van een andere buurman...Hij pakte gelijk weer de 3 satellieten maar ook hier geen 23 graden..

 

@ceesv hij is ergens in het midden dunner maar iets naar boven wordt die wel weer breder...

aangepast door dirkie73
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de lnb al eens omgewisseld om uit te sluiten dat de 23 lnb defect is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan zal toch de boom de meest waarschijnlijke oorzaak zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...