Ga naar inhoud


ontvangst 23.5E astra 3B in noord Zweden


Lulea

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Lak eraf is niet erg, deuken zijn wel catastrofaal voor het signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een primefocus schotel gebruik je een flens-lnb, bijv. deze Invacom, zie bijlage 1

 

Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

 

Je zult eerst even de maten van de schotel op moeten meten om de instelbare feedhorn goed af te kunnen stellen, zie bijlage 2.

Hierbij moet je de diameter meten tot op 1mm nauwkeurig op de spiegel gemeten dus zonder de rand en de diepte waarbij je de hoogte van een eventueel aanwezige rand in mindering moet brengen van de gemeten diepte D, ook tot op de millimeter nauwkeurig.

Om de f/D-verhouding uit te rekenen gebruik je deze calculator: http://www.***geen-reclame***/nl/fdratio.html

 

 

Hallo Sprietje wat is het verschil tussen de Inverto single falange c-120 en de Invacom swf-031 universeel single lnb 0.3db c120 voor de prime-focus schotel die ik tijdelijk wil gebruiken ? bij voorbaat dank.Lulea

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Inverto Single Flange LNB is zeker geen slechte lnb maar de primefocusfreaks vinden de Invacom beter. Die wordt ook veel vaker gebruikt.
Hier in Zuid-Spanje zie je bij de Engelsen die de Spotbeam van de Astra 28,2 willen ontvangen geen andere.
De Inverto-lnb is wel een flink stuk goedkoper.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Inverto Single Flange LNB is zeker geen slechte lnb maar de primefocusfreaks vinden de Invacom beter. Die wordt ook veel vaker gebruikt.

Hier in Zuid-Spanje zie je bij de Engelsen die de Spotbeam van de Astra 28,2 willen ontvangen geen andere.

De Inverto-lnb is wel een flink stuk goedkoper.

 

 

ok dank je wel, hier in Zweden is het prijs verschil ongeveer 10-12 euro dan ga ik voor de Invacom dank je groetjes, Luleå

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb gelijk Sprietje ik heb het verkeert door gegeven. groetjes

Misschien is het ,indien mogelijk, eens goed om te kijken of Je wel vrij zicht hebt op de satelliet;er mogen daar in de eerste kilometers (richting zuiden) normaal geen bossen aanwezig zijn ,anders heb Je zeker geen ontvangst. Je kan eventueel , als Je een 80 cm schotel liggen hebt , eens proberen de Astra 1 te ontvangen. Als dat lukt , moet het zeker lukken op de Astra 3 met 180 cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien het onderwerp nog eens doorlezen?
 

Hallo
Ik woon in noord Zweden 28km ten noorden van Luleå, ik heb altijd een goede ontvangst gehad op 19.2E maar nu moet ik over naar de astra 3B 23.5E .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bielgeets


 


Ik denk dat jij je te veel zorgen maakt.


Hoe hoog zouden die dennenbomen zijn? 25 meter, 30 meter?


Als die bossen bestaan uit bomen van 30 meter hoog, dan mag het bos op een afstand van 100 meter beginnen zonder dat deze in de signaalweg staan uitgaande van de grond vlak loopt.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien het onderwerp nog eens doorlezen?

 

Sorry, had dat over het hoofd gezien!

 

at : Sprietje: Ik ben verleden jaar met de camper naar Noord Zweden  gereisd (tot 100 km boven Kiruna zelfs) , en het was toch echt  soms problematisch om ontvangst te hebben daar.Je moet ook beseffen dat het daar niet het vlakke Nederland(of Belgie is). Ik heb echt verschillende malen geen ontvangst gehad ,enkel omdat er bomen in de weg stonden, zelfs al waren ze een paar km van mij verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Kiruna is de elevatie nog steeds 13 graden.

 

Op 1 kilometer afstand kan een boom inderdaad je ontvangst blokkeren, wanneer die .....tenminste..... 230 meter hoog is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als je achter een heuvelrug zit, dan is het altijd mis natuurlijk maar zelfs zo hoog in Zweden als helemaal bovenin de Botnische Golf waar topicstarter het over heeft, dan is de elevatie voor de Astra 23,5 altijd nog 16 graden.

 

In Kiruna kun je alleen de Astra 19,2 ontvangen, niet de Astra 23,5. Die heeft daar een elevatie van 13,7 graden. Dan moet de afstand tot een bos weer groter zijn.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

100 km naar het noorden is het 220 meter op een kilometer i.p.v 230 meter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Beste Sprietje mijn 180 focus schotel is opgehangen en uit gericht op de astra1 19.2

​Men door ziekte heb ik de instelning voor de astra3 23.5 nog niet kunnen  doen maar ik wil jou en de andre leden op dit forum alvast bedanken voor de hulp die ik van jullie heb gekregen. ik moet nog wel 2 boomen omkappen.

​Maar ik wil iedereen graag een prettige kerst en een gezond en voorspoedig 2017 wensen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...