Ga naar inhoud


ontvangst 23.5E astra 3B in noord Zweden


Lulea

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik woon in noord Zweden 28km ten noorden van Luleå, ik heb altijd een goede ontvangst gehad op 19.2E maar nu moet ik over naar de astra 3B 23.5E . mijn schotel is 98/90 cm groot en ik heb een universal Lnb mijn ontvanger is een Wavefield s 2002 en ik heb een kaart en cammodul van canaldigitaal maar kan de astra3b niet ontvangen, ik heb geprobeert de schotel opnieuw in testellen maar het lukt mij niet om de astra3b te pakken, kan iemand mij wat tips geven. Bij voorbaat dank

Lulea

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Lulea,

 

Welkom op dit forum.

 

Ik vermoed dat je een heel wat grotere schotel nodig hebt. Op grond van deze plaatjes zit je met een 150cm schotel al krap voor de 23oost: http://www.flysat.com/astra3b-beam.php

 

Ik hoop dat iemand je kan adviseren, wat je minimaal nodig hebt voor storingsvrije ontvangst.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zit boven de 150 cm schotel lijn, met een elevatie van slechts 16 graden heb je ook nog een behoorlijk vrij zicht nodig richting satelliet.

Om een beetje zekere ontvangst te hebben zal je toch minstens aan een 180 cm schotel en een goede lnb moeten denken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lulea

Welkom op dit forum

Hier heb je nog een duidelijk deel van de Astra 23,5 footprint. Daarop is goed te zien dat je een schotel van 180cm nodig hebt.
Hoewel primefocus schotels goedkoper zijn dan offset schotels, raad ik je geen primefocus schotel aan omdat deze 16 graden omhoog gericht moet worden en er dan makkelijk sneeuw op blijft liggen.
Je moet dus voor een offset schotel gaan.
Een schotel die je zou kunnen gebruiken is de Poolse Laminas AS-1800.
Dit is een polyester schotel van 180cm breed en 194cm hoog op de reflector gemeten, zie de bijgevoegde pdf.
Deze heeft een offset van 22,6 graden. Met een elevatie van 16,1 graden voor de Astra komt deze 6,5 graden voorover te staan. Dat zorgt er in ieder geval voor dat de sneeuw niet gemakkelijk op de schotel blijft liggen.

Helaas kost deze schotel wel een paar centen. Inclusief een dikke stalen pijp in de beton zit je al snel boven de €1000,- als je die in Polen koopt.
 

as1800_cc_eng.pdf

post-60869-0-85381200-1475861697_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Indien je toch een prime-focus schotel aanschaft is een bezem een handig accessoire bij sneeuwval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, maar die elevatie is veel groter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan is dit misschien iets 

 

De Schotel / Satelliet verwarmer is een universeel verwarmingselement die op de achterzijde van de schotel wordt geplakt.  Het element bestaat uit een flexibel cel rubber EPDM materiaal die bestaat uit het verwarmingselement, bi metaal 2'C en aansluitkabel van rubber.

 

post-40340-0-77228000-1475873552.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

​Hallo allemaal

 

​Bedankt voor voor alle adviezen die ik van jullie heb gekregen, ik ben in Zweden op zoek naar een ofset-schotel van 180cm maar dat valt niet mee.

​Ik heb hier thuis nog een oude prime-focus schotel 180 staan ( 15 jaar oud ) waar ik het zolang mee wil doen tot ik een ofset schotel  te pakken kan krijgen.

​Maar nu is de vraag wat voor LNB heb ik nodig? de oude die bij die schotel zat heb ik niet meer.

​Ik weet dat een prime-focus schotel probleem met de sneeuw geeft(daar hebben we hier genoeg van 1-1.5 meter per winter) maar ik wil het toch proberen.

​Bij voorbaat dank

Lulea

​PS: sorry voor he slechte Nederlands ik schrijf het bijna nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met je nederlandse taal is niets mis, zo leren ze dat tegenwoordig op school niet meer.

 

Kan je misschien een foto plaatsen van die prime-focus schotel?

 

Gebruik daarvoor de optie "gebruik volledige editor" , (naast bericht plaatsen)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een primefocus schotel gebruik je een flens-lnb, bijv. deze Invacom, zie bijlage 1

Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

Je zult eerst even de maten van de schotel op moeten meten om de instelbare feedhorn goed af te kunnen stellen, zie bijlage 2.
Hierbij moet je de diameter meten tot op 1mm nauwkeurig op de spiegel gemeten dus zonder de rand en de diepte waarbij je de hoogte van een eventueel aanwezige rand in mindering moet brengen van de gemeten diepte D, ook tot op de millimeter nauwkeurig.
Om de f/D-verhouding uit te rekenen gebruik je deze calculator: http://www.***geen-reclame***/nl/fdratio.html
 

post-60869-0-24943500-1476192978.png

post-60869-0-64688700-1476193016.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...