Ga naar inhoud


Wegvallend signaal LNB via glasvezel


Motorsmurf

Aanbevolen berichten

Onderschat trillingen niet, ik vermoed dat het probleem hierdoor wordt veroorzaakt, als zo'n glasvezelkabel ook maar iets beweegt bij de aansluiting kan dat al voldoende zijn om het signaal te verstoren of te laten uitvallen.

Vergeet niet dat er nog een omvormer tussenzit, die licht naar spanning omzet, daar gaat een zekere tijd tussen zitten om dat te herstellen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Met zo maar een coax kabel (met ijzer als midden ader) kan het zijn dat je teveel weerstand in de kabel hebt en de voedingsspanning onder een drempelwaarde valt bij de LNB's

 

Kan je een aantal van die kabels parallel schakelen, zodat de kabel weerstand lager wordt en er meer spanning staat op de LNB's?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan ben ik bijna geneigd te zeggen, dat je schotel heen en weer draait.

Of het platform waaraan die bevestigd is.

Of dat het platform ongelijk in hoogte beweegt.

Bedenk dat met een grotere schotel de openingshoek kleiner is en kleine bewegingen direct effect hebben op de signaal sterkte.

1 graad verschil in elevatie of hoek is al voldoende voor problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afgaand op je waarnemingen en de feedback weet ik verder geen andere reden te bedenken als dat de LNB's of glas/coax converters defect zouden zijn.

 

Is het mogelijk dat je een foto plaatst van de schotel opstelling en de plaatsing van de lnb in de schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorsmurf schreef:

 

" Het was zo'n gekleurde coax Rood, Geel, Groen en zwart in 1 ".

 

Dan is het geen CCS-coax die problemen kan veroorzaken.
In deze Coax (waarschijnlijk Triax) wordt alleen maar koper gebruikt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Word lastig een foto maken :(

Daar was ik al bang voor.

 

Ik heb verder geen nieuwe suggesties meer, het zal nu wachten worden op iemand met meetapparatuur, of vervangende hardware.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...