Ga naar inhoud


Wavefield T55, hulp nodig


rohkis

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb in het weekend een Wavefield T55 geïnstalleerd in mijn tuin. Daarnaast heb ik een Archsat schotel waar ik Astra28, Astra19 en Hotbird heb aangesloten.

 

Ik zou graag de volgende satellieten willen ontvangen op de Wavefield T55:

 

Thor 0.8 W

Astra 4.8 E

Eutelsat 16 E

Astra 23 E

 

Het is mij al gelukt om Astra 4.8 E te ontvangen, zie afbeelding.

De overige  satellieten uit bovenstaande lijst kan ik niet vinden.

Astra 19 en Hotbird heb ik ook al kunnen vinden, maar die heb ik dus niet nodig.

 

post-103799-0-04979900-1477420660_thumb.jpg

 

post-103799-0-96752900-1477420997_thumb.jpg

aangepast door rohkis
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je de tabel ingevuld en de skew van de schotel overeenkomstig ingesteld?

Zit het gaatje van de hulpreflector boven of onder?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hulpreflector is verkeerd om gemonteerd. Het gaatje moet natuurlijk beneden zitten maar ook zonder dit gaatje kun je al zien dat de reflector ondersteboven gemonteerd is. Lees de installatie handleiding eens goed door.

post-60869-0-86314800-1477425788_thumb.png

Wavefrontier Toroidal T55 installatie handleiding.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaar mijn vraag, ik zag een schaduw op de foto waar die niet thuis hoort.

Je hebt de schotel op 35 graden elevatie gezet, maar wat voor skew van de schotel moest je instellen met jouw keuze van satelliet posities?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle berichten, het is inderdaad niet helemaal goed gemonteerd. Heb de schotel zo gekregen... Ik ga dat eerst allemaal fixen.

 

Even een andere vraag, denken jullie het is mogelijk om deze 4 satellieten te ontvangen met de Wavefield T55, het verbaasde me enigzins dat ik de Astra 4.8 E vrij makkelijk kon vinden.

 

Thor 0.8 W

Astra 4.8 E

Eutelsat 16 E

Astra 23 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat die op een klein betonnen voet voor parasol gemonteerd als ik de foto goed begrijp? Ik zie ook nog een goede ongebruikte tegelvoet voor 4 stoep of grindtegels op de foto. 

 

Eerst dan maar de schotel juist in elkaar zetten en op een goede stabiele mast (ongebruikte tegelvoet) monteren en het liefst zuiver verticaal afstellen die mast en vervolgens de schotel erop en gaan uitrichten. 
Voorwerk is minstens zo belangrijk als het uitrichten.

 

Succes.

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de schotel ongeveer 4 graden gekanteld in de zijwaartse richting? (schotel skew)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij vanaf jou locatie de aangegeven satellieten wilt ontvangen met de Hotbird 13 in het midden, dan zul je de schotel zo af moeten stellen, zie: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=26.8&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-0.8&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.30&lo=4.96&country_code=nl
De schotel moet dus 5,2 graden schuin staan, dus op 95.2 graden schotelskew.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, ik heb de schotel nu goed gemonteerd en bijna waterpas.

 

Coördinaten : Breedtegraad: 52.3 | Lengtegraad: 4.96

Bijna is ruim begrip.... ;) . Probeer de basis al in orde te hebben, zeker bij meerdere satellieten. Staat die ook stevig gemonteerd (misschien loopt er keer iemand tegenaan en weg beeld of zorgt een sterke rukwind daar wel voor)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 graadje te veel of te weinig bij de bevestigingsstang/basis veroorzaakt grote(re) afwijking op de uiterste punten. Toren van Pisa is het bewijs.

Zeker Thor zal dan zwakker doorkomen dan nodig.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...