Ga naar inhoud


Channel Master LNB houder


RimaNTSS

Aanbevolen berichten


Die f/D-verhoudingen liggen dicht tegen de 1 aan. Ik denk niet dat je er met ontvangst voordeel uit kunt halen t.o.v. een f/D van 0,6 - 0,67. De aftast karakteristiek wordt meer eivormig i.p.v. rond. Er is het hoogste rendement bij een f/D van 0,6-0,65. Daarom ook hebben offsetschotels standaard deze offset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-10-2017 om 14:25, RimaNTSS zei:

@Srietje Dit is familie van Channel Master antennes, zodat de kleine 35cm Channel Master antenne met werkende gebied 350x379mm is  . Het is zo zeldzaam als "kip tanden". Voor zover ik alleen een (misschien paar weet) ooit gemaakt. Alle antennes op de foto hebben 22.6* offset hoek. Maar kleinste kunststof antenne die ik heb gezien is 20cm SMW antenne compenseren.

CM35.jpg

Sorry dat ik even terug ga in de tijd. Maar ik had dit onderwerp blijkbaar toen niet gezien.

De 35 cm schotel van kunststof is gemaakt in 1991. In december 1991 had ik deze in mijn tuin staan om te testen.

De schotel is gemaakt van Faradex. In dit geval is de kunststof PP met speciale staalvezel. De schotel kon dus via een spuitgietmachine in een stap worden gefabriceerd.

Van deze schotel is slechts een kleine proef serie gemaakt waarvan ik er nog 3 of vier ergens heb liggen (kon ze nu niet zo vlug vinden, ze zijn zo klein 😁)

En er ligt er nog eentje op mijn werk.

 

  • Like 2

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, sat87 said:

Van deze schotel is slechts een kleine proef serie gemaakt waarvan ik er nog 3 of vier ergens heb liggen (kon ze nu niet zo vlug vinden, ze zijn zo klein 😁)

En er ligt er nog eentje op mijn werk.

Heel interessant! Kun je een paar foto's maken van die antennes? Heeft u ook originele metalen onderdelen (feedarm & back structure)? De verkoper uit E-bay (waar ik hem heb gekocht) heeft gezegd dat deze antenne door het bedrijf is gemaakt als cadeau voor een ander bedrijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen bevestigingsmaterialen, toen ik de testen in 1991 en 1992 uitvoerde gebruikte ik een statief voor de schotel om de LNB te plaatsen. Wij leverden de kunststof en om te kijken hoe de schotel werkte kreeg ik enkele ter beschikking. De schotel is nooit verder op de markt gekomen vanwege de hoge kosten van de staalvezel. En was dus te duur voor massa productie.

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sat87 Nu nog interessanter! Mijn antenne heeft een geheim waarover ik niet eerder vertelde: antenne is gemaakt van plastic en heeft geen reflecterende laag aan de binnenkant. Het ziet er dus echt uit als een souvenir. Als antennes die je hebt kunnen werken, zou ik daarom zeer geïnteresseerd zijn in een van hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jouw 35cm antenne werkt niet? alleen kunststof? Dan is die misschien voor een reflecterende laklaag bedoeld geweest. Die van mij werkte, kreeg de ASTRA toen door, maar de toepassing van de schotel was meer bedoeld voor de TDF en TV-SAT satellieten in D2-MAC. Daar heb ik ook perfecte beelden mee kunnen toveren in die tijd.

Ik ga binnenkort eens kijken of ik ze op zolder of een van mijn schuren nog kan vinden.

 

aangepast door sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de voorbije 3 jaar één of twee kleine Channelmasters zien passeren op de bekendste Nederlandse koopjessite.

Eén van de verkopers had hem zelf op de camping gebruikt. Ik ben er jammer genoeg toen niet op ingegaan, maar herinner me dat hij er bijna geen geld voor vroeg.

Van één heb ik nog een foto.

 

Kleine-Channel-Master-768x574.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sat87Toen ik aluminiumfolie op de voorkant van de antenne legde, begon het te werken zoals het hoort. Ik was ook op zoek naar een manier om een metalen laag (ook goudkleurig) te plaatsen, maar ik heb het niet afgemaakt. Ik heb deze antenne zelfs niet echt nodig voor het ontvangen van sat-signalen. Een souvenir zijn is voor mij ook OK. 
@ZilverhippieJe hebt me al geholpen om de CM 75sm-antenne te vinden, daarvoor dank je.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb deze schotels ook niet in gebruik 😄met een 1,8meter schotel en 2,8meter kom je iets verder.

@Zilverhippie, deze schotel lijkt wit, de schotels waar ik over spreek zijn licht grijs en hebben geen gaten voor bevestigingsbeugels. Wel zitten aan de achterkant vier ronde verdiepingen voor bevestigings pluggen. 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

@RimaNTSSHeb zojuist in de tuin de schotel gevonden, ff moeten poetsen en het blijkt dezelfde mold te zijn als jij hebt. Partnumber 3040691, mould number 01.

Zoals je ziet is de schotel niet wit maar is grijs en bevat nog donkere grijze gebieden, deze donkere gebieden  kunnen de staalvezels zijn die door de gehele schotel lopen en zorgen voor de reflectie. Binnenkort eens kijken of hij nog werkt na meer dan 25 jaar buiten nog werkt.

 

IMG_20201112_154241klein.thumb.jpg.d29b06444153e510a52a05af6ab70d4d.jpg

  • Like 2

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...