Ga naar inhoud


Is er een FTA zender op de Astra 3 om een schotel snel uit te richten?


Miauw

Aanbevolen berichten


TV Drente is toch gecodeerd?

 

Ik heb de ene laatste fastscanlijst waar een deel van de zenders op een M7 SAT801 satelliettuner zit, dus hoe kan ik een enkele kop even wat uitrichten, heb al enige tijd geen Nederlandse zenders meer.

 

Ik weet dat ik achter loop, het gaat niet zo goed met mij, maar nu mis ik te veel.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat de schotel iets naar links moet, maar op hoeveel graden moet de Triax schotel staan? (let op, dit gaat nu even om 1 LNB).

 

Ik woon in het westen aan de kust.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja staat op de 19,2E gericht , zet je ontvanger op TV Drente ,Ocko of Chamber TV( zoals reeds gemeld ) en draai voorzichtig naar links tot je beeld hebt. Aan de hellingsgraad van je schotel hoef je totaal niets te doen.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De elevatie van de Astra 23,5 is aan de kust toch precies 1 graad lager dan van de Astra 19,2.

 

Klopt Sprietje. Als ik afstel op Ocko TV heb ik met een 90 cm schotel een ontvangst van 13,6 db . Ik kan via een handmatige aanpassing d.m.v. een actuator mijn schotel vanuit mijn hobbyruimte laten kantelen via de een Motek MP-880 positioner. Als ik via de afstandsbediening met 1 graad laat zakken op deze zender heb ik nog 12,5 db , dus een verschil van 1,1 db. Gaat je dus niet nalaten op dezelfde elevatie als de 19,2°E nog ontvangst te krijgen op de 23,5°E. Wel éénmaal je beeld hebt zal je de schotel moeten laten zakken tot maximale ontvangst.

Wel vervelend als je de fastscan lijst dient in te laden via de 19,2°E met slechts één lnb.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet de schotel 1 graden aan de bovenkant naar voren duwen?

 

Moet dat eerst, of na iets naar links gedraaid te hebben?

 

Edit:

 

Waar kan ik zien tot wanneer mijn laatste update geldig is? (kan ik deze mogelijk via BVN binnen halen)

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenderlijst inladen
Regelmatig geeft CanalDigitaal nieuwe zenderlijsten vrij, met daarin de laatste wijzigingen verwerkt. Deze worden via de satelliet met een speciaal signaal verzonden. De satellietontvangers van CanalDigitaal (van de merken M7 en Philips) laden deze zenderlijsten automatisch in (via de satelliet ASTRA 19,2 oost, de M7 SAT801 kan de zenderlijst ook inladen via de ASTRA 23,5 oost).

 

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/apparatuur/canaldigitaal-zenderlijst/

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn satelliet tuner stond aan, maar na het opnieuw opstarten, was de lijst heel snel binnen (via NPO3), uiteraard alleen nu even de Astra 3.

 

De Ócko op 237 was vrij snel te pakken, de rest was even klieren, maar het werkt tijdelijk zoals het werkt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender Ócko is prima om de Astra 23,5 te vinden omdat die sterk door komt maar vaak zal een satellietontvanger 100% signaalkwaliteit aangeven. Om de schotel heel goed uit te richten kun je beter de moeilijker te ontvangen ongecodeerde zender TV Drenthe gebruiken. Daarmee haal je meestal geen 100%.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...