Ga naar inhoud


Barry Allen; partitioneren van usb noodzaak?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door -verwijderd-,

Aanbevolen berichten

Goedeavond,

 

Sinds E2 op de UFS910, me nog eens aan BA gewaagd op een 525.

 

Nu heb ik toch al een vraag: moet je elke image in een aparte partitie installeren of kan dat allemaal op een en dezelfde usb-partitie?

 

En bijkomende vraag: in de flash een OE2.5 en op de usb een OE2.2; dat zal wss niet gaan zeker?

 

Alvast bedankt voor reacties!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Hoi,
Je hoeft de usb-stick niet te partitioneren, de 1ste keer bij het installeren van de BA multiboot plugin wordt
deze automatisch geformatteerd en gereed gemaakt om images te installeren.
Er zitten nog tal van tools in de plugin zoals: installeren van Debian besturingssysteem op de box, backups van E2 settings, backups van Images, enz.
Antwoord op de bijkomende vraag: Je kan alle voor jouw box geschikte images, door elkaar gebruiken.

aangepast door satmaat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hebben jullie weet van een limiet aan images op de usb? Lijkt niet boven de 9 te komen ondanks voldoende ruimte op de usb..

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satmaat.

 

Zou je kunnen aangeven welke image je in de flash hebt zitten?

Ik blijf toch nog wat problemen houden met de oozoon image in combinatie met BA.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dm900 Stable en Unstable images werken ook goed in combinatie met BA multiboot.

 

Had eerder de stable versie in de flash van de box staan.

 

(box opnieuw geflasht met experimental OE2.5 image, BA geïnstalleerd, images die ik op de usb had staan, blijven gewoon werken.

Je hoeft dus niet telkens alle images in multiboot opnieuw te gaan installeren, wanneer je de box zou willen flashen met andere firmware)

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zonet de image van 13-01-2017 er  nog opgezet. Nieuwe lege usb stick erin gedaan maar BA wil niet installeren.

Geen idee wat ik fout doe. Misschien een andere stick proberen.

Ik ga lekker maffen en probeer het morgen nog wel een keer.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Limiet is 13 images. Heb jij ook de laatste BA versie 12.47

en je weet toch dat images die eindigen op .tar.tar even moet hernoemen naar bijvoorbeeld .tar.xz

om die ook te kunnen installeren. (te installeren image hernoemen kan met DCC en op andere manieren)

Dat laatste wist ik niet. Bedankt voor deze info!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...