Ga naar inhoud


MXQ pro geeft ARC probleem tussen receiver en tv


JanR

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb vorige week deze Android box gekocht. Als ik deze via HDMI op mijn Pioneer VSX-828 receiver aan sluit werkt ARC niet meer en herkent de Philips tv de receiver niet meer. Haal ik de HDMI kabel uit de Android box of haal de stroom er af werkt alles weer normaal. Kabeltje terug en het probleem is ook weer terug.

 

Vanalles geprobeerd. Tv heeft meerdere fabrieks reset gehad. Andere HDMI kabels geprobeerd en op andere poorten op de receiver aangesloten. HDR uitgeschakeld in de box.

 

Beeld en geluid is verder prima. DTS geluid word bijvoorbeeld netjes naar de receiver gestuurd.

  • Like 3

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet deze eens aan, staat er android 6.0.1 op de box? Zoja, dan ligt het waarschijnlijk aan die android, 5.1 had geen problemen met CEC.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wel, vind met die android 6 versie ook het beeld donkerder, tegenover 5.0.1.

Hoop dat ze dat ook mee pakken

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze tv heeft 4 HDMI poorten. Alleen HDMI 1 heeft ARC. HDMI-CEC aangezet op de MXQ maar nog steeds dezelfde problemen. Met het enige verschil dat HDMI-CEC nu wel goed werkt als de box even heeft aan is geweest. Zodra de box uit staat is de HDMI-CEC weer verdwenen. Vreselijk irri dit.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Alle HDMI kabels vervangen. Maakt niks uit. Het word zelfs erger. De receiver wil af en toe alleen nog op stand-by als ik de HDMI kabel uit de Android box trek.

 

Ook andere firmware krijg ik niet op de Android box. Errors of de rom is niet geschikt.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik denk ook een HDCP probleem. Dus ik hou maar op om het probleem op te lossen. Software van de tv is te oud om te kunnen omgaan met dit Android kastje.

 

Ik heb de simpele oplossing gevonden door iedere keer na gebruik van de MXQ Pro de stekker van het kastje uit het stopcontact te trekken. Dan werkt alles normaal en stuurt de tv het geluid van de MXQ Pro naar de versterker. Dus laat ik het maar zo. Beeld en geluid is verder gewoon perfect.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dit ga ik zeker proberen, eert in cerdiepen hoe dit te installeren. Maar eerst een andere optie. En dat is een HDMI-CEC killer bestellen. Deze HDMI plug schakelt pin 13 uit.

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan ook andere firmware op geflashed worden zoals van de x96 of nexbox, eigenlijk alle firmware die met de S905x cpu kan draaien.

Je moet alleen een goede ROM zien te vinden.

Libreelec draait ook best goed, alleen die met krypton vind ik traag, krypton draait alleen goed en snel op de nvidia shield, maar dat is niet te vergelijken met een goedkoop Chinees apparaatje

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...