Ga naar inhoud


Aankoop QUAD Flens LNB


Emekli

Aanbevolen berichten

Komend voorjaar wil ik volgende LNB; Invacom QDF-031 Quad aanschaffen.

Heb gekeken bij een grote online winkel, maar deze levert niet in Turkije.

Ook hier vind ik hem niet.

Wie kan mij per PM helpen?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

En waarom Invacom, ruimtegebrek? Ik zou een Inverto quattro + multiswitch nemen.

Wat heeft dat voor voordelen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een grote duitse prijszoekmachine geprobeerd?

 

En waarom Invacom, ruimtegebrek? Ik zou een Inverto quattro + multiswitch nemen.

 

Heb via PM van Sprietje een zaak gevonden in Duitsland die wel levert in Turkije.

Die hele grote, in heel Europa zeer bekend, levert via andere winkels in Duitsland die niet leveren in Turkije.

 

Quatro heeft voor mij geen enkel extra, een QUAD is wat ik wil.

Moest het een offset schotel zijn, kon ik een gewone QUAD nemen en die zijn hier overal te koop voor zo'n €20.-- en

die gebruik ik voor Astra 3.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb via PM van Sprietje een zaak gevonden in Duitsland die wel levert in Turkije.

Die hele grote, in heel Europa zeer bekend, levert via andere winkels in Duitsland die niet leveren in Turkije.

 

Quatro heeft voor mij geen enkel extra, een QUAD is wat ik wil.

Moest het een offset schotel zijn, kon ik een gewone QUAD nemen en die zijn hier overal te koop voor zo'n €20.-- en

die gebruik ik voor Astra 3.

Emekli , mocht je zo'n quad graag op je PF hebben , kan ik hem van een flens voorzien .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli , mocht je zo'n quad graag op je PF hebben , kan ik hem van een flens voorzien .

Dank je voor het aanbod, maar ik ga de flens van de LNB die ik nu heb gebruiken

Is eigenlijk een zelfde LNB, maar dan met twee uitgangen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een QDF031 heeft toch al een flens , daarvoor hoef je toch niet de flens van de TWF af te slopen ?

Ik bedoel dat ik vrijwel elke standaard offset lnbf kan voorzien van een flens zodat deze gebruikt kan worden aan een losse primefocus  feedhoorn .

post-30993-0-07275700-1485367875_thumb.jpgpost-30993-0-64360300-1485367970_thumb.jpgpost-30993-0-68967400-1485367993_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk reeds jaren als feedhunter met een Invacom QDF-031 Quad in combinatie met een deltastar 90 cm schotel. Werkt ook perfect op mijn deltastar 120 cm schotel. Ik werk dagelijks met twee PC kaarten en twee ontvangers . De Technomate TM-5402 HD M3 gebruik ik als aansturing via usals.

Deze Lnb is de beste in zijn soort , gewoon aankopen !

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een QDF031 heeft toch al een flens , daarvoor hoef je toch niet de flens van de TWF af te slopen ?

Ik bedoel dat ik vrijwel elke standaard offset lnbf kan voorzien van een flens zodat deze gebruikt kan worden aan een losse primefocus  feedhoorn .

attachicon.gifKoscom 009.jpgattachicon.gifBestflange.JPGattachicon.gifOctagon flange.jpg

QDF-031 heeft geen flens, die koop je er bij.

Je verwisselt deze LNB met een andere van dit merk, die bedoeld is voor offset schotels.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli , ik denk dat je niet helemaal het verschil weet tussen een flens en een losse feedhoorn 

Kijk eens naar deze twee plaatjes .

post-30993-0-62346500-1485435486_thumb.jpg

post-30993-0-83025100-1485435581_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli , ik denk dat je niet helemaal het verschil weet tussen een flens en een losse feedhoorn

Kijk eens naar deze twee plaatjes .

attachicon.gif

 

L110 Invacom QDF-031_C-120 Flansch-819x647.jpg

attachicon.gifadjustable PF feedorn.jpg

Nou ik weet echt wel hoe het totaal plaatje er uit ziet hoor.

En ook weet ik hoe het geheel te bevestigen en hoe de scaler schijf te draaien voor goede aanpassing aan de schotel.

En hoe weet ik dit?, ik gebruik al jaaaaren zo'n LNB,

maar dan met 2 uitgangen.

Verder zit ik al jaren in het schotelwezen en heb al niet meer te tellen schotels geplaatst.

Vooral hier waar ik woon, voor Astra 1, meestal ver buiten de footprint, help ik mensen die verkeerde spullen hebben laten installeren.

Een voorbeeld uit velen, man koopt 280 cm. schotel, met slechte ontvangst.

Bleek dat er in deze prime focus schotel een normale LNB zat en bovendien heb je aan 150 cm. hier 98% van de tijd ongestoorde ontvangst.

Hier weten ze niet dat een normale LNB niet het gehele schotel oppervlak ziet, dan mag je schotel nog zo groot zijn, je hebt er niks aan.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet echt wel hoe het totaal plaatje er uit ziet hoor.

 

Alleen schijn je niet te weten wat een flens is .

Een QDF 031 is een lnb met een C120 flens er aan vast , wat moet je daar dan nog bij kopen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen schijn je niet te weten wat een flens is .

Een QDF 031 is een lnb met een C120 flens er aan vast , wat moet je daar dan nog bij kopen ?

Ja, wat moet je daar nou bijkopen?, helemaal niks, want de feedhorn heb ik al.

En ik weet echt wel wat een flens is, en wat interesseren mij die namen, helemaal niks.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...