Ga naar inhoud

Bromtoon, zoemtoon, pieptoon opgelost

dragoamn
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, ik wilde even met jullie delen dat ik de bromtoon (zoemtoon, pieptoon, fluittoon, aardlus) heb weggekregen door de SCART-kabel van mijn Edision HD-receivertje naar de tv te vervangen door een HDMI-kabel. Dat kon omdat ik sinds vandaag een tv'tje in huis heb met zo'n aansluiting; de oude tv (met beeldbuis) had die niet.

Storingsvrije groeten!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door cookie monster
      Wat is een goede octo LNB , en waarop letten ??
      In Duitsland zijn ze algemeen veel goedkoper te vinden dan in B & NL !!
      Van 12,5€ Megasat HD-Profi Octo tot 95€ Triax Hit CS 408 OS , exclusief post !!
      Hoe kan men sommige van zulke zo goedkoop houden ??

https://www.sat4all.com/forums/search/?&q=octo&search_and_or=or&sortby=relevancy
      https://www.google.be/search?q=sat4all+octo+LNB+site:www.sat4all.com&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwiH4IiPoqPvAhUlyIUKHXAfC8MQrQIoBHoECAEQBQ&biw=800&bih=280
    • Door IVIarcel
      Bij mijn Canal Digitaal zenders: Sinds een paar weken, storen enkele zenders als een idioot. Dit was jarenlang OK.
      Ik heb geen verstand van de hele setup en probeer te volgen wat ik aan oplossingen kan vinden. Helaas zonder resultaat.

NPO1, NPO3, Veronica, Net5  etc.... alles wat Frequentie 12187 heeft in de zenderlijst dus...
      ik heb
      de volledige bekabeling getest (niet dat daar veel aan mis kan zijn, maar je probeert alles) een nieuwe Monoblock LNB er op gezet (tussen 6-11 graden) met verschillende graden getest omdat in Duitsland de LNB schijnbaar een beetje gekanteld  moet worden.  
      dus op NPO2, RLT4 etc.... brillant beeld, maar enorm storende beelden op de Freq 12187

Ik heb werkelijk geen ideën meer over.
      Ik heb wat foto;s er bij gedaan, in de hoop dat iemand hier wat mee kan...Ook op deze fotos: Als ik 1 van die zenders aan zet, vliegt de SNR (ontvangst?) continue van 0 % - 59 % - 43% - 0% (wisselt iedere seconde)
      Wie kan mij helpen? Wie heeft het zelfde al eens gehad en wat hebben jullie er aan gedaan?

Vriendelijke groeten uit Duitsland!
      Marcel

• Door Kabeltje87
      Probeer deze ochtend naar Bert Kruismans te kijken via VTM Go.
      Heel regelmatig haperingen in de aanvoer van het signaal.  Zowel via de Chromecast als via de Firefox op de PC.

Iemand anders dit ook gezien?  (in een stream afkomstig van VTM Go - hoeft niet van Kruismans te zijn)
      Normaal kan ik dit gewoon gebruiken zonder storingen.  Echter deze ochtend één groot probleem.
    • Door edensan
      Hallo allemaal,
      Ik heb net een nieuwe zgemma h7s en heb perfect beeld op alle zenders.
      nu is het net alsof npo3 geen goede codec oid heeft
      van het ene moment op het andere (gisteren alles nog goed)
      Ben ik de enige die dat heeft?

• Door cookie monster
      Er zit op de SW band o.a. 4,510 mhz  , ook op AM band rond 1620 & 1670 een constant signaal ,
      ook is dit signaal op SW band op meerdere frequenties duidelijk te horen , maar wat is dit voor signaal ??
      Is dit wat ze noemen (Engelse term) een jammer  ??
      Via webSDR kan je ook dit signaal natuurlijk duidelijk horen !!

WP_20200407_18_45_46_Pro_8.mp4
    • Door Elwin
      Hoi!

Na een aantal jaar zonder schotelantenne heb ik sinds dit weekend weer een werkende schotelantenne! Voor een leuk bedrag kon ik een Multytenne op de kop tikken. Nu heb ik deze getest via m'n Samsung TV waar een digitale satelliettuner is ingebouwd. Dat werkt allemaal aardig, al is de ontvangst van Astra 3 wat minder.

Nu ben ik op zoek naar een satellietontvanger. Er zijn nogal wat merken, types en soorten, dus ben ik nogal zoekende naar wat er allemaal te vinden is op satellietontvanger-gebied. 

In eerste instantie gaat het om een ontvanger voor de FTA (HD en 4K)-zenders op Astra 1, 2, 3 en Hotbird. Voor de Nederlandse zenders heb ik een abonnement bij Ziggo. Evt. zou ik in de toekomst de ontvanger willen kunnen gebruiken voor TV Vlaanderen (of CanalDigitaal), maar FTA is het belangrijkste. Opnamemogelijkheid zou prettig zijn, evt. via USB. Het zou ook fijn zijn als ik zelf kan bepalen waar ik welke zender neerzet, ongeacht via welke satelliet deze te ontvangen is. 

Welke ontvanger adviseren jullie? Ik ben zelf al een beetje aan het rondkijken geweest, en kom terecht bij bv. een VU+ Solo 4K ontvanger. Voldoet deze aan de wensen, of zijn er andere ontvangers die beter voldoen? Ik hoor graag jullie advies!
    • Door schimpie
      Hier op een Kenwood DAB+ autoradio een DAB1 error.
      Het scherm geeft aan dat hij moet updaten, maar hij wil niet updaten.
      Iemand een flauw idee wat voor storing dit is?
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.