Ga naar inhoud


Glitches op Astra 3, tp 11.856


josedelamarina

Aanbevolen berichten

Alle Canaldigitaal RTL zenders evenals L1 vertonen constant kleine glitches.
Diverse duotwin lnb,s uitgewisseld, geen verbetering.
Triax 78 vervangen door triax 88, geen verbetering.
Beide uitgangen zijn verbonden met tweemaal SAB Titan.
Beiden zelfde probleem. Decoders uitgewisseld met een MZ101 en een Clarketech 4100, geen verbetering. Voor de goede orde, op alle transponders prima signaal op mijn Promax HD Ranger.
Op alle transponders LBER constant, behalve op 11.856, hier fluctueerd de LBER. Coax ook al vervangen.
Triax staat op hoogste punt van het huis.
Na verplaatsen naar een plek in de tuin op een campingstatief is de storing verdwenen. kan hier niet blijven staan, moet terug naar het dak.
Iemand een tip, aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de boel het in de tuin wel goed doet maar niet op het dak, dan heb je een externe stoorbron.

Kan van alles zijn...doe je draadloze telefoons eens uit en het kan zelfs zijn dat er een straalzender de oorzaak van is.

 

Of wat ook zou kunnen is dat je storing van de andere pol hebt of een buursatelliet.

In de tuin is alles net even wat anders afgesteld dan op het dak.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

1.256 Mhz is de MF frequentie van deze transponder.

 

Die frequentie is ook in gebruik door Amateur tv stations.

 

http://members.upc.nl/radio.amateur/ATV.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LTE zit ook op 1200 MHz.

 

Wat voor kwaliteit antennekabel wordt er gebruikt?

 

In het antenne register kan je kijken of er bij jou in de buurt een zendmast staat.

http://www.antenneregister.nl/Html5Viewer_Antenneregister/Index.html?viewer=antenneregister

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn satellietmeter is een Promax HD Ranger ultralite gekocht bij een firma in ***, misschien wel bekend bij Sprietje.

Coax is van Surmedia, SMK8000

Deze kabel is ook in gebruik vanaf het dak.

Zat zelf aan instraling te denken door een zendamateur op de 23 cm band.
Weet niet of dat mogelijk is. Als ik op de promax de lnb spanning uitschakel, zie ik op de spectrum analyser niets raars binnenkomen.
De gebruikte coax is van meer dan gemiddelde kwaliteit en geeft geen enkel probleem vanaf het tijdelijke statief direct naar de ontvanger.

Wifi heb ik compleet uitgeschakeld, alle stekkers eruit, zowel van de antenne als de router. Dect hebben we niet. Vanwege ontbreken van infrastructuur waar ik woon, internetten wij met een landantenne. We praten over Spanje. Ook al diverse 4G filters geprobeerd, zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanwege ontbreken van infrastructuur waar ik woon, internetten wij met een landantenne. We praten over Spanje. Ook al diverse 4G filters geprobeerd, zonder resultaat.

 

Ik tip op LTE op 1200 Mhz.

 

Een zendamateur zal slechts op gezette tijden uitzenden en alleen dan storing kunnen veroorzaken.

Een 4G filter zal denk ik alleen rond de 800 MHz. effectief zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SMK8000

ROLLO 100mT CABLE COAXIAL ANTENA TV 6.7mm SMK-8000 

100% COBRE (Alma) 
Embalaje en rollo de 100 mts. 
Cable coaxial para television 6,7 mm, 100 m blanco 
Cumple con la norma CEI 46-1 C90131-132 EN 50117 

Atenuación (dB) / 100m 50 MHz: 4,5 
Atenuación (dB) / 100m 200 MHz: 9,1 
Atenuación (dB) / 100m 470 MHz: 13,9 
Atenuación (dB) / 100m 800 MHz: 18,1 
Atenuación (dB) / 100m 1000 MHz: 20,6 
Atenuación (dB) / 100m 1750 MHz: 27,3 
Atenuación (dB) / 100m 2150 MHz: 30,1 
Atenuación (dB) / 100m 2300 MHz: 31,2 
Velocidad de popagación: 84% 
Diámetro exterior: 6,7 mm 
Eficiencia apantallamiento: > 80 dB 
Radio de curvatura: mín. 35 mm 
Impedancia: 75 Ohm 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De afscherming is slechts >80 dB.

 

Vervangen voor KoKa 799 zal al een verbetering geven.

Daarvan is de afscherming 90 dB.

 

De opvolger, Hirschmann KoKa 9TS/100 is nog beter,

 

Screening attenuation
30 - 1000 MHz > 110 dB
1000 - 2000 MHz > 105 dB
2000 - 3000 MHz > 95 dB

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...