Ga naar inhoud


Astra 1 & 3 in Luxemburg


jonas

Aanbevolen berichten

Beste Sat vrienden.

Ik woon al 30 jaar niet meer in Nederland en wil nu toch wel weer Nederlandse tv in Luxemburg kijken nadat alle zenders naar Astra 3 zijn verhuisd.

Ik bezit een 100cm SAT schotel met 2 aparte LNB's van Kathrein (momenteel uitgericht op Astra 19,2 en Hotbird) met ieder 4 uitgangen die naar een switch gaan. Uitgang van de switch die binnen verbouwd is zijn 4 kabels naar 4 singel tuner Vu+ ontvangers.

De Hotbird Kathrein LNB vertrouw ik niet meer omdat ik al 2 maal een kortsluiting heb gehad in de switch, die heb ik dus afgekoppeld.

 

Nu wil ik het volgende:

1. beide Kathrin LNB's eruit

2. Een Monoblok voor 19.2 en 23.5 met 4 uitgangen

3. De switch eruit gooien

4. Gewoon de 4 uitgangen van de monoblok naar de 4 singel tuner receivers doorverbinden.

 

Welke LNB kunnen jullie mij aanraden?
Waar het beste te kopen (hier in Luxemburg vind ik alleen maar de Astra/Horbird monoblok)

Is de Diameter (100cm) van mijn schotel nog belangrijk?

 

Bedankt voor de hulp!

 

Jonas

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De beste oplossing is een Duo LNB van Canaldigitaal, verkrijgbaar bij CD en (web)shops.

Die is verkrijgbaar voor 2 verschillende schotels, een 60 en een 80 cm schotel.

 

Je zou moeten kijken welke schotelmaat en Duo LNB voor jou de beste combinatie geeft.

 

Namen en adressen van winkels mogen niet genoemd worden op sat4all

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik kan dus een LNB voor een 80cm schotel zonder problemen aan een 100cm schotel monteren?

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, daar zal aan gerekend moeten worden.

 

De locatie bepaalt de afstand tussen de koppen.

Voor de Nederlandse markt zijn die geoptimaliseerd, maar wanneer je een paar honderd kilometer naar het zuiden gaat zitten, staan voor de kijker de satellieten verder uit elkaar.

Wanneer je schotel groter wordt schuiven de koppen steeds verder uit elkaar, maar of je de Duo LNB voor een 80 cm schotel in Luxemburg kunt gebruiken op een 100 cm schotel is de vraag.

 

Misschien ziet sprietje dit onderwerp en wil hij voor jou de optimale combinatie bereken.

 

Daarvoor nodig is een indicatie in welke hoek van Luxemburg je antenne komt te staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke schotel heb je precies? Graag merk en type. Dan kan ik het voor je uitrekenen of een duo-lnb of monoblock past.

Je maakt het me nog makkelijker door "maat X" even op te geven gemeten van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte.

post-60869-0-19136600-1488828251_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor vier Nederlandstalige RTL zenders (in SD) heb je in ieder geval geen schotel nodig: http://www.ukwtv.de/cms/luxemburg-tv.html#RTL-Group%20F/NL

;)

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...