Ga naar inhoud


instelling satfinder satlink ws-6933 sat astra 1 19,2 en astra 3 23,5


jovabeli

Aanbevolen berichten

SATLINK WS-6933

 

nu:

astra 1 19,2 :                                                    astra 3  23,5

LNB type universeel                                         universeel

low freq: 09750                                                 09750   

high freq: 10600                                                10800

TP Num : 01                                                      01

freq: 11158                                                        12187

symb: 22000                                                      29900

pol: V                                                                 H

22K: auto                                                           auto

DisEqC Mode: DisEqC1.0/1.1                          DisEqC1.0/11

DisEqC1.0:  LNB1                                            LNB1

DisEqC1.1:  LNB1                                            LNB1

LNB spanning:13v/18v                                     13v/18v

 

Duo LNB  1 verbinding    80 cm schotel     

 

Ik krijg met moeite 55/60 %    apart.     Samen krijg ik ze niet ingesteld

 

Is dit goed of moet ik iets veranderen???

 

Graag een advies!!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor astra 3, moet je lnb2 instellen bij disecq 1.0, om de astra 3 te activeren op de duo lnb. Bij astra 3 moet high frequentie op 10600 ipv 10800 staan.

heb je naar F geweest en met linkerknop diverse frequentie's geprobeerd.

Ik heb bij mijn meter die dezelfde is, veel M7 zenders de symbolrate op astra 3 moeten aanpassen, omdat de meesten nog stonden op 27500 en nu 29900 is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké bij astra 3  lnb 2  bij disecq 1.0    en bij disecq 1.1  ???                    astra 1:  staat goed????

ja high freq had ik fout getypt stond op 10600

wat bedoel je met                     heb je naar F geweest en met linkerknop div freq geprobeerd  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij disecq 1.1, mag je zo laten.

bij signalfinder, heb je bovenaan de satellietnaam, astra bvb. als je naar beneden gaat, zie je een F met een frequentie ernaast.

als je op de rechterknop (heb gemist ipv linkerknop) drukt, zal je de beschikbare frequentie's van de ingestelde satelliet zien. je kan erdoor bladeren, door pijl omhoog of omlaag, en dan op ok drukken. ik zal proberen een paar foto's te nemen, maar het kan zijn dat het morgen is, nu is het donker.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, het is me toch gelukt om foto's te nemen, en ik werkte (nog maar 1 keer) op volgende manier.

op volgende foto, kan je zien, hoe mljn disecq is ingesteld voor astra 3:

post-40019-0-12008200-1490297061.jpg

Ga dan naar signal scan, en dan zie je volgende foto:

post-40019-0-05971600-1490297130.jpg

op dit scherm, zal je een hoofdletter F zien. ga er met de pijltjes toets ernaar toe, en als je staat op F, druk dan op de rechterknop. Dan zie je de beschikbare frequentie's zoals onderstaande foto:

post-40019-0-90901000-1490297218.jpg

Ga nu met de pijltjes toets omhoog of omlaag, en kies een frequentie, waar bvb M7 op uitzendt. druk op de ok knop

post-40019-0-70525700-1490297304.jpg

Op bovenstaande foto, zal je nu je ingestelde frequentie zien, de symbolrate en andere nuttige info. Nu kan je beginnen met het uitrichten van de schotel. Als je de cursor hebt staan op de naam van de satelliet en je drukt op ok, zie je de signaalmeters in het groot.

Om voor een andere satelliet te kiezen (heb geen foto daarvan) ga je staan op de naam van de satelliet, en druk je op de rechtertoets. ipv frequentie's, zal je nu de namen van de beschikbare satellieten zien, selecteer deze, en druk op ok. je kan bovenstaande uitleg betreffende de F weer gaan herhalen, om andere frequentie's van betreffende satelliet te kiezen.

Zo deed ik het, er zijn misschien nog betere en/of snellere manieren om een schotel uit te richten, en dan lees ik ze graag.

P.s:ik ga ervan uit, dat bij de disecq instellingen, lnb2 bij jouw astra 3a 23,5 graden is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand van jullie ook software om de satlink te programmeren?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel ergens een niet officiele site gevonden, maar ze vroegen 25€ voor toegang. Omdat ik geen officiele gegevens zag naar de fabrikant noch een link, ben ik er weggegaan.

Ik zou editor ook op prijs stellen, maar verbinden met w10 geeft geen respons. Met w7 zeurde die over een usb-rs232 driver die hij niet kon vinden. Ik dacht misschien zal het zichtbaar zijn als verwiselbaar medium en de lijsten ging kon overzetten, maar niks.

Bij de eerste zat er wel een cd, en heb 5 links gevonden naar die software, die eindigden in error 404 page not found.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op de site van CanalDigitaal vind je een zenderlijst.

Hierin staan de diverse instellingen vermeld, voor de Astra1 heb ik de waarden van NPO1 overgenomen en voor de Astra3 de waarden van N-TV free to air.

Werkte hierna prima voor beide satellieten, ik kreeg overigens ook maar 65% "quality" signaal.

m.v.g.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 24-3-2017 om 14:51 zei Sprietje:

Bij Satlink Duitsland is de software gratis.

 

Op 24-3-2017 om 15:58 zei Seniorsatter:

@Sprietje Alleen als je de satlink daar gekocht hebt, anders kost het je € 25,--

 

Ik zou inderdaad niet weten hoe ik daar de software vandaan moet halen.
Kan iemand het niet met me delen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...