Ga naar inhoud


ervaringen met Selfsat Snipe 2?


dvbs

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Op vraag van vrienden: Hebben jullie al ervaringen met de Selfsat Snipe 2?

 

Is het degelijk, voldoende voor Astra3 (in B, NL, F, D, A, E (noorden)) en afhankelijk van updates; of kan je zelf in het menu om desgewenst de ref. freq. van een sat aan te passen?

 

(bedoeling is ontvangst van TV Vlaanderen :) )

 

Alvast bedankt voor reacties!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


@dvbs,

 

 

De Selfsat Snipe zonder 2 was 3 x niks, behalve als je van werken houd.

 

 

 

(bedoeling is ontvangst van TV Vlaanderen :) )

 

Houd rekening met de grote van de schotel ( 80 cm of meer ) , gr.

 

 

Zilverster.

  • Like 1

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Selfsat Snipe 2 is voorzien van de nieuwste HD zoektechniek. Hiermee bent u gegarandeerd om in de toekomst de satelliet te kunnen locken. De Selfsat Snipe 2 maakt gebruik van 3 voorgeprogrammeerde HD zoekfrequenties per satelliet. Deze zijn, indien nodig, binnen enkele seconden door een update via USB op de controller aan te passen.

Is zeker niet in midden en zuid Spanje te gebruiken.
Zie hier twee filmpjes:





  aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zilverster en Sprietje: bedankt.

 

Sprietje, wat bedoel je met de usb? Kan je het via de pc bewerken en zo uploaden naar het toestel of ben je echt afhankelijk van een software update van de leverancier? (en kan je die soft dan via usb naar het toestel overbrengen?)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik geef het door!

 

Bedankt! (En je kan dus zelf aanpassingen doen. Mooi!)

 

Indien er mensen zijn die er eentje gebruiken: zeer benieuwd naar de ervaringen! :)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met de Snipe was dat ik het grootste geluk ervaren mocht dat ik hem 2e hands kwijt raakte.

Er was niets maar dan ook niets waardoor ik ook maar één seconde twijfelde om hem  van de hand te doen.

Het aantal ergernissen daartegenover toen ik hem had en gebruikte ( of moet ik zeggen gebruiken wou? ) was zo groot, dat als ik deze op dit forum zou plaatsen ik een waarschuwing van de moderator zou krijgen voor opzettelijk over-informat to block the forum zou krijgen.

Daar ga ik me dus van onthouden.

 

Verhaal in het kort wil ik wel ff doen.

Snipe aangekocht.

Plaatsing was a piece of cake.

Eerste zoeken duurde meer dan wat men als normaal mag aanschouwen.

 

Vertrek eerste dag na plaatsing:

Avond valt, parkeerplaats opgezocht, (Belgisch grondgebied) antenne open, weer zeer lange tijd alvoor de antenne Astra 3 te pakken had.

Haha, beeld, klank, ok, kijken maar.

Een tijd gekeken, plots, antenne vind dat het tijd is om te gaan slapen. ?????

Jep, sluit zich zonder dat daar zelfs maar aan gedacht is door mij, motor niet gestart, zelfs contact niet aangeraakt ( bv van uit naar acc) niets gedaan, maar snipie wil toe.

Handmatig antenne via stuureenheid terug open gezet.

bijna 5 minuten zoeken.

Haha, beeld, haha, klank, Astra3? Neen, Astra1. Terwijl op de unit staat dat ik Astra3 vroeg, led geeft ook aan dat hij op Astra 3 staat. Niet dus, ik zie Astra 1 programma's.

Dan maar sluiten die handel.

Oei, ook daar wil hij ff niet wat er gevraagd wordt.

Sluit niet op de juiste rustplaats, maar probeert zelfs enkele malen naast de rustpunten te gaan "liggen".

Volledig zonder stroom gezet.

Wachten.

Herstarten van zoeken naar Astra 3.

Gaat weer naar Astra 1.AFBLIJVEN.

Ganse week zonder tv.

Contact dealer.

Blijkt softwarefout te zijn.

Krijg nieuwe stuureenheid.

Hoef antenne niet in te leveren.

Alles ZOU nu ok moeten zijn.

NIET DUS.

Vergelijkbare, en soms nog gekkere zaken laten zien dat ook zij er zijn.

Gevolg, weer een week VRIJ van TV.

Contact dealer.

Alles binnenleveren.

6 weken wachten, zelfs dealer die steeds een zeer goede service geeft aan zijn klanten, krijgt geen reactie van de invoerder uit NL.

Op mijn mails kreeg ik zelfs zeer onvriendelijk reacties van diezelfde invoerder.

Na 6 weken, krijg ik nieuwe Snipe.

NOOIT uitgepakt heb ik hem op een verkoopsite gezet, 100 euro aan verloren plus de tijd en ergernis was hij na een paar dagen de deur uit.

Ik ben een gelukkig man.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar te laat om nog ff te bewerken, maar dit wou ik nog toevoegen aan mijn betoog.

 

Een kleine kanttekening wil ik wel maken als zijnde een voordeel, althans zo zag ik het op dat moment.

De sturing van de centrale unit naar de antenne verloopt middels een zeer dun maar vooral een enkele kabel. In dit geval een coaxkabel.

Zo dit systeem (daarom niet via zo'n dunne coax maar misschien een iets duurzamere kabel) ook door andere antennebouwers werd gebruikt was ik koper.

Doch middels dit via een bediening ging waarbij je als gebruiker nog kom bijsturen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Snipe 2 is natuurlijk niet hetzelfde als een Snipe 1.
Zie hier de verschillen: http://www.selfsat.com/download/06_snipe/SNIPE2/SNIPE%202(no1-4)Catalog.pdf

De coaxkabel die in automatische schotels worden gebruikt zijn dun en hebben een flexibele middenader om er voor te zorgen dat de kabel na een bepaalde tijd niet kapot gaat door al dat gedraai van de antenne.
 

post-60869-0-04114000-1491122889.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel de stuurkabel he Sprietje, die, maar evengoed de andere, de signaalkabel bewegen toch niet.

Beide zitten achteraan, vastgeschroefd op de body van de Snipe, en bewegen niet bij het uitrichten van de antenne.

 

Ik ben akkoord wat betreft de aansluiting op de stuureenheid, daar zit je wel eens mee in de handen en te bewegen.

Als ook het deel van de coax dat binnenin de kast zit zoals je aangeeft, maar daar doelde ik dus niet op.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, geen punt hoor. Alleen AL de rest wat me te beurt viel destijds zal er voor zorgen dat ik NOOIT nog zoiets zal aankopen.

Maar ik spreek hier dus enkel uit eigen ervaring, ieder moet zelf beslissen wat en wat niet he.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met de Snipe was dat ik het grootste geluk ervaren mocht dat ik hem 2e hands kwijt raakte.

Er was niets maar dan ook niets waardoor ik ook maar één seconde twijfelde om hem  van de hand te doen.

Het aantal ergernissen daartegenover toen ik hem had en gebruikte ( of moet ik zeggen gebruiken wou? ) was zo groot, dat als ik deze op dit forum zou plaatsen ik een waarschuwing van de moderator zou krijgen voor opzettelijk over-informat to block the forum zou krijgen.

Daar ga ik me dus van onthouden.

 

Verhaal in het kort wil ik wel ff doen.

Snipe aangekocht.

Plaatsing was a piece of cake.

Eerste zoeken duurde meer dan wat men als normaal mag aanschouwen.

 

Vertrek eerste dag na plaatsing:

Avond valt, parkeerplaats opgezocht, (Belgisch grondgebied) antenne open, weer zeer lange tijd alvoor de antenne Astra 3 te pakken had.

Haha, beeld, klank, ok, kijken maar.

Een tijd gekeken, plots, antenne vind dat het tijd is om te gaan slapen. ?????

Jep, sluit zich zonder dat daar zelfs maar aan gedacht is door mij, motor niet gestart, zelfs contact niet aangeraakt ( bv van uit naar acc) niets gedaan, maar snipie wil toe.

Handmatig antenne via stuureenheid terug open gezet.

bijna 5 minuten zoeken.

Haha, beeld, haha, klank, Astra3? Neen, Astra1. Terwijl op de unit staat dat ik Astra3 vroeg, led geeft ook aan dat hij op Astra 3 staat. Niet dus, ik zie Astra 1 programma's.

Dan maar sluiten die handel.

Oei, ook daar wil hij ff niet wat er gevraagd wordt.

Sluit niet op de juiste rustplaats, maar probeert zelfs enkele malen naast de rustpunten te gaan "liggen".

Volledig zonder stroom gezet.

Wachten.

Herstarten van zoeken naar Astra 3.

Gaat weer naar Astra 1.AFBLIJVEN.

Ganse week zonder tv.

Contact dealer.

Blijkt softwarefout te zijn.

Krijg nieuwe stuureenheid.

Hoef antenne niet in te leveren.

Alles ZOU nu ok moeten zijn.

NIET DUS.

Vergelijkbare, en soms nog gekkere zaken laten zien dat ook zij er zijn.

Gevolg, weer een week VRIJ van TV.

Contact dealer.

Alles binnenleveren.

6 weken wachten, zelfs dealer die steeds een zeer goede service geeft aan zijn klanten, krijgt geen reactie van de invoerder uit NL.

Op mijn mails kreeg ik zelfs zeer onvriendelijk reacties van diezelfde invoerder.

Na 6 weken, krijg ik nieuwe Snipe.

NOOIT uitgepakt heb ik hem op een verkoopsite gezet, 100 euro aan verloren plus de tijd en ergernis was hij na een paar dagen de deur uit.

Ik ben een gelukkig man.

 

Dank je wel om deze ervaring te willen delen!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is graag gedaan, liever iemand waarschuwen dan in de s**t te laten lopen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...