Ga naar inhoud


Zijn er al aanbieders onbeperkt 4G in Europa


_Bartje_

Aanbevolen berichten


Als de roamingtarieven eenmaal verleden tijd zijn, kan het interessanter worden.

Dus ik denk dat je best nog even kan wachten...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Vodafone kreeg ik onlangs een mail met de volgende inhoud:

Je abonnement is vanaf 1 juni geldig in de EU. Het Nederlandse tarief wordt dan ook het tarief voor in de EU. De kosten voor het bellen vanuit NL naar een buitenlands nummer blijven hetzelfde. In deze landen kun je je MB’s, minuten en sms’jes tegen NL tarief meenemen.

 

Als ik op de Vodafone kijk lijkt dit voor de Red abonnementen te gelden. Ik zie niets van maar twee maanden per jaar; wel een fair use policy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is redelijk gebruik?

De algemene regel is dat zo lang je meer tijd in Nederland besteed dan in het buitenland, of je jouw mobiel meer in Nederland gebruikt dan in het buitenland, je in de EU kunt roamen tegen je Nederlandse tarieven. Dit wordt gezien als redelijk gebruik (fair use) van roaming diensten. Er is sprake van onredelijk verbruik als je gedurende een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland en méér verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland.

Indien er sprake is van onredelijk verbruik stuurt Vodafone je een bericht met het verzoek om je (roaming) gedrag aan te passen. Wanneer je gedrag na 14 dagen niet aantoonbaar is veranderd zal er vanaf dat moment een toeslag op je roaming verbruik in rekening worden gebracht.

 
Dit staat in hun FUP.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Normaal" gebruik kan ook zijn dat je je mobile data alleen in het buitenland gebruikt... omdat je thuis nu eenmaal vast internet hebt, en dus geen mobiel internet nodig hebt, en je het mobile internet net alleen tijdens je buitenlandse reizen gebruikt, wegens het ontbreken van vast internet in je vakantiehuis... 

Ik ben ergens bang dat de situatie zoals die NU is wel eens de voordeligste zou kunnen worden...  straks zou het wel eens duurder kunnen worden als je lang in een land bent en daar een "buitenlandse " sim gaat gebruiken...  maar we zien wel waar het toe zal leiden.

Als de toeslagen uit de link van bartje correct zijn, en niet alleen voor Vodafone gelden, valt het nog wel mee....  alleen het woord "onredelijk gebruik" vind ik niet kunnen. Dat is beledigend voor de contractant. Het is ongewenst gebruik in de ogen van Vodafone, maar onredelijk is het niet, want je doet niets verkeerd... ik dacht dat de EU het vrije reizen en werken en wat niet nog meer zo hoog in hun vaandel droegen... en als je nu langer dan 4 maanden doet wat ze propageren, ben je onredelijk bezig....

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De FUP van Vodafone is dat je juist meer thuis dan in het buitenland gebruikt. Het is niet tot 2 maanden buitenland per jaar beperkt.

Op de site staat:

Voorwaarden voor redelijk gebruik

De Fair Use Policy (FUP) van Vodafone is gebasseerd op richtlijnen van de Europese Commissie om onredelijk gebruik in het buitenland te voorkomen. 'Roam-like-at-Home' is niet bedoeld voor onredelijk (permanent) gebruik in het buitenland. Daarom heeft de Europeese Commissie voorzorgsmaatregelen opgesteld voor mobiele operators om onredelijk gebruik te voorkomen. Vodafone kan misbruik signaleren op basis van de verhouding tussen nationaal- en internationaal (roaming) verbruik. De Fair Use Policy (voorwaarden voor redelijk gebruik) maakt deel uit van onze dienstvoorwaarden.

 

En:

 

Wat is redelijk gebruik?

De algemene regel is dat zo lang je meer tijd in Nederland besteed dan in het buitenland, of je jouw mobiel meer in Nederland gebruikt dan in het buitenland, je in de EU kunt roamen tegen je Nederlandse tarieven. Dit wordt gezien als redelijk gebruik (fair use) van roaming diensten. Er is sprake van onredelijk verbruik als je gedurende een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland en méér verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland.

Indien er sprake is van onredelijk verbruik stuurt Vodafone je een bericht met het verzoek om je (roaming) gedrag aan te passen. Wanneer je gedrag na 14 dagen niet aantoonbaar is veranderd zal er vanaf dat moment een toeslag op je roaming verbruik in rekening worden gebracht.

 

Het is zoals ik het lees en, en. Meer tijd in het buitenland en meer verbruik dan in Nederland. Als je in NL geen data verbruikt en buiten NL wel, dan is dat dus tegen deze regels.

Op 15 juni treedt de EU wet in werking, Vodafone voert het vanaf 1 juni in en voor sommige nieuwe abonnementen (de duurdere) geldt het al.

 

Ik ben niet van Vodafone al begint het er misschien op te lijken dat ik ze promoot. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er een beetje van af of ze ieder maand weer starten met 4 maanden bekijken of per kwartaal.

Misschien als ik tijd heb bel ik ze morgen nog even. Maar _Bartje_ in zo'n situatie blijft het onzeker. Behalve dat je een waarschuwingsemail krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ab dem 15. Juni 2017 gilt für Sie:

Roaming innerhalb der EU zu Preisen wie in Deutschland

 

Innerhalb der EU entfallen ab dem 15. Juni 2017 die zusätzlichen Roaming-Gebühren. Das bedeutet für Sie:

Sie telefonieren, senden SMS und surfen mit Ihrem congstar Tarif in der EU zu den gleichen günstigen Konditionen wie auch im Inland. So nehmen Sie z. B. auch Ihr inkludiertes Datenvolumen und Ihre Inklusiv-Minuten und -SMS einfach innerhalb der EU mit.

 

Tarife mit eingeschränkter Nutzung im Ausland oder zusätzliche Roaming-Zuschläge wird es bei congstar nicht geben. Die Preise werden ab dem 15. Juni 2017 automatisch an die neuen EU-Vorgaben angepasst – Sie müssen an ihrem bestehenden Mobilfunkvertrag keine Änderung vornehmen.

 

Dit stond in een mail die ik gisteren van Congstar kreeg...  Congstar doet dus niet aan extra beperkingen mbt het buitenland...

Ben ik blij mee... :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keek zojuist even hun tarieven na.
Als ik het goed zie:

voor 400 Mb € 4 per maand (abonnement).
4 Giga op turbosnelheid voor € 13 per maand als abonnementsvorm dan wel 2 Giga als prepaid per 30 dagen.

Geen idee of dit concurrerende tarieven zijn.

 

Wellicht loont zich de aanschaf van een dual sim telefoon nu (ben toch wel toe aan een nieuwe).
Zo ja, wat is dan een goede keuze?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wellicht loont zich de aanschaf van een dual sim telefoon nu (ben wel toe aan een nieuwe).

Zo ja, wat is dan een goede keuze?

 

Hier een voorbeeldje van een nieuwe, zag ik ergens op internet, super koopje. :)

 

Huawei Mate 9 5.9 " Android 7.0 4G-smartphone (Dubbele SIM Octa-core 12 MP 20 MP 6GB + 128 GB)

 

Van €1,711.89 voor het luttele bedrag van €578.19 voor de liefhebber is dat 67% korting.

 

post-51681-0-55413000-1494413392.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Congstar is zeker niet "de allergoedkoopste" aanbieder...  Ik weet dat de discounters behoorlijk lagere prijzen hanteren... maar die gebruiken het netwerk van voornamelijk O2 of soms Vodafone...  en toen ik die sim ca 8 jaar geleden kocht voor gebruik in Bayern, had ik op de locatie waar ik een poos zou verblijven, alleen dekking van Deutsche Telekom...  dus moest er een provider komen die het netwerk van de Telekom gebruikt, en vielen de discounters er dus af...  Over internet praat ik niet, want daar was (en is) alleen 2G dekking...  ik heb overigens ook geen smartphones etc etc, maar een normale telefoon om mee te bellen.

 

Zo is de keuze destijds op Congstar gevallen, en ik gebruik deze sim nu nog steeds het allermeeste... met de nieuwe sarieven wordt dit dan buiten Duitsland alleen maar voordeliger... nl 9 ct per minuut, en dat is OK vind ik, als je weinig mobiel belt.

 

Voor internet is de prepaid van LidlConnect goed... ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de nieuwe tarieven... komt er een beperking voor het buitenland of niet?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...