Ga naar inhoud


Ik heb een extra schotel plus ontvanger: welke sat kunt u aanraden


magielsr

Aanbevolen berichten

Ik heb een Multytenne, dus Astra 1, 2 en 3 en de Hotbird. Daarnaast heb ik een schotel en ontvanger die uitgericht staat op Eutelsat 9E. Mijn favoriete zenders gaan binnenkort over op HD en nu heb ik de vraag: welke andere satelliet kunt u aanbevelen? Ik heb geen taalproblemen met Engels, Duits of Spaans en heb geen interesse in muziekzenders e.d. Dank voor uw suggesties, Ik weet dat er Lyng is, maar dat zegt me niet zoveel, althans niet zoveel dat ik er iets uit kan halen. Zijn bv. Scandinavische zenders mopgelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat eerst eens weten wat voor ontvanger je hebt en ook de schotel grootte, zie ook;

 http://www.flysat.com/  en bepaal of je vrij zicht hebt van zuidoost T/M zuidwest.

 

Veel hangt af van de schotel grootte, voor sommige sats heb je maar 60- en voor andere wel 120 cm. of meer nodig.

 

Maar een ding is zeker, er zijn gemiddeld met een schotel van 120 cm., met gemak meer dan 2000

zenders te ontvangen en nog gratis ook.

Hij moet dan wel draaibaar zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn die favoriete zenders dan die je blijkbaar in HD niet meer kan ontvangen?

De meeste Engelse​, Duitse​ en Spaanse​ zenders heb je al met de genoemde satellieten.

 

Op Hispasat 30°W vind je maar een paar unieke Spaanse zenders t.o.v. de Astra, bijv. Extremadura TV (regionale zender) en Canal Parlemento.

Op Intelsat 905 op 24.5°W zit nog een  gecodeerd pakket van Televisa Network uit Mexico maar geen idee of en hoe je je daarop kunt abonneren.

Intelsat 905 op 24.5°W en op Hispasat 30°W zit ook nog een gecodeerd pakket van AMC Iberia, sommige kanalen zitten al in het Movistar+ pakket.

Voor Spaanstalige uitzendingen kan je nog uitzendingen uit Zuid Amerika ontvangen via C-band mits je minimaal een 150 cm, liefst 180 cm schotel kan en wil plaatsen.

 

Op diezelfde C-band op o.a Eutelsat 10A (10°E), SES-5 (5°E), Eutelsat 8 West B (8°W) Engelstalige zenders uit Afrika maar ook hier weer 180 cm of meer.
Op Intelsat 20 op 68.5°E op Ku-band een heleboel Engelstalige (vn. religieuze) zenders uit Afrika.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scandinavische zenders zijn mogelijk, maar dan moet je wel een abonnement af sluiten. Helaas is er niets FTA te ontvangen...

 

Maar, als je favoriete zenders op HD overgaan, en jour receiver kan die norm niet aan, lijkt het me misschien interessanter om een HD receiver te overwegen...  dan behoud je je favoriete zenders, en afhankelijk van de receiverkeuze, hoeft het ook geen vermogen te kosten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...