Ga naar inhoud


verkeerde LNB? of wie weet de specs?


donny81

Aanbevolen berichten

Kijk nou eerst eens op kingofsat of lyngsat voor de juiste frequenties en sr's. Als je allemaal niet bestaande frequenties in je ontvanger hebt staan kun je lang zoeken. En je lnb moet staan op 9.750/10.600

Nog een kleine laatste gevecht voor de zekerheid.

als ik kijk op: http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E_ned.php zegt die dat BVN op de astra 19.2 zit als ik dan op mijn decoder kijk staat die met de zelfde gegevens op de Astra 23.5 hahahaha

 

Nu heb ik nog een oude single LNB liggen voor 1 TV en 1 LNB die erin gehangen. en wat blijkt BVN Geen signaal

Als ik dan ga kijken op NPO 1 wat volgens kingosat op 23.5 moet zitten maar volgens mijn decoder op 19.2 heb ik met deze Single LNB dus wel signaal en beeld.

 

Dan mag ik de conclusie trekken dat me schotel uitgericht staat op de 23.5 maar dat me decoder(s) verkeerd staan ingesteld?

Ik heb er meerdere maar ja er is er ooit 1 zo ingesteld en de rest is mee gekopieerd  dus ga er 1 maar even resetten en opnieuw instellen met de juiste waardes :-D

 

Ik weet nu in ieder geval dankzij jullie dat voor beide satellieten het sowieso Universal  9.750/10.600 moet zijn :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Het is duidelijk dat je diseqc instellingen van de ontvanger verkeerd staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat je diseqc instellingen van de ontvanger verkeerd staan.

Niet alleen dat ben ik bang.

Ik reset hem niet en kies voor de 23.5 astra geen signaal. logish alle transponders zijn ook pleite hahaha. maar ja in ieder geval geen verkeerde transponders er weer tussen. 

 

Iemand voor mij de gegevens die ik moet invullen voor de 

 

19.2e satelliet 

23.5e satelliet?

 

foto bijgevoegd om te laten zien welke gegevens die wilt hebben als ik een Transponder wil toevoegen

post-102309-0-23670300-1499514862.jpg

aangepast door donny81
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gegevens van transponders kan je bij o.a. kingofsat terug vinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben er uit hoor!

de fabriek geeft aan 23.5 met ring in de houder en port 1/A en dan 19.2 als meekijker met poort 2/b

Dit klopt dus niet blijkbaar!!

 

Ik heb nu de 19.2 in de ring gehangen en op poort 2 gezet en de 23.5 als meekijker en op poort 1 zenders opnieuw geladen BVN zit op 19.2 en NPO1 op 23.5 nu en heb alle zenders weer terug. 

 

waar de fout zat?

De LNB zat met zijn verkeerde kop in de houder!!

en de instellingen van de decoder stonden goed alleen de zenders waren verkeerd ingeladen omdat die verkeerd was ingeladen met een anders opgehangen Canal Digitaal kop

 

deze LNB werkt inderdaad niet in een 60cm schotel. Maar in mijn 70 breed en 80 hoog schotel ontvang ik de signalen prima!

 

En voor Sprietje! Niet iedereen is natuurlijk zo super begaafd als jij maar als iemand gewoon normale vragen stelt is het misschien aardig om dit niet in belerend toontje of met zucht te beantwoorden? of dan zelfs verkeerde informatie te geven zoals dat deze niet geschikt is voor deze schotel. als je niet tegen (beginners)vragen kan, kan je misschien beter niet met je porum op een forum gaan zitten. Of heb  je te vaak de kop vervangen zonder de decoder uit te zetten? want dan snap ik je manier van antwoorden wel.

 

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp ook sprietje natuurlijk ik kan weer TV kijken en ga dit morgen even bij mijn vrienden in Kaposvár nog eens herhalen maar dan met een nieuwe installatie

post-102309-0-30518600-1499532836_thumb.jpg

post-102309-0-87351200-1499532845_thumb.jpg

post-102309-0-69018500-1499532862_thumb.jpg

post-102309-0-64747200-1499533131_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

donny, je bent een fantast en probeert ons sprookjes te vertellen waar de kaboutertjes weer een aardige rol in meespelen.

In bericht 17 schrijf je:
Nu heb ik nog een oude single LNB liggen voor 1 TV en 1 LNB die erin gehangen. en wat blijkt BVN Geen signaal

Als ik dan ga kijken op NPO 1 wat volgens kingosat op 23.5 moet zitten maar volgens mijn decoder op 19.2 heb ik met deze Single LNB dus wel signaal en beeld.
Dan mag ik de conclusie trekken dat me schotel uitgericht staat op de 23.5 maar dat me decoder(s) verkeerd staan ingesteld?


Ik ben het met deze conclusie eens dat de schotel dan op de Astra 23,5 staat uitgericht.

In bericht 21 schrijf je:
Ik heb nu de 19.2 in de ring gehangen en op poort 2 gezet en de 23.5 als meekijker en op poort 1 zenders opnieuw geladen BVN zit op 19.2 en NPO1 op 23.5 nu en heb alle zenders weer terug.

Hier geef je aan dat de schotel op de Astra 19,2 staat uitgericht.

Blijkbaar hebben de kaboutertjes tussen bericht 17 en 21 de schotel van de Astra 23,5 naar de Astra 19,2 gedraaid.

Je blijft me verbazen :blink: 
 

post-60869-0-74072700-1499546363.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben er uit hoor!

de fabriek geeft aan 23.5 met ring in de houder en port 1/A en dan 19.2 als meekijker met poort 2/b

Dit klopt dus niet blijkbaar!!

 

Ik heb nu de 19.2 in de ring gehangen en op poort 2 gezet en de 23.5 als meekijker en op poort 1 zenders opnieuw geladen BVN zit op 19.2 en NPO1 op 23.5 nu en heb alle zenders weer terug. 

 

waar de fout zat?

De LNB zat met zijn verkeerde kop in de houder!!

en de instellingen van de decoder stonden goed alleen de zenders waren verkeerd ingeladen omdat die verkeerd was ingeladen met een anders opgehangen Canal Digitaal kop

 

Persoonlijk had ik vooral de indruk dat je ene schotel op 23 oost gericht was, en je andere op 19 oost, maar dat je de twee duo-LNBs er wel hetzelfde in had gedaan; wat dus voor allerlei verwarring zorgde over welke zender je op welke diseqc positie ontving.

 

Kan dat kloppen?

Dan zou dat ook aan het licht zijn gekomen met de test die ik in mijn eerdere post beschreef.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje en @A33,

Ik denk dat inderdaad de 65cm schotel op de 23.5 stond uitgericht en de 80cm schotel op de 19.2. en dat de verwarring is ontstaan door de nieuwe kop zeg maar die dan weer precies het tegenover ingesteld en opgehangen moest worden als de oude kop. en dan ook nog de decoders die verkeer ingelezen/ingesteld waren.

 

Blijkt nu: als ik de Single LNB in de 65cm schotel hang heb ik op de 23.5 zenders signaal en beeld. Hang ik hem in de 80cm heb ik op de 19.2 signaal en beeld. conclussie de 80cm schotel staat uitgericht op de 19.2 satelliet :-S

 

en A33 jouw test heb ik natuurlijk uitgevoerd. maar de enige manier waar ik toen signaal kreeg was op de 9.750/10.550 of op de 97.50/10.700 en op beide kreeg ik geen zenders ingeladen. en de decoders stonden toen ook nog raar ingesteld.

 

Met de verkeerd ingestelde decoders dacht ik dus dat BVN op de 23.5 zat aangezien ik daar dus beeld en signaal kreeg dacht ik dus ook op de 23.5 uitgericht te wezen. later kreeg ik de website van Kingofsat en zag ik heee die BVN zit op 19.2 en NPO1 op de 23.5 toen ik de hele boel gereset had en opnieuw de single LNB erin gegooid had heb ik de boel opnieuw ingeladen waardoor de zenders op de juiste plek kwamen.

 

alleen nu vraag ik mij dus af en dat is meer ter informatie dan dat ik weer ga sleutelen hahaha

mijn nieuwe kop hangt dus met de 19.2 in de houder en de 23.5 is de meekijker met dus de 19.2 op port2 en de 23.5 op port1

post-102309-0-15005200-1499585394_thumb.jpg

Als ik dat nou zou omdraaien dat de 23.5 in de houder terecht komt en de 19.2 als meekijker zou doen zou dat dan betekenen dat de 23.5 port2 wordt en de 19.2 op port1 moet ingesteld worden? of blijven deze instellingen het zelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste donny

Je hoeft de instellingen niet te veranderen als je het monoblock met de andere kop in de klem zet.
De ene kop zit aangesloten op poort A van de diseqc-switch en de andere kop op poort B.
Dit veranderd niet als je het monoblock op tafel legt, in je hand houdt of in een kistje stopt en ook niet als je hem op de links- of rechtse kop vast klemt.

De kop van de 23,5 in de klem zetten en de schotel op de Astra 23,5 uitrichten geeft wel een iets beter signaal.
Als dat niet gaat omdat de schotel tegen de muur aan komt, houdt het op maar er zijn mensen die er een oplossing voor hebben. :D
 

post-60869-0-63001900-1499594405.jpg

post-60869-0-90394400-1499594420_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

en A33 jouw test heb ik natuurlijk uitgevoerd. maar de enige manier waar ik toen signaal kreeg was op de 9.750/10.550 of op de 97.50/10.700 en op beide kreeg ik geen zenders ingeladen. en de decoders stonden toen ook nog raar ingesteld.

 

Nou, de resultaten van die test heb je dan goed voor jezelf gehouden! ;) ;)

 

Ik hoop dat je nu in ieder geval geleerd hebt dat het hebben van 'signaal' nog niks betekent over of je ook beeld hebt op de bedoelde zenders, en überhaupt of je LNB wel gericht is op de goede satelliet.

 

Het voordeel van het hebben van 'signaal' is wel, dat je vanuit dat signaal gericht verder kan onderzoeken wat je dan eigenlijk ontvangt, en wat er aan de hand is.

Als je 'geen signaal' hebt, is het palet waar het mis kan gaan veel groter; dat is dan meestal lastiger te onderzoeken.

Een beetje systematische aanpak helpt vaak wel!

 

 

Als ik dat nou zou omdraaien dat de 23.5 in de houder terecht komt en de 19.2 als meekijker zou doen zou dat dan betekenen dat de 23.5 port2 wordt en de 19.2 op port1 moet ingesteld worden? of blijven deze instellingen het zelfde?

 

De inwendige schakelaar van de duo-LNB bepaalt welke kop welk diseqc-commando heeft.

Dat heeft dus NIETS te maken met welke kop boven de arm hangt, wat je al eerder in een post schreef. Dat klopt echt niet. :)

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En laat voor een universele LNB de LOF gewoon op 9750 en 10600 staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben met jullie gedeelde kennis waar ik van geleerd heb de schotel van een vriend gaan ophangen en afstellen en was in een kwartier klaar :-D

 

Ik heb nog even terug zitten lezen en waarom ik iedere keer aan de diseqc instellingen zat. komt omdat ik dacht dat de diseqc softwarematisch werd aangestuurd.

Ik dacht altijd dat als je de diseqc aanpast dat je dan bepaalt via welke kop het signaal binnen komt.

 

Dus als je de 19.2 op diseqc 2 zet dat die dan ook via kop 2 binnen komt. maar dankzij sprietje weet ik nu dat dit hardwarematig word bepaald

 

Bij de vriend heb ik de schotel uitgericht met een Single LNB op de 23.5 toen de DUO kop erop gehangen en de 19.2 op diseqc 1 gezet en de 23.5 op diseqc 2 koppie een klein beetje kantelen en klaar. begin nog een expert te worden hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een algemeen vraagje dan voor mijn kennis.

zat nog een beetje door het forum heen te lezen en zag een bericht van @sprietje over 3 graden duo lnb

begrijp ik nou goed dat je als je een 60cm schotel heb dat je een kop voor een 80cm schotel kan gebruiken maar dat die dan 3 graden ipv van 4.3 moet zijn?

 

en klopt het dat de DiSeqC altijd standaard

19.2 op A/1 en 23.5 B/2 is tenzij de fabrikant nadrukkelijk anders vermeld?

aangepast door donny81
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die kun je ook gebruiken voor een 4 graden lnb voor een schotel van 60cm maar het is geen duo-lnb speciaal geschikt voor de Astra 19,2 en 23,5 omdat de antennes niet schuin staan.

Wel te gebruiken voor bijv. 9 oost en 13 oost.

 

Bij een duo-lnb waar de antennes dus gedraaid staan is Astra 19,2 altijd 1 en 23,5 altijd 2 behalve in Tjechië, daar is het net andersom omdat daar de Astra 23,5 de hoofdsatelliet is en de Astra 19,2 de nice to have satelliet is.

 

Staan de antennes niet gedraaid maar recht, dan is hij minder geschikt voor de Astra satellieten en heet het ook geen duo-lnb meer maar een monoblock.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...