Ga naar inhoud


WF-t90:LNB,s op andere plek dan calculatie


foestaloeppi

Aanbevolen berichten

Ik ben een Wavefield T-90 aan het uitrichten met op de 0 positie 26 oost(nog niet perfect.geen yemen tv).

Helemaal links 46 oost(redelijk) op positie 21 maar zou volgens calculatie 19.6 moeten zijn!

Helemaal rechts  4,8 oost (goed) op positie 22,5 maar zou volgens calculatie 21.7 moeten zijn!

De buitenste LNB.s zitten dus verder naar buiten dan de calculatie aangeeft.

Iemand die me dit kan uitleggen?

vu+duo 4k,vu+ Ultimo en Amiko alien 8900.

Wf-T90:5,7,9,13,16,19,23,26,33,36,39,42,46oost.

Triax88+moter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welke calculatie software heb je gebruikt?

Wat heb je voor positie ingegeven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij niet 16 graden schuin staan volgens mij.

 

Dit is de calculatie: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=47.2&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=4.8&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.358&lo=5.887&country_code=es

 

De schotelskew moet op 12,6 staan ofwel 102,6°

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, de foto is duidelijk. Ze staan inderdaad schuin, volgens mij 16 graden als ik het opmeet. Dat is wel goed.
Tja, waarom is er een verschil?
Het gaat natuurlijk wel om de buitenste lnb en daar kan de afwijking natuurlijk ook het grootste zijn. Lnb's die verder naar het midden staan, zullen minder afwijken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto van 46 en 42 oost

Foestaloeppi, misschien heb je hier iets aan. Controleer de offsethoek van je spiegel. Stel nu de vertikale hoek van de spiegel exact in. (Dus: 26 oost (nulpositie) minus offsethoek van de spiegel.) Heb je nu optimaal signaal op 26 gr of moet je nu de vertikale hoek van je spiegel aanpassen. Als dat zo is dan klopt de horizontale ronding van de spiegel niet meer nadat je de vertikale hoek hebt veranderd om optimaal signaal te krijgen. Ik hoop dat dit, zonder teveel in details te hoeven vervallen, een beetje duidelijkheid verschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...