Ga naar inhoud


Hulp voor een beginneling


Jan l'Amie

Aanbevolen berichten

Een aantal jaren geleden heb ik een tweedehands 120 cm schotel met een LNB en kabel gekocht voor 25 euro.

Deze staat zo'n 30 cm boven de grond achter in mijn tuin en hij is uitsluitend met de hand draaibaar.

Ik heb er toen een SAB Titan I HD bij gekocht.

Het is uitsluitend voor de lol en ik wil uitsluitend FTA TV kanalen ontvangen.

Na een paar jaar ben ik nu weer een beetje aan het spelen gegaan.

Ik heb vrij zicht op het zuiden maar wordt links en rechts afgeschermd door huizen.

Tot nu toe heb ik signaal ontvangen van Sirius 2-3.5E, Sirius 4-8E, Eutel W3-7E, Eurobird 9E, Astra 19,2E, Astra 1D-23,5E, Eurobird 2-25,8E en Badr 3-26E met een totaal van 1106 kanalen.

De signaalsterktes liggen tussen 70 en 76 %. Van de meeste heb ik een glasscherp beeld.

Voor Badr 3 staat de schotel bijna zo ver mogelijk naar links gericht en naar rechts heb ik het laatste signaal ongeveer rechtuit. Naar rechts kan mijn schotel nog een behoorlijk stuk maar vind ik verder niets.

Heeft iemand misschien nog tips voor andere satellieten of ontvangst verbetering / vermeerdering.

Ik merk dat bij het inlezen van de kanalen er ontzettend veel ,,failed,, meldingen zijn.

En o ja, de schotel staat horizontaal ergens tussen de 25 en 30 graden.

Alle reacties zijn welkom.

 

Jan l'Amie

 

 

 

 

Sab Titan 1 HD, Tratec 1 meter schotel, Universele LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


met de Hand draaibaar,

dan is ook de elevatie op elke positie weer anders in te stellen

ik zou eens op een satelliet positie beginnen met fijn afstemmen en uitrichten

p.s. Satneef, de Mast voor de schotel moet loodrecht t.o.v de aarde zijn <> de schotel heeft zijn eigen afhankelijkheden

Jan l'amie schreef niet of het een parabolische offset schotel of prime focus schotel is

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook eens kijken met www.dishpointer.com welke satellieten er binnen het bereik van de twee huizen te ontvangen zijn.
Je straat, huisnummer en woonplaats intoetsen en een satelliet kiezen, dan zover mogelijk inzoomen, daarna de groene ballon verplaatsen naar waar je schotel staat. Door nu naastgelegen satellieten te kiezen kun je zien of het signaal niet vanachter de huizen komt.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...