Ga naar inhoud


ALPS Twin vervangen voor Inverto twin Black Ultra LNB


wortellica

Aanbevolen berichten


Beste wortellica

Vier lnb's met koppen van 60mm gaat niet lukken.
Bekijk de tekening die ik gemaakt heb hoeveel afwijking je dan krijgt.
Drie lnb's komen dan 15,5mm of meer verkeerd te staan.

Als je twee lnb's neemt van 60mm en twee lnb's van 40mm (ALPS), dan heb je voor de zwakkere satellieten (Astra 23,5 en Hotbird 13) geen afwijking, voor de Astra 28,2 slechts 4,5mm en voor de sterke Astra 19,2 oost 9mm.
Dit is goed te doen en geeft in ieder geval een verbetering voor de twee zwakkere satellieten.

 

lnb's Big Bisat.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wil je compromisloos door het leven kan je ook een Wavefield T-90 nemen, dan heb je zelfs nog ruimte tussen de koppen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste wortellica

ALPS-lnb's hebben hun kwaliteiten de afgelopen 15 jaar bewezen, ook bij regen. Helaas ken ik geen enkele test van smalle lnb's waarbij ook getest is als er regendruppels op de kop zitten.
Ik denk dus dat je de ALPS die je nu hebt gerust kunt gebruiken.

Maar geef eens aan waarom je de ALPS-lnb's wilt vervangen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn drie 10 jaar oude alps doen het nog prima en ga ik niet zomaar vervangen...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...