Ga naar inhoud


Ontvangst problemen!


Satme

Aanbevolen berichten

Op mijn dreambox 800 met OpenPLI 2.1 heb ik geprobeerd kanalen te ontvangen van astra 1, 2, 3 en HotBird.

Nou heb ik mijn satelite uitgericht met een andere ontvanger dus ik weet dat de uitrichting goed is.

 

De omgeving ziet er als volgt uit:

4 lnb's > 4x1 Maximum Diseqc switch > Dreambox 800

 

Op de switch:

Port A : Astra 1

Port B : Astra 2

Port C : Hotbird

Port D : Astra 3

 

Nou kreeg ik op het begin alleen signaal van Astra 3.

Heb wat geprobeerd rond te knoeien in de Advanced tuner settings.. dit tervergeefs en is het signaal van Astra 3 ook weg gevallen.

 

De instellingen heb ik nu weer op gebruikers instellingen A/B/C/D staan.

 

Alleen nu krijg ik nergens meer signaal van en loop ik een beetje vast.

 

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de ontvanger ook al eens volledig herstart 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja, een goede vraag :D

 

maar de tunerconfiguratie van bijna alle enigma2 receivers is idem dito, dus dat mag ook algemeen gevraagd en beantwoord worden (denk ik)

is het niet tijd voor een beter image?

na een herstart kan het soms weer goed komen, maar er kan ook een grove fout in de settings en satellite.xml staan en dan komt het niet meer op orde

 

ik zou dus indien het image niet herflashed kan worden en/of geen nieuw en beter image zorgen dat

a ) een goede settingslijst voor die vier posities met correcte satellite.xml op de box zetten (met dreambox edit) en officieel herstarten

b ) zorgen dat de tunerconfiguratie 1 op 1 overeenkomt met de ingangen van die 4in1 switch

aangepast door Tonskidutch
oplossing suggestie

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

a) weet je zeker dat je de goede diseqc poorten hebt ingesteld in je ontvanger?

b )  (als je b ) zonder spatie typt krijg je B) , Grrr)    Test: werkt het wel als je de diseqc switch ertussenuithaalt? Dreamboxen en diseqc switches hebben wel eens ruzie....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

38 minuten geleden zei a33:

a) weet je zeker dat je de goede diseqc poorten hebt ingesteld in je ontvanger?

b )  (als je b ) zonder spatie typt krijg je B) , Grrr)    Test: werkt het wel als je de diseqc switch ertussenuithaalt? Dreamboxen en diseqc switches hebben wel eens ruzie....

 

groet,

A33

A: Ja dat weet ik zeker.

B: Ja individueel werken ze zeker, maar de switch en dreambox werkte in het begin wel samen alleen op 1 van de 4 signalen.

34 minuten geleden zei Tonskidutch:

is het wel een echte dreambox, kan men ook nog eraan toevoegen B)

 

gezien dat oeroud image welk op cloons werkte en geen hogere versie

Wel via via gekocht en mij is verteld dat het een orgineel is. Hoe kan ik dit als nog controleren.

 

1 uur geleden zei Tonskidutch:

nu ja, een goede vraag :D

 

maar de tunerconfiguratie van bijna alle enigma2 receivers is idem dito, dus dat mag ook algemeen gevraagd en beantwoord worden (denk ik)

is het niet tijd voor een beter image?

na een herstart kan het soms weer goed komen, maar er kan ook een grove fout in de settings en satellite.xml staan en dan komt het niet meer op orde

 

ik zou dus indien het image niet herflashed kan worden en/of geen nieuw en beter image zorgen dat

a ) een goede settingslijst voor die vier posities met correcte satellite.xml op de box zetten (met dreambox edit) en officieel herstarten

b ) zorgen dat de tunerconfiguratie 1 op 1 overeenkomt met de ingangen van die 4in1 switch

Bedankt voor de tips!

Nou ga ik eerst een andere switch kopen en dan dit proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ik de switch vervangen die was inderdaad doorgebrand.

Met een andere ontvanger heb ik signaal op alle 4 de poorten op de diseqc switch.

 

Toen ik de coax cabel aansloot op de dm800hd wou de box niet meer opstarten... heel vreemd..

 

Nu zit de dm800hd in een bootloop heb besloten om het morgen nog maar eens een keer te proberen.

 

Zou dit kunnen liggen aan de tuner in de dreambox? Of aan de image (openpli 2.1)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de dream 800 origineel is laad dan eens een nieuwe andere software 

en kijk eens als je hem opstart welke bootloader er op het lcd verschijnt 

het staat er maar een paar seconden dus goed kijken 

vb 84

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELOST!

Na dat ik een andere switch had geplaatst en op alle poorten van de Diseqc signaal binnen kreeg sloot ik deze aan en maakte mijn box hele rare zoem geluiden en op een gegeven moment kwam die terecht in een bootloop.

 

De oplossing van dit alles: een sterkere voeding (19v 3.16A).

Toen ik deze aansloot kreeg ik alle signalen binnen op de dm800hd, de zoem geluiden verdwenen en hij loopt nu zo soepel als wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk gewoon ontvanger dumpen een andere aanschaffen 

of misschien wat nieuwe elco"s erin 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Satme:

De oplossing van dit alles: een sterkere voeding (19v 3.16A).

 

Sterker in welke zin? Hogere spanning, of hogere amperage?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei a33:

 

Sterker in welke zin? Hogere spanning, of hogere amperage?

 

Groet,

A33

Dreambox 800 heeft een 12 V, 3A voeding nodig. 19 volt i.p.v. 12 volt lijkt me niet verstandig.

Beter is een 12 volt 3 A of een 12 volt 4 A voeding te gebruiken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...