Ga naar inhoud


Samsung one connect box en TVVlaanderen


JeanuitB

Aanbevolen berichten

Ik kocht op 1 sept 17 een nieuwe Samsung QE65Q7F tv met de oneconnect box. Ik gebruik deze TV onder andere voor mijn reportages in 4K (UHD).

Alles werkt perfect behalve al de betaalzenders of gecodeerde TVVlaanderen kanalen zoals één, VTM, NPO etc. Deze werken slechts prima gedurende 2 a 10 minuten en dan verschijnt de foutmelding : Geen kaart gevonden of soms dit is een gecodeerdkanaal. De vrije te ontvangen kanalen zoals BVN werken perfect.

De 2 kaarten van TVVlaanderen en de 2 CI modules werken wel perfect op mijn 2 oudere Samsung TV's met DVB-S en op mijn externe ontvangers (DS1010Roadstar en SAB).

Gebruikt er iemand een dergelijke Samsung TV met oneconnect box en TVVlaanderen? Werkt dit normaal en zo ja met welk merk/model/versie van CI module? 

Momenteel gebruik ik de CI Module van smartdtv met pn 910050 R1.0  Groetjes,  JeanuitB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb in januari een Samsung Ultra HD tv gekocht, de UE55KS7000. Die heeft ook een one connect box en daar heb ik geen enkel probleem mee. Werkt met de witte CanalDigitaal module en ook met de zwarte ci-module met wereldbol. Die laatste heb ik meestal in gebruik omdat je daarmee ook de SmartWi kunt gebruiken, met de witte module niet.

Maar volgens mijn maakt het helemaal niets uit of de tv nu wel of geen one connect box heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nederlandse uitvoering, regio?

Laatste software versie TV?

 

CI module wat te warm wordt?

Kaart maakt geen goed contact in CI module?

Laatste CI module software versie?

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij de orca module bedoeld, zal die terug naar de dealer moeten. Door de warmte, zal het contact met de geintegreerde kaart verloren gaan.

als dit zo is, vind ik het idee van m7 niet goed.bij het oud systeem, kan je bij een slecht contact eigenhandig de kaart uit de module halen reinigen en er terug in.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar de CI-module en kaart niet meer werkten na enkele minuten leek het een temperatuur probleem te zijn. Waarschijnlijk werd de module + kaart te warm in de oneconnect box.

Ik had als test een koelvin geplakt op deze CI-Module en vanaf toen ging alles perfect.

Daar de CI-module niet meer werd ondersteund met nieuwe software updates heb ik de module vervangen door een nieuwe module van smardtv.com , pn C10355-CDB01 R1.0, en ook deze werkt nu perfect. 

Voor mij mag dit probleem worden afgesloten. Groetjes, JeanuitB

foto04.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...