Ga naar inhoud


Hoe bouw ik een QUAD LNB om naar "flens" LNB.


Emekli

Aanbevolen berichten


Heb je een bepaald type daarvoor in gedachte ? Hangt nogal van de uitvoering af .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontdoe de lnb van zijn kunststof omhulling en klem hem met een stalen ring voor in de hoorn in de klauw van de draaibank .

Dit om een goede klemming te bewerkstelligen , bij  alleen klemmen op de hoorn druk je de buitenste scalaring kapot .

Met een smalle lange steekbeitel word achter de trechter een pasrand gedraaid en de rest eraf gestoken .

De pasrand past strak in de nieuw gemaakte flens en met Loctite metaallijm word het geheel samengevoegd.

Hierna word de omhulling zodanig afgezaagd dat deze zoveel mogelijk het geheel bedekt .

Bij ombouw van een lnb (Direct2Fibo) voor de Fibo feedhoorn word de lnb afgedraaid tot 25 mm diameter , dit is de binnenmaat van die hoorn .

De Fibo flensadapter word dan niet gebruikt .

In den beginne gebruikte ik flenzen van oude lnb's , tegenwoordig heb ik materiaal om ze zelf te maken .

Koscom in de klauw.jpg

BU flange-direct-sep-org.jpg

aangepast door trust
  • Bedankt 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, goed uitgelegd.

Nu moet ik in het gat waar ik woon, dichtstbijzijnde stad is aan weerszijde ervan 260 km. ver weg, iemand zien te vinden met draaibank en materiaal.

Zal moeilijk worden.

Ik heb al een echte flens LNB van Invacom met een C120 flens, laatste zou ik kunnen bestellen, blijft voor mij de vraag, hoe lang mag/moet de golfpijp zijn vanaf de LNB tot de scalerring.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet eenvoudiger dat ik het doe en op stuur ?

heb je die quad al , of moet ik hem bestellen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor het antwoord en je aanbod.

 

Maar, ik knutsel graag zelf, al heel mijn leven lang.

Iets opsturen naar hier is niet zoals in de EU, verzendkosten kunnen hoog zijn en bij de douane wordt veel achtergehouden en komt dan niet aan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-9-2017 om 09:36 zei Emekli:

 blijft voor mij de vraag, hoe lang mag/moet de golfpijp zijn vanaf de LNB tot de scalerring.

Die lengte is niet kritisch , bij sommigen begint de trechterhoorn meteen bij behuizing waar de elektronica in zit .

Koscom.jpg

Octagon flange.jpg

invertoflens.JPG

motec televes 001.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

baas boven baas 

fibo long wavepipe 1.jpg

fibo long wavepipe 3.jpg

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden weer erg bedankt, zit nog een maand met familie uit Europa en ga mij hierna eens echt verdiepen in de materie.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-9-2017 om 12:52 zei Emekli:

Heel erg bedankt voor het antwoord en je aanbod.

 

Maar, ik knutsel graag zelf, al heel mijn leven lang.

Iets opsturen naar hier is niet zoals in de EU, verzendkosten kunnen hoog zijn en bij de douane wordt veel achtergehouden en komt dan niet aan.

Als je een inverto multiconnect neemt , hoef je niets af te draaien , na verwijderen van de puntkap en de "feedhoorn" heb je een mooi bevestigingspunt voor de flens .

 

inverto .JPG

inverto multi.JPG

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is bijna een maand later, zit nog steeds met familie uit Europa en heb dus weinig tijd.

 

Wanneer het zo ver is, meld ik me weer.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...