Ga naar inhoud


Rare ervaring met Windows herstel


boudeman

Aanbevolen berichten

De PC van mijn vrouw leek probleemloos te werken, totdat we ontdekten dat bij aanklikken van settings er geen reactie kwam. Toch lastig en daarom teruggegrepen op een Macrium image van twee maanden terug. Dan volgen enkele programma installaties en programma updates en natuurlijk de Windows updates.
Settings werkte weer, maar nu ontdekten we dat mappen niet hernoemd konden worden. Ook lastig, dus wederom teruggrijpen op de oude image etc. Toen werkte settings en hernoemen van mappen, en toen bleek Skype niet te werken. De-installatie van Skype en herinstallatie loste niets op. Wel ontdekt hoeveel Skype-rommel er op de C schijf en register achterblijft na de de-installatie. Al die rommel voorkomt een geslaagde installatie. Toch maar weer teruggegrepen op de oude image. Nu werkt inmiddels settings, hernoemen van mappen en Skype, en wij hebben geen overige problemen meer kunnen ontdekken.
Ra ra, hoe kan dit? Het enige dat veranderd is, is dat na de image de volgorde van handelingen gewijzigd is. Waar wij eerst de Windows updates deden, en daarna de programma installaties en -updates, hebben wij de laatste keer de Windows updates als laatste gedaan (overigens, de image bevatte al de Creator versie).
Ik vind het nog steeds een raar verhaal, maar was voor ons wel de realiteit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gezien de mededeling van catw over CCleaner:

Bij de eerste twee update procedures na de image heb ik inderdaad CCleaner (nieuwste versie) gebruikt (tot heden nooit een probleem mee gehad).

Bij de derde en laatste poging heb ik CCleaner (nog) niet gebruikt. Misschien is dat wel de oorzaak voor de problemen. Voorlopig even mijn handen af van CCleaner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...