Ga naar inhoud


MBC via Badr


pluto777

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

1 uur geleden zei Schotelspeller:

Geen spat krijg ik ervan binnen met de Visiosat SMC 90 antenne. 12073 zelfde verhaal.

In Menen komt dit pakket redelijk goed binnen, ook op een Visiosat 90 cm met IBU-lnb

post-79750-0-00353100-1499796701_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IIk denk te snappen waarom Youri!!!  Update: heb alle mogelijke obstakels uit de weg geruimd, antenne ook iets hoger. De beugel zit goed, dan heb ik ook nog de bevestiging van deze al wat oudere Visiosat vervangen door een andere, want de originele viel niet mee te werken. Nu is de ophanging stevig;  Inverto Black Ultra LNB erin. Elevatie en Azimuth optimaliseren. En.....alles goed, behalve de Al Kass TP, dan moet de antenne iets draaien richting west, heb het over millimeter werk en dan krijg ik die, maar niet geheel stabiel. Maarrrr.... dan is de TV5 HD transponder 12073 dus weg en de rest ook zwakker!  Dat krijg ik niet opgelost tot op heden. De Saoudie HD TP op 12149 vang ik helemaal niet!  Nu denk ik zelf dat de Al Kass TP 12245V wordt weggeduwd het zo maar te zeggen. 12246V is een Astra 2!!   En die komt hier loeihard binnen in West NL!

 

De 12149 zelfde verhaal of erger, 12148 is Astra2Connect op 23,5 oost. En:  op 28 oost 12148 H zit Sky. Dus dat gaat hem niet worden met een Visiosat 90 CM (100 in verticaal). De openingshoek is te groot. Kortom, All Kass wil nog net lukken als ik de antenne iets wegzwaai (paar mm!) van de Astra2. Dat gaat dan ten koste van de rest :)  Uiteraard zou het met een 120 CM schotel allemaal wel lukken. Het is echt een verhaal van de openingshoek. Aan de andere kant wordt in Spanje weer de Britse satelliet (als die er al aankomt) Astra 2 weggeduwd door BADR4.  It all makes sense...

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎25‎/‎09‎/‎2017 om 16:42 zei RimaNTSS:

Er zijn sommige screenshots nam ik een paar maanden geleden ik 4,6 m antenne gericht Badr toen @26 * E. Één afbeelding per transponder.  

Schreef u 4,6m ???? Damn , een leuke droom alhier :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op ‎10‎/‎11‎/‎2017 om 15:19 zei Schotelspeller:

Nog geen spoor van Alkass op 12245 én de Saoudi TP op 12149

Ik zoek nog naar de oorzaken daarvan. Is toch BADR4 dus dat zou toch moeten lukken dunkt me.

Bij mij komen de transponders van Badr4 prima binnen. Om de Alkass zenders goed te ontvangen, 

had ik mijn draaibare schotel (triax110) op de zender ZEE ALWAN (12111H) met een zo goed mogelijk signaal (±10dB) afgesteld,

waarna de rest van Badr4 probleemloos binnenkomt.

 

screenshot01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei satmaat:

Bij mij komen de transponders van Badr4 prima binnen. Om de Alkass zenders goed te ontvangen, 

had ik mijn draaibare schotel (triax110) op de zender ZEE ALWAN (12111H) met een zo goed mogelijk signaal (±10dB) afgesteld,

waarna de rest van Badr4 probleemloos binnenkomt.

 

screenshot01.jpg

Dat is mij niet gelukt, maar ik heb wel de Visiosat die wat kleiner is natuurlijk en een grotere openingshoek dus storing van 28 oost op Alkass! Ik krijg Alkass alleen als ik iets naar links ga, maar dan wordt de rest zwakker. Heb 8 tot 8,5 db op Zee.  Ik heb Alkass trouwens niet één keer volledig stabiel gekregen. Of ik doe nog iets anders fout :D

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft een van u een duidelijk antwoord om dus BADR 7 te ontvangen in Almere.

Ik ben in bezit van een 1.2 meter schotel. grotere schotel, andere LNB of een andere truc?

Ik wil onder andere cartoon network arabic ontvangen.

 

Al vast bedankt voor je advies

aangepast door Almerestad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎23‎/‎11‎/‎2017 om 16:55 zei Almerestad:

Ik wil onder andere cartoon network arabic ontvangen.

 

Al vast bedankt voor je advies

https://www.lyngsat.com/tvchannels/us/Cartoon-Network-Arabic.html

http://www.flysat-beams.com/badr-beam.php

120 , mena beam BADR 7 ?? Vergeet dat maar !!

Hier in België met m'n gibertini 120 , rien de knots !!

11270 V Zou ik hier graag ontvangen (MBC) , maar geheel NOPPES !! 

Via de BADR 6 , lukt 11747 V af & toe , met 120cm !!

Een 180 moet dan wel voldoende zijn voor BADR 6 Mena Beam ,

echter niet alle frequenties zullen evengoed doorkomen of niet !!  

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...