Ga naar inhoud


Satfinder met duidelijk kompas


Clim

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Vanwege mijn werk heb ik dagelijks een goed kompas nodig, ik moet klanten duidelijk hun dakrichting kunnen laten zien, zowel bij licht als donker moet dat kunnen.

Leuk zou zijn als het tevens een goede satfinder zou zijn. Dus qua uiterlijk en duidelijkheid moet het zoals foto 1 uitzien, ik heb al iets gevonden, zie foto 2, maar mag nog iets professioneler, heeft iemand een goede tip? Alvast bedankt

voorbeeld1.JPG

voorbeeld 2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Clim

het zijn geen echt professionele hulpjes

de afwijkingen zijn heel opvallend ook als je er vier verschillende naast elkaar legt hebben ze allemaal een afwijking t.o.v. het echte Noorden

(of gerelateerd aan het Magnetisch Noorden, hoe je het ook wilt gebruiken voor je zonnestand berekening)

 

je kunt beter de Online kadastergegevens nemen op je iPad of Laptop voor die hoek van het dak t.o.v. zuid

of de best geteste analoge magnetische kompas de Silva Ranger 515

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat zo eens te kijken op internet. Kom ik dit tegen:
Een heel duidelijk afleesbaar militair kompas uit China.
Kun je zo tegen de zijgevel van een huis plaatsen zodat je de precieze dakrichting kunt bepalen.
Je hebt wel een auto nodig om hem te vervoeren.
Is 65cm lang en 66cm breed maar dan kun je de naald natuurlijk wel fantastisch aflezen. :D:D:D

Ach en je weet dat in Nederland het verschil tussen het magnetische noorden en het echte noorden slechts 0,5 graden is in westelijke richting dus daar kun je meteen rekening mee houden.

 

Outdoor-Military-Professional-Compass-Made-In-China.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat er iemand op school niet heeft opgelet en het verschil tussen mm en cm niet weet.:D

 

Ik gebruik al jaren een Silva kompas, kwam uit een overlevingspakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...