Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
stefan.wolfrum

Twin tuner televisie UltraHD

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Heeft iemand ervaring met de aanschaf van een TV met ingebouwde twin tuner? Mijn doel is kunnen kijken en opnemen tegelijk, zonder een extra box ergens te moeten neerzetten.

Ik kan nergens op de websites van leveranciers op twin tuner of dubbele tuner zoeken, en als ik kijk bij typenummers van samsung, panasonic en philips vind ik wel twin tuner modellen, maar die zijn vervolgens nergens te koop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met één FTA zender gaat dat prima, overigens heeft panasonic en Philips de optie van twee CI+, maar vervolgens: leuk dat Samsung dat artikel op zijn site heeft, maar probeer er vervolgens op z'n site ééns één te vinden, ze geven geen enkele doorlink op. Stom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mij de moeite genomen panasonic te bellen, twin tuners en twin ci-slot, is prima bij bepaalde providers.

je moet wel twee ci,s kunnen krijgen van je provider

aangepast door Tonskidutch
Taalvout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk, dat klinkt goed. Dank je! Nu die modellen nog in de handel zien te vinden. Erg stom dat al die webwinkels de optie twintuner niet als selectie bieden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat de meesten met een abonnement bij Ziggo/KPN eventueel met een kastje al 2 tot 4 kanalen tegelijk kunnen opnemen.

Ik snap best dat jij dat kastje niet wil maar zo is het nu eenmaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden zei Psychosammie:

Omdat de meesten met een abonnement bij Ziggo/KPN eventueel met een kastje al 2 tot 4 kanalen tegelijk kunnen opnemen.

Ik snap best dat jij dat kastje niet wil maar zo is het nu eenmaal.

Klopt, ik heb nl geen abonnement Ziggo noch KPN, ik pluk de zenders uit de lucht met TNT (Frankrijk...) en satelliet.

Een TV met duo satelliet en duo DVB-T is dus wat ik zoek, Philips had er een aantal twee jaar geleden in de catalogus maar nooit meer iets van vernomen in de handel.

Kwa sat heb ik zelfs geen kaart, FTA is prima voor mij. Dus Eén of twee CI+ slots is meer een kwestie van prijs.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap het maar de vraag naar dat soort TV's is waarschijnlijk minimaal.

Je kan overigens bij Hardware.info zoeken op aantal tuners. Dan komt er eigenlijk maar 1 recent model uit met 4 tuners. Staat alleen niet bij wat voor tuners dat dan zijn.

https://nl.hardware.info/product/401768/panasonic-tx-40exw735/specificaties

Ben bang dat het een kansloze zoektocht wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goede tip,

deze is precies goed lijkt me:

TUNERS
Compatibilité tuners DVB-T
DVB-T2
DVB-S
DVB-S2
DVB-C
Tuner câble 1
Tuner satellite 1
Tuner TNT 1
Tuner HD TNT 1

één zending kijken, ééntje opnemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik helemaal niets extra investeren in een UHD tv met een dual-satelliettuner met een dual ci slot, waarom niet zal je zeggen? Ik heb hier zelf een Philips UHD tv met een multi tuner aan board, het beeld is uitstekend en als huis tuin en keuken zapper prima, maar de verdere mogelijkheden zijn prut vergeleken met een externe E2 ontvanger. Zenders sorteren of bewerken of een favorietenlijst maken is een ware ramp, laat staan zenderlijsten inladen.:tired:

Die zgn dual ci ondersteuning daar heb je in feite niet zoveel aan als je meerdere dingen wil ontvangen via satelliet, kabel of dvb-t waar een ci module voor nodig is.

Ik heb hier Ziggo kabel waar ik een @Smid 1.2 ci module voor in heb zitten, die ben je dus al kwijt voor een evt dual satelliet tuner. Koop gewoon een goede UHD tv van een goed merk en de rest via externe UHD ontvanger zoals b.v. de VU 4K met veel meer mogelijkheden zoals een softcam.

Ik kijk zelf alleen UHD uitzendingen via de ingebouwde satelliettuner voor ontvangst van de fta satellietzenders, en dat zijn er nog niet veel, ook de kabel zend nog niets uit in 4K laat staan via dvb-t, in Nederland hebben ze zelfs nog geen HD uitzending.:sick:

En nog een belangrijk ding wat je niet moet vergeten, opnames via de tv kun je vaak (meestal) niet op de pc of via je netwerk op de NAS zetten als je wel of geen CI+ module gebruikt, dat is een ingebouwde opname beperking bij de meeste gerenommeerde TV merken

Je kun je opnames dus alleen op de tv zelf afspelen en niet eens bewerken om evt reclame eruit te halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

wel als je misschien twee abonnementen (HD+ duitsland) hebt of wilt nemen, dan is een TV met twee CI+ slots natuurlijk wel heel fijn bedienbaar middels die ene afstandbediening en een gigabyte Hdd per USB aangesloten...

mijn Panasonic is naar mijn bescheiden mening veel flexibeler voor opnemen en afspelen (alsook de zenderlijst sorteren) dan die Philips Tv van het Huis hier

laat staan dat je DVB-C ziggo en ook DVB-S2 hebt

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je zegt is waar. En dat is precies wat ik niet meer wil. heb een hele stapel elektronische zooi op de kast staan die stroom vreet, en een stapel afstandbedieningen.

Ik wil alles weg hebben, want dat wat ik allemaal ermee kan doe ik nooit.

Ik laad geen zenderlijsten in, heb geen kaart waarvoor ik CI nodig heb, geen abonnement, betaal niks, bewerk nooit videoopnames (doorspoelen van reclame is sneller) en exporteer ze ook nooit. Wil gewoon een tv met een (usb) disk waarmee ik kan kijken en opnemen tegelijk, want als er al wat leuks is, is dat altijd op twee zenders tegelijk.... 

@Tonskidutch: heb jij die voormelde Panasonic TX-40EXW735? of een andere?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen