Ga naar inhoud


Max 60% quality, hoe kan het beter?


Bens

Aanbevolen berichten

ik sta op de camping op een leeg veld met dus vrij uitzicht.

Configuratie is als volgt: Triax 60cm met duoLNB (canaldigitaal met 23,5-zijde gemonteerd)), 5m coaxkabel en M7-101 ontvanger.

Ik gebruik een Satlink WS-6906 om de schotel te richten.

Daarmee lukt het om max 60% signaalkwaliteit te halen.

Met de Satlink kan ik met de ingebouwde tuner BVN prima kijken.

Maar de M7-101 geeft aan dat de signaalkwaliteit onvoldoende is.

 

Hoe zou ik de kwaliteit kunnen verbeteren?

 

Groeten,

Ben

aangepast door Bens
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 3-10-2017 om 11:59 zei Bens:

Maar de M7-101 geeft aan dat de signaalkwaliteit onvoldoende is.

 

Heb je dan op de M7 geen beeld?

 

Of is het zo, dat die melding alleen bij het instellen-scherm gegeven wordt.

Dat is dan mogelijk een heel ander 'probleem'.

 

groet,

A33

 

Edit: Overigens, "60%" op zichzelf zegt vrij weinig, want ten opzichte waarvan die 60% is 'geijkt' is bij satellietontvangers tamelijk willekeurig.

Als je gewoon ontvangst hebt en een redelijke slechtweerreserve bij de 60cm schotel, is dat getal niks om je zorgen over te maken.

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvang je wel andere zenders op je M7?

Zo nee, dan is er misschien iets met de kabel.

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei a33:

Ontvang je wel andere zenders op je M7?

Zo nee, dan is er misschien iets met de kabel.

geen beeld op de M7, ik begin over de M7 te twijfelen hoewel die twee maanden geleden thuis wel werkte. Zoals schreef kan ik  met de Satlink receiver wel kijken ( ook andere niet gecodeerde zenders).

Kabel lijkt goed, ik heb ook even met een 50 cm lang kabeltje getest, resultaat identiek.

aangepast door Bens
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Satlink kan ik met de ingebouwde tuner BVN prima kijken. 

Heb zo een gevoel dat je schotel op 19,2 is gericht ofwel dat je Diseqc instellingen in de ontvanger niet juist staan.

Voor alle zekerheid zou ik de Duo Lnb even eraf doen en een gewone Lnb op de schotel zetten . Richt de schotel met je Satlink WS-6906 uit op de TP van 23,5°E : 11914 H 29900 en regel die perfect uit tot maximum signaal op TV Drenthe (FTA) , ook de elevatie niet vergeten.

Zet schotel goed vast en zet terug de Duo Lnb erop met de hals van de 23,5°E.

 

Bekeken vanaf de achterkant van de Duo LNB is de linkse pijp die van Astra 23,5°. die moet in de lnb houder (zie foto).

De 19,2° hangt hoger dan de 23.5°, in spiegelbeeld komt het brandpunt daarvan lager te liggen dan dat van de 23,5. d.w.z zakken t.o.v de 23.5 

Diseqc instellingen  in M7-101:  19,2  op 1 en 23,5 op 2

maxresdefault.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Crazy Sat,

 

De DiSEqC-instelling op de M7-101is:

Port A: Astra 19,2E

Port B: Astra 23,5E

 

Ik heb alleen de duo en kan geen andere kop proberen.

 

De duo heb ik gemonteerd zoals je voorschrijft.

Met de Satlink kan ik gericht op een bepaalde sateliet zoeken. Als ik 23,5 zoek en optimaal richt ziet het eruit zoals foto.

Als ik later zoek naar 19.2 hoef ik niet opnieuw te richten omdat de kop voor 19,2 er schuin naast zit (zoals je zelf perfect uitgelegd hebt)

1 uur geleden zei Crazy Sat:

de TP van 23,5°E : 11914 H 29900

Kun je dit uitleggen? Waar staat TP voor?

 

 

Satlink op 23.5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN op de Astra 23,5? Dat kan helemaal niet. BVN zit op de Astra 19,2 en Hotbird 13.

En bij een duo-lnb moet de diseqc niet uit staan maar op 1.0.

En BVN op de Astra 19,2  werkt met een SR van 22.000 en geen 27.500.
Alleen BVN op de Hotbird werkt met een SR van 27.500.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat plaatje geeft te denken, dat er iets helemaal niet goed zit. BVN zit niet op 23oost.

 

10815 is de BVN-frekwentie op 13oost, namelijk!

 

Edit: Ah, Sprietje post tegelijk met mij!

 

Groet,

A33

 

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan enkel maar bevestigen wat Sprietje en a33 aangeven.

 

Bovendien heb je voor het uitrichten helemaal geen satellietmeter nodig bij een duo lnb en wat die bij jouw aangeeft is compleet fout . BVN kan nooit op de Astra 3. Op de Astra 3 ga je enkel zenders vinden boven de 11620 en dan nog radiozenders. Jij sluit nu die satlink aan op een duo lnb met ingebouwde switch , daarvoor heb je 22 KHz spanning nodig . Die satlink kan je enkel gebruiken om één bepaalde satelliet perfect uit te richten , in jou geval dus zinloos om deze te gebruiken op een duo lnb.

Werk gewoon met je ontvanger ( M7-101 ) , dus tunerconfiguratie , Diseqc A/B , op A astra 1 op B astra 3 en zoals Sprietje zegde op 1.0 , let er wel op dat de spanning voor 22 KHz aan staat.

Doe dan even een automatische scan op beide satellieten , welke zenders ontvang je dan allemaal ? Geef er even enkele aan.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Bens:

De Satlink geeft aan welke sateliet ik ontvang, dus ik kijk wel naar de Astra op 23.5 graden.

 

Dat geeft flink te denken over de satlink, als die kennelijk denkt dat BVN op 23 oost zit.

 

En over het geloof dat mensen hebben in apparaten: Als het apparaat het zegt, dan moet het zo zijn. Dat hangt natuurlijk altijd af, van de voorinformatie (het 'algoritme') die in het apparaat is gestopt. :crazy::crazy::)

Het is als de belastingambtenaar die zegt: De aanslag is juist, want het apparaat zegt het (en ik zelf heb geen idee, hoe ik dat zou moeten beoordelen). ;)

 

CONCLUSIE (Sprietje had inmiddels ook weer de nodige inhoudelijke toevoegingen gedaan op zijn post):

Als je via je satlink BVN kunt kijken (en dus beeld hebt) op deze frekwentie, is je schotel perfect uitgericht op 13oost. (Ik vertrouw Kingofsat wat dit betreft.)

Edit: en je ontvangt die dus met diseqc 1/4, dus met de 19oost LNB van de gebruikelijke duo-LNBs; omdat de 1/4 poort de default poort is zonder ingesteld diseqc commando.

 

@grondstof  had het direct bij het rechte eind, met zijn post hierboven.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...