Ga naar inhoud


Plaatsen van een duo LNB


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

Gast satellitetv

Hoi allemaal

Ik heb een bestaande schotel van 90cm offset met een bestaande Single LNB. Ik heb nu een duo lnb gekocht voor astra 19 en astra 23. Mijn schotel staat reeds correct gericht op de astra 23° en ik heb de duo lnb met "23" geplaatst op de huidige positie van 23°...

 

Problemen: slechts 43% signaal vooa astra 19° en astra 23° waar ik vroeger 100% signaal had ontvang ik nu nietsmeer! ... ik heb een samsung smart tv met Diseq instellingen 1/2,1/3,1/4...maar helpt allemaal niet. Ik ontvang dus met de Duo lnb enkel astra 19° en geen astra 23° (de ontvangstkop van astra 23° zit in de bestaande opening waar voorheen

ook astra 23° werd mee ontvangen. 

 

Iemand een oplossing?

 

Alvast bedankt

 

Ik heb volgende LNB gekocht: "relook" RE-MDS43 Duoblock single LNB 4.3 degree for 80cm Dish

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je hem ook ongeveer +-10° schuin gezet

duo-lnb-single-astra-13.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Ja ook geprobeert... de lnb van 23° zit in de houder en de lnb voor astra 19° zit los ervan aan de rechterkant (als je naar de voorkant van de schotel aankijkt)

levert zelfs minder kwaliteit op dan gewoon horizontaal. (heb de lnb ongeveer 10° naar rechtsboven gedraaid) de lnb voor astra 19° zit dan iets hoger dan de lnb voor astra 23°

Link naar reactie
Delen op andere sites

en welke schotel is het ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Hoi 

 

Het is me gelukt...de instellingen in de tv (Diseq) moeten aanpassen...ik heb de lnb beetje schuin geplaatst.

Resultaat: Astra 19°: 77% signaal & Astra 23° 100% signaal

Wel loopt de tv vast bij het omschakelen van vrije Duitse zenders naar Gecodeerde Tv Vlaanderen zenders (ik heb een abonnement bij Tv Vlaanderen). Dan moet ik de tv herstarten en dan werkt de decodering weer. Zal van de losse CAM module afhangen, ik heb geen sat-ontvanger maar zit ingebouwd in mijn Samsung TV.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signaalkwaliteit is belangrijker dan het signaal zelf. Misschien je daarop baseren om nog een beter resultaat te krijgen.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satellitetv

 

De Astra 23,5 100% signaal en de Astra 19,2 maar 77%, dat lijkt nergens op. De Astra 19,2 is veel sterker dan de Astra 23,5 dus er staat iets niet goed. Bovendien gaat het om de signaalkwaliteit, niet om de signaalsterkte.
In welke regio staat de schotel?
Welke schotel heb je precies?
Welke duo-lnb heb je precies?
Welke tv heb je precies?
De lnb van de Astra 19,2 moet lager staan dan de lnb van de Astra 23,5 die in de klem staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Ik heb een Funke offset schotel 90 cm (al vrij oud) 

Ik woon in Belgisch Limburg en duo LNB: "relook" RE-MDS43 Duoblock single LNB 4.3 degree for 80cm Dish

Tv: Smart TV Samsung LED HD 40 inch (4 jaar oud)

Ik ontvang alle zenders maar heb inderdaad geen meetapparatuur of signaalmeters dus heb enkel de LNB vervangen en schuin geplaatst en aan de schotel zelf

is niets veranderd (geen bijstelling omdat ie correct staat voor de astra 23°).

De schotel staat 3m hoog op een gemetste betonnen kolom dus echt stevig

 

Dit is maar een tijdelijke oplossing; ik ga binnenkort een Technisat schotel dia 80 later plaatsen met 4 koppen (astra 19/23/28/hotbird) op een professionele manier:)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13,5 graden lijkt mij voor de triple LNB.

Voor de duo LNB is het 12 graden volgens mij.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, da's gek.

Bij mij is die 12 graden de uitkomst van arctan ( hoogteverschil / houranglehoekverschil ) voor Genk

Volgens mij zou dat de formule voor dish tilt moeten zijn.

(zie de discussie in dit topic: https://www.sat4all.com/forums/topic/353039-azimuthverschil/?do=findComment&comment=2389842  )

 

Met Genk 50.9661N, 5.5021E

elevatieverschil 30.22-29.22=1.00 (afgerond)

hourangle verschil 15.12-19.85=4.73 (afgerond)

en de atan daarvan =11.93 graden

(zonder afrondingen kom ik op  12.00 graden.)

 

Wat is hier mis?

 

groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...