Ga naar inhoud


Quattro lnb’s op ‘ verschillend positie


kwayboy

Aanbevolen berichten

Hallo

ik zou graag eens willen weten hoe je best een schotel uitricht met 4 Quattro’s lnb’s. Ze moeten waarschijnlijk in de volgende positie staan 13-19,2-23,5 en 28°. Maar welke lnb moet haaks op de arm van de schotel;staan. En van welke kant bekijk je dan de posities. 

 

Ik heb nu beeld op de 23,5 niet alle zenders en op 19,2 helemaal niks. Op 13 en 28 heb ik dan weer wel beeld.  Het is een hele rare situatie. En weet nu geen raad meer. 

Ik hoop dat mij daar iemand kan bij helpen. Ik vind ongeveer 900 zenders en het zouden er ongeveer 4000 moeten zijn. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Quattro LNB's, die moeten op een matrix switch zijn aangesloten.

Vertel eens iets meer hoe je installatie eruit ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/11/2017 om 23:11 zei ceesv:

Quattro LNB's, die moeten op een matrix switch zijn aangesloten.

Vertel eens iets meer hoe je installatie eruit ziet.

Hallo ik gebruik een 24-17 matrix switcht. Waar dus nu momenteel 16 kabels op toekomen. Deze zijn allemaal na dubbel check corect aan gesloten op de 4 Quattro nlb’s  

de posities van links naar rechts op de tweede foto is eerste lnb = hotbirth 16. Tweede is Astra 19,2.   Derde is Astra 23,5 en vierde uiterst rechts is 28 graden. 

 

Nu het rare is dat ik op Astra 19,2 bijna niks van ontvangst heb. Op de 23,5 heb ik wel beeld maar niet op alle zenders. Ik kijk vooral naar de Vlaamse tv. Dus vtm, q2 vier vijf die heb ik wel. Maar tv een en canvas dann weer niet. Op de andere twee posities heb ik wel ontvangst maar weet niet op ik alle zenders heb op deze twee posities. 

Ik heb momenteel een 900tal zenders. Waar ik normaal vroeger in mijn ander huis 4000 zenders had. 

Daar heb ik het laten doen door een vriend. Maar die zie ik nu niet meer. Ik ben verhuist naar Duitsland waar ik deze installatie nu heb zelf geplaatst.  

 

Ik weet niet wat het probleem zou kunnen zijn. 

 

 

 

 

 

0ABFD32E-C9AD-41D8-B8FD-D4A4E290F67A.jpeg

91A536CE-9159-4CFD-BF7F-851A4B351478.jpeg

DEA9E548-C6CA-48DC-815D-618FCFF1B191.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je de lnb van 23,5 rechtstreeks aansluit op je ontvanger?

 

Heb je dan wel alle kanalen?

 

Ik denk dat het toch een kwestie is van beter uitrichten.

Als je hier je schotelmaat en je locatie geeft zal sprietje wel eens voor jou uitrekenen hoever de lnb's van elkaar moeten staan

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kwayboy

 

Ik heb zo het vermoeden dat de rail niet schuin genoeg staat en mogelijk ook de schotel niet goed genoeg staat uitgericht.
Ik wil de afstelling van deze Maximum E-85 wel voor je uitrekenen maar dan moet ik de lokatie tot twee cijfers achter de komma weten in decimalen. Dat is nog een ruim gebied maar voldoende nauwkeurig.
Wil je je locatie niet graag geven, doe het dan via een persoonlijk bericht.
Welke coaxkabel heb je precies gebruikt, de zwarte en de witte?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...