Ga naar inhoud


Lijst multi LNB schotels


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik vroeg me af of er een lijst bestaat (liefst niet zo'n lijst gemaakt door de fabrikanten) waarin schotels echt gebouwd voor multi LNB opstelling worden vergeleken.

Zo ja, waar kan ik die vinden?

En zo neen, Awel Sprietje, welke zaken houden je tegen? LOL.

 

Groetjes, en het moet toch eens beginnen, aan iedereen een zalige Kerst en een aangenaam 2018.

 

Denis

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey RimaNTSS,

 

Ikzelf heb een Big Bisat, maar de 23,5 Oost LNB blijft me problemen geven. De LNB op zich is ok.

Maar de ontvangst van wat ik daarmee wil ontvangen laat me echt in de steek.

 

De reden van mij vraag was dan ook, ik heb ook een gemonteerde, niet geïnstalleerde T90 liggen, en die eventueel in de plaats van die Big Bisat te gaan plaatsen.

Maar de ene (waaronder mijn satboer) raadt het af.

De andere dan weer zegt T90 beter te zijn dan de Big Bisat.

 

Vandaar dat ik wel eens een lijstje wou vinden waaruit zou blijken wat ik nu zou moeten beslissen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei erwinnaar:

Dan is de kans groot dat die niet goed afgesteld is. Op een BigBisat moet die gewoon heel goed doorkomen.

Erwinnaar, mag ik daaruit besluiten dat ook jij de Bg Bisat als superieur tov de T90 vind?

 

 

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dennisdaf


Betreft het misschien al een wat oudere schotel waarvan het polyester al wat poreus is geworden. Maak de schotel dan eerst goed schoon en zet hem in de autowas. Dat voorkomt dat vocht in de poriën gaat zitten waardoor je verlies krijgt.
Nee, een BigBisat geeft een stuk minder versterking van een T90. Het schoteloppervlak is de belangrijkste factor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Sprietje:

Beste Dennisdaf


Betreft het misschien al een wat oudere schotel waarvan het polyester al wat poreus is geworden. Maak de schotel dan eerst goed schoon en zet hem in de autowas. Dat voorkomt dat vocht in de poriën gaat zitten waardoor je verlies krijgt.
Nee, een BigBisat geeft een stuk minder versterking van een T90. Het schoteloppervlak is de belangrijkste factor.

 

Schotel is nog niet echt oud hoor. En heeft de voorbije zomer de door u genoemde behandeling gekregen.

Tijdens de laatste van veel sneeuw voorziene dagen was er geen sneeuw op de schotel blijven hangen. Dus daaruit kan ik besluiten, en ook andere schotels gezien met WEL sneeuw op hun buikje) dat het reflectie oppervlak in orde is.

 

Groetjes,

 

Denis

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dennisdaf

 

Nou die lijst is niet zo lang hoor wat echte multifocus schotels zijn.
Laten we het beperkt houden tot schotels die gewoon te koop zijn in Europa en die ook een rail hebben waarop je de diverse lnb's kunt verschuiven.
Dat zijn dan in volgorde van versterking van veel tot minder:
Wavefrontier T90
Maximum E-85 (of hieraan gerelateerde merken)
Cahors (Visiosat) BigBisat
Wavefrontier T55


Een tweede eigenschap die een echte multifocusschotel heeft is dat de gehele schotel scheef gezet kan worden, de zogenaamde schotelskew of tilt.
Daarnaast heeft Cahors nog schotels die meerdere satellieten kunnen ontvangen maar waar je dan speciale lnb-houders voor nodig hebt.
Ook Technisat heeft een paar multifeed schotels waarvan de bekendste de Multytenne is.

Een schotel voor multifeed ontvangst herken je aan het feit dat die breder is dan hij hoog is. Je kunt het zien als een aantal schotels die naast elkaar geplaatst zijn. Ik laat je daar wat afbeeldingen van zien.

Een belangrijk feit is dat elke lnb maar een gedeelte van de schotel gebruikt.

 

principe multifocus schotel1.png

principe multifocus schotel2.png

principe multifocus schotel3.jpg

multifeed dish.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Sprietje,

 

De T90 Is beter dan de Big Bisat.

 

Dan moet ik toch eens werk maken om die op het dak te brengen.

 

Bedankt.

 

DenisDaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...