Ga naar inhoud


Minimum hoogte buis voor wavefield T90?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ga eerst even proberen om zonder fig uit te leggen wat ik probeer uit te vissen.

 

Stel, Een schotel Wavefield T90 wordt op een buis (60mm) geplaatst.

Die buis zit in de grond (of komt op een plaat te zitten maakt eigenlijk weinig uit) en de T90 zou met zijn laagste punt om en bij de 5 a 10 cm boven de grond moeten komen te zitten.

Hoelang, of beter gezegd hoever moet die buis dan zeker boven de grond of de plaat moeten uitsteken?

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier heb je al wat 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gezochte maat staat er niet bij, maar ik heb er een zeer grote denkpiste bijgekregen.

Namelijk dat ik degelijk rekening moet houden met de bekabeling van de LNB's, waardoor ik niet resoluut mag gaan voor de zo laag mogelijke stand zonder juist daar op te letten.

Vandaar alvast bedankt voor deze ingave.

En nu een stapje verder, als er iemand een T90 heeft staan waar hij of zij makkelijk bij kan komen, om te kijken wat die coax-en dan wel voor plaats nodig hebben, rekening houdende dat ik deze natuurlijk niet zo ga opspannen dat de LNB's onder de druk of trek daarvan niet "vrij" van spanning (*) hun werk kunnen doen.

 

(*) Spanning is hier natuurlijk niet de stroom.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou hem zeker 20.CM van de grond laten 

dus volgen mij kan een buis van +- 80.CM wel dienen als deze op een plaat of betonnen ondergrond komt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei smetje limb.BE:

ik zou hem zeker 20.CM van de grond laten 

dus volgen mij kan een buis van +- 80.CM wel dienen als deze op een plaat of betonnen ondergrond komt

Ok, dan gaan we dat doen.

Inox ( voor de Noorderburen RVS ) buis van 60mm 800 mm lang.

Deze op een vlakke plaat lassen.

Die op zijn beurt op een pallet, zodat de buis ongeveer op de hoek van de pallet komt te staan.

Twee verstevigende stangen van de buis naar de andere hoeken van de pallet.

En dan vanaf 2 zijden een plaat die de mogelijke wind over de T90 moet geleiden.5a3e9ed71a40a_schoteloppallet.png.656b02cc216d8d93daafa99d7559bbbb.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Sprietje:

Lang geleden heeft iemand op dit forum een "waait nooit meer weg" schotelvoet gemaakt., zie bijlage.

waait nooit meer weg tegelvoet.jpg

Dat geloof ik graag. Vind maar een een verzinkbad waar je dat in één stuk gaat indompelen.

Waarschijnlijk ook daarom dat het blijkbaar uit 4 delen bestaat zie ik nu.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom galvaniseren?

 

IMG_9402.JPG

IMG_9403.JPG

IMG_9404.JPG

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat gemakkelijk Denisdaf

deze zijn  uit 4 delen de vloer 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je aan de hand van de foto's een indruk van de mastlengte moet hebben.

 

IMG_9405.JPG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei ceesv:

Ik denk dat je aan de hand van de foto's een indruk van de mastlengte moet hebben.

 

IMG_9405.JPG

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me inderdaad een mooie foto om de lengte van de buis tov dat deel van de PM dat over de buis zit in te schatten.

Ik denk dat als ik een buis heb van 4 maal de lengte van die PM buis ik goed zit.

 

Ik zie dat dit statief is opgebouwd uit profiel waar men in fabrieken nog wel eens zelfbouw machines mee maakt.

Is dit een haalbare kaart €€€€€ voor thuisgebruik?

In de wetenschap dat ik hiet niet meteen een TIG of MIG lasapparaat heb staan bv.

(Of is dat ee kant en klaar bestaande oplossing?)

Want dan zou het wel kunnen vooral als ik de buis niet in het midden moet, maar ook op een hoek kan plaatsen omwille van mijn bedoeling, namelijk die (spoiler) windgeleider te plaatsen.

 

 

Waar IK wel rekening mee dien te houden is, dat het dak waarop het geheel komt te staan, geen betonnen, maar (nieuw weliswaar) houten dak is.

Dus de anti move and walk blokken niet zo zwaar kan nemen als welke hier zo mooi hun werk doen.

 

 

BTW de pallet waarover ik sprak is een kunststof uitvoering.

 

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier meet ik met de buis gemonteerd in de T90, inclusief kabels met ruime bochten onderaan de schotel 55 cm buis.

Afmetingen zonder kabels tot de onderkant van de draagarm voor de reflector is 40 cm.

Die buis zit in de buisklem van de schotel, die klem is bovenaan dicht.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei mebo870:

Hier meet ik met de buis gemonteerd in de T90, inclusief kabels met ruime bochten onderaan de schotel 55 cm buis.

Afmetingen zonder kabels tot de onderkant van de draagarm voor de reflector is 40 cm.

Die buis zit in de buisklem van de schotel, die klem is bovenaan dicht, dat is overal hetzelfde.

Bedankt, is een fotoke mogelijk met de maten aangegeven?

 

Maar zoals gezegd voor de gekregen info reeds merci.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...