Ga naar inhoud


Gibertini OP 85 SE multifeedhalter


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is altijd verstandig, om de rail het in midden te bevestigen , als dat kan i.v.m. satellietkeuze.

Het valt mij op , dat de bolle kant van de rails meestal naar de binnenzijde van de schotel wijst en de holle kant naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, in de rail zitten maar op één helft slobgaten. Ik heb dat al uitgelegd waarom. Je kunt de rail symmetrisch zetten dus dat hij links en rechts even lang is vanaf de arm en je kunt hem asymmetrisch zetten voor het geval je in het midden een zwakke satelliet wilt ontvangen en erg ver uit het midden een sterke.
Volgens mijn berekening kun je met die rail inderdaad van 9e tot 28,2e kunnen ontvangen op die rail op een Gibertini 100.
De rail is 38cm lang waarbij de buitenste klemmen effectief 35cm hart op hart van elkaar kunnen staan.
De twee buitenste lnb's moeten 298mm hart op hart van elkaar staan dus heb je nog ruim 5cm over.

Dat de rail bol naar de schotel gemonteerd moet worden komt omdat de buitenste lnb's ook ongeveer naar het midden van de schotel gericht moeten staan. Zou de rail recht zijn, dan kijkt de lnb een stuk naast de schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Fafal multifeedrail  is waarschijnlijk ook iets schuin te zetten . Ik heb de lengte van de Fafal niet kunnen vinden van deze rail , maar duitse webshops geven aan met grote letters "lange Schiene " , maar ja, wat is lang ; zou die wellicht ook 38cm kunnen zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kunnen jullie toch slecht Googelen.
De lengte van de rail staat gewoon op internet bij een bekende Duitse webshop, zie bijlage.
En ja, door de slobgaten is de rail schuin te zetten. In het geval die erg schuin moet staan als je satellieten wilt ontvangen dier erg oostelijk staan, kun je de slobgaten ook nog iets groter maken.

 

lengte rail.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

50 minuten geleden zei Sprietje:

Wat kunnen jullie toch slecht Googelen.
De lengte van de rail staat gewoon op internet bij een bekende Duitse webshop, zie bijlage.
En ja, door de slobgaten is de rail schuin te zetten. In het geval die erg schuin moet staan als je satellieten wilt ontvangen dier erg oostelijk staan, kun je de slobgaten ook nog iets groter maken.

 

lengte rail.png

Beste Sprietje,

Wij kunnen prima Googelen hoor; deze  beschrijivng had ik allang gezien op de Duitse webshops ,. maar dat bedoel ik niet.

Mijn vraag was , of de Fafal Nowaro LS-40V3-4 multirail, een andere rail dus, wellicht langer zou kunnen zijn dan 38cm !

Daarover heb ik in de beschrijving van deze multirail niets kunnen vinden op de Duitse Webshops , of zijn alle multirails van Gibertini even lang ; dat  zou kunnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar de afbeelding die ik geplaatst heb op donderdag 13:14uur.
Stel de grootte op je scherm zo in, dat de gaten in de klemmen precies 40mm zijn. Dit is de standaard maat van de hals van een gewone lnb. Dan kun je opmeten dat de rail 38cm is. Makkelijk hè?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ik ben ook geïnteresseerd in die gibertini 100 SE. ik heb lang aan de wave T90 gedacht maar vind ik eigenlijk een beetje overkill voor drie satellietposities (astra1, 2 en 3).

Mijn vraag in deze is red ik het met 3x inverto black ultra?

 

Groet,

PopkeJan

Quad lnb's vergeten erbij te vermelden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Astra 1,2 en 3 is zo'n Gibertini 100 ook al overkill eigenlijk maar zeer zeker geen slechte keuze! Heb zelf zo'n schotel gehad en was een zeer degelijke schotel met alleen maar metaal onderdelen en ook mooi om te zien.

 

Ga je met 1 aansluiting werken? Dan heb ik nog wel een tip voor je als je wil. Redelijk klein maar zeer fijn en zeer goede ontvangstwaarden vooral ook en voor minder dan 100 klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vier aansluitingen wilt hebben, dan is het verschil tussen een Gibertini OP 85 en een OP 100, dat je op de OP 100 vier Inverto Black Ultra Quad lnb's kunt plaatsen (deze zijn aan de achterzijde 71mm breed) terwijl deze op de OP 85 niet geplaatst kunnen worden, wel de Inverto Black Premium Quad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...