Ga naar inhoud


Weg vallend beeld op astra 23.5 E


peterksr

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een schotel met meerdere lnb’s maar nu heb ik regelmatig beeld uitval op de zenders van tvvlaanderen en canaal digitaal op 23.5 E.

terwijl ik een prima signaal hebt te weten snr 77 procent en agc 74 procent.

ik heb als ontvanger een VU plus DUO twee. 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ? Het gekke is dat het uren goed kan gaan en dan steeds achter elkaar korte uitval momenten.

 

gr peter

aangepast door peterksr

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden zei Sprietje:

Het was misschien handig geweest om afgelopen 1 maart even naar de zon te kijken, zie dit draadje:

In welke regio staat je schotel?

 

Ik woon in de belgische ardennen en de schotel heeft vrij zicht dus geen last van opstakels.

 

gr Peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dect telefoon, Wif storing?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei peterksr:

Hallo,

 

ik heb een schotel met meerdere lnb’s maar nu heb ik regelmatig beeld uitval op de zenders van tvvlaanderen en canaal digitaal op 23.5 E.

terwijl ik een prima signaal hebt te weten snr 77 procent en agc 74 procent.

ik heb als ontvanger een VU plus DUO twee. 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ? Het gekke is dat het uren goed kan gaan en dan steeds achter elkaar korte uitval momenten.

 

gr peter

Dag peterksr,

 

Zijn het waardes die optreden bij problemen, of als het goed gaat? Ik weet wel dat je je er niet mag op vastpinnen, maar mij lijkt een AGC van 74% hoog.  Niet? Misschien zit je zo net tegen de rand waarbij het dan 's avonds iets slechter gaat..

 

Is er echt niets veranderd de laatste tijd? (installatie, tuner, softcam....?)

 

Veel succes nog!

 

 

 

 

aangepast door dvbs
meer dan één schrijffout

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer anders het aantal graden van de schotel (en eventueel de skew), mijn ouders hadden een zelfde probleem, en met de schotel iets meer doorschuiven richting een hoek van 29,5 graden loste dat op. Bij jou zal dat gok ik richting 31 graden gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...