Ga naar inhoud


T90 nog een lnb erbij zetten


mebo870

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje betreft de Wavefield T90

ik heb er momenteel lnb’s opzitten van 0.8 west tot 28.2 oost, daarop is de hele schotel op afgeregeld.

Aangezien er nog ruimte is op de rail wil ik nog een lnb gaan bijzetten voor de 5 west.

Zou daar voldoende ontvangst zijn op de 5 west, zonder de schotel opnieuw te moeten afregelen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is ondertussen al 3 jaar geleden dat die schotel geplaatst werd, ik meen dat de ingave bij lexsat toen 28.8 oost en 2.8 west was, zodat de centrale lnb exact op hotbird 13 oost kwam te liggen.

Latitude: 51.04° Longitude: 3.86°

Volgens wat ik nu zie, zou de 5 west rond R 19.8 positie komen te zitten (Thor 5/6 (0.8° W) R 14.8 +5)

Naar alle waarschijnlijkheid moet dat wel lukken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vul je Satlex toch gewoon zo in: https://satlex.de/en/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=31&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=5&user_satlo_west_dir=W&location=&la=51.04&lo=3.86&country_code=es

Alle lnb's blijven dat hetzelfde staan en de 5 west komt op R19,4 te staan. Daar geeft de T90 nog een versterking alsof het een schotel van 75cm is. De footprint van de 5 west is 53dBw sterk, zie: http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Eutelsat-5-West-A-Super.html

 

Dat zou je zelfs met een schotel van 35cm goed kunnen ontvangen. De schotelskew veranderd maar van 96,07 naar 96,02 graden. Dat is 0,05 graad verschil en dat hoef je niet bij te stellen

 

graph.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...