Ga naar inhoud


Geen enkele uitslag op Satfinder


bbaardwijk

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb vandaag geprobeerd om nieuwe aparatuur te installeren, voor het ontvangen van sateliet-tv.

Helaas krijg ik op geen enkele manier een signaal te zien in zowel mijn tv, als op de satfinder.

- schotel staat in de goede richting, uiteraard moet ik dat finetunen... Maar de meter staat echt op 0.0000

- TV is een LG 24 MT49S

- LNB is een GT-MO3 Univ Monoblock (10.7 - 12.75Ghz)

 

Ik heb heel veel verschillende varianten van de instellingen gebruikt.... Maar zonder succes.

 

Op de foto een van de pogingen... 

De tv geeft vooraf de keuze voor canaldigitaal, lijkt daar ook voor geschikt.

Het lijkt wel alsof er obv wat de tv geeft toch geen power op de lnb komt...

 

Adviezen over de instellingen die ik nog zou kunnen proberen zijn welkom

 

groeten,

 

Bert

 

 

 

 

instelling op LG.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zet je lnb frequentie eens op 10600mhz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

dat was de default.... deze frequentie was een poging om te kijken of dat het probleem was...

Bedoel je de 10600mhz in een range, of exact die zetten? 

 

En op de lnb staat 10.7 - 12.75 Ghz... dus 10.6 lijkt me niet ok

aangepast door bbaardwijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je goed gedacht beste bbaardwijk dat er geen power op de lnb komt.
Dat de signaalkwaliteit op nul staat kan maar als ook de signaalsterkte op 0% staat, betekent dat de lnb geen voeding krijgt. Zelfs als je de lnb aangesloten aan de coaxkabel in je broekzak steekt, moet je nog minimaal 20% signaalsterkte hebben.
Er kunnen twee zaken aan de hand zijn:
- of de voedingsspanning voor de lnb is in het menu uitgeschakeld
- of de F-connectors zijn niet op de juiste manier op de coaxkabel bevestigd.
Heb je de F-connectors gemonteerd volgens de bijlage?

 

Coax voorzien van schroef F-connectors.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Sprietje,

Nav uw reactie heb ik de LNB (zonder schotel) met een kortere kabel, met gegoten (niet zelf gemonteerde) F-connectoren geprobeerd.

Als ik u goed begrijp zou ik dan hoe dan ook wel een percentage > 0 moeten krijgen? 

Dat is helaas niet het geval.

 

Dus de volgende mogelijkheden:

- TV geeft geen power (of geen power voldoende) op de lnb, ondanks dat de menu instelling dat wel aangeeft.

- LNB is stuk

- de instellingen van mijn LG kloppen nog niet (ik heb uiteraard die andere frequenties en ook 22 Hz tone geprobeerd).

 

Ik kan helaas dinsdag pas de LNB laten checken.... 

Is er een manier om te meten of de tv stroom afgeeft op de kabel?

De instellingen met DisEqC tone A of B of met 22 kHz aan, komen het meest overeen met mijn situatie.

Maar bieden dus geen oplossing

 

groeten,

 

Bert

aangepast door bbaardwijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 kHz aan zetten 

ASTRA1 (19,2°) op 1/4 of op A
ASTRA3 (23,5°) op 2/4 of op B

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Opnieuw dank voor de reactie.

In die richting had ik al iets geprobeerd.... 

Maar dan alleen icm met die gegoten kabel (dus niet de schotel zelf, die staat helaas te ver weg voor die gegoten kabel).

 

22 kHz aanzetten begrijp ik....

Dat kan bij deze tv alleen als ik bepaalde LNB frequenties instel

 

ASTRA3 (23,5°) op 2/4 of op B  dat begrijp ik niet.

Bedoel je daarmee de DiSEqC ???

Ik weet het niet zeker.... maar het heeft er veel van weg dat ik bij deze tuner moet kiezen.... 22 kHz of DiSEqC (als ik DiSEqC aan heb staan, dan kan 22kHz niet aan).

 

Ik krijg de indruk dat, wat ik ook probeer, de kwaliteit op 0% blijft staan.

 

 

aangepast door bbaardwijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eerst jou tv zo eens in te stellen 

zie foto

858230060_instellingopLG.jpg.38ac74276380766f64f4867d602492f5.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en die schotel staat die goed enz?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangegoten antennekabel?

Dat zijn meestal niet de beste kabels voor satelliet ontvangst.

Dat knopje LNB Stroom, doet dat nog iets?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt controleren of de tv een voedingsspanning op de coax geeft.
Afhankelijk of je kiest voor een zender met verticale of horizontale polarisatie moet je 13-19V gelijkspanning meten.
Je kunt hiervoor bijv. een stukje van 3cm middenader van de coax gebruiken die je in het chassisdeel steekt, zie bijlage.
Je kunt dan met een universeel meter de spanning even meten tussen de middenader en schroefdraad van het chassisdeel. Dat moet minimaal 13 volt zijn.

 

sat aansluiting op TV.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top, dat spanning meten dat ga ik later vandaag doen.

Waar ik nog wel wat feedback op moet hebben is het volgende:

 

- Een schotel, die ook maar enigzins in de richting staat, aan 25 m kabel: hoort die uitslag op de satfinder te geven (ook als je er flink naast zit) en geeft die idd meer dan 0%

- Een LNB, zonder schotel als test aangesloten, geeft die idd meer dan 0% signaal op de TV? 

 

Dank voor alle hulp so far. 

 

@ceesv knopje: ik heb dus geen verschil tussen LNB aan zoals die in mijn screenshot staat, of het knopje juist uit

 

@smetje limb.BE ik heb daar alleen satelietnamen, niets met diseqc. Omdat ik canaldigitaal kies, krijg ik daar standaard 4 vooraf ingestelde satelieten. De 2 die ik wil staan er bij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uur geleden zei bbaardwijk:

Een schotel, die ook maar enigzins in de richting staat, aan 25 m kabel: hoort die uitslag op de satfinder te geven

Tenzij het een kabel is welke niet geschikt is voor Sat. TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die satellietpiepers kun je al flink laten piepen zonder dat die op een satelliet is uitgericht.
De bedoeling is om als de schotel nog niet goed staat uitgericht, voorzichtig aan het knopje te draaien zodat het piepen bijna niet meer hoorbaar is.
Ga je dan de schotel richten, dan zal hij weer gaan piepen als je signaal van een satelliet ontvangt, welke satelliet dat weet je niet. Daarvoor zul je de elevatie van de schotel eerst goed in moeten stellen en ook de richting ongeveer moeten weten.
Je moet dan met het knopje het piepen weer zachter zetten en de schotel nog beter uitrichten zodat hij weer harder gaat piepen enz.
De richting kun je ongeveer bepalen met de site Dishpointer.com.
De richting kun je precies bepalen met de zon. Het is dat wel nodig te weten waar je schotel ergens staat, laten we zeggen de coördinaten tot op één of twee cijfers achter de komma.

Maar als een satellietpieper piept, dan heb je ook voedingsspanning op de coaxkabel staan ander kan hij niet piepen tenzij je een pieper hebt met een extra voeding.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei smetje limb.BE:

probeer eerst jou tv zo eens in te stellen 

zie foto

858230060_instellingopLG.jpg.38ac74276380766f64f4867d602492f5.jpg

Goede tip?

 

Ik zou in ieder geval ook de 22kHz tone aan zetten en de LNB stroom aan zetten want die lijkt nu uit te staan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...