Ga naar inhoud


Image die CI+ Module ondersteund.


Aanbevolen berichten

Dag leden,

 

ik vraag mij af of er een volledige CI+ Module ondersteunde image bestaat en die ik kan downloaden op mijn Mut@nt Hd2400!

En welke merk ontvangers ondersteunen allemaal volledig CI+ op dit moment eigenlijk?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik van plan ben om een abonnement te nemen van Digiturk ( 7 graden oost )

 

groetjes Rick 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meeste certificaten zijn ingetrokken waardoor CI+ ondersteuning via ciplushelper niet meer werken. VTI (voor de VU+), DreamOS 2.5 voor nieuwe Dreamboxen en NewNigma2 bieden nog CI+ support. Ook hebben imagemakers van CI+ fabrikanten een pittig schrijven ontvangen waardoor ze de ondersteuning hebben moeten laten gaan (OpenATV). In het kort: géén enkele OE of OA Linux box is gecertificeerd voor CI+. Dus áls het al werkt heb je mazzel. Ook GigaBlue had een CI+ licentie voor een box, maar dat recht hebben ze misbruikt. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, als leek, hoe je kan weten of een ontvanger een officiële licentie heeft, of niet?

Bvb mijn Ariva combo 253 ondersteund die ook, maar officieel?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei RickBrouwer:

Dag leden,

 

ik vraag mij af of er een volledige CI+ Module ondersteunde image bestaat en die ik kan downloaden op mijn Mut@nt Hd2400!

En welke merk ontvangers ondersteunen allemaal volledig CI+ op dit moment eigenlijk?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik van plan ben om een abonnement te nemen van Digiturk ( 7 graden oost )

 

groetjes Rick 🙂

Er bestaat een plugin die werkt met het Duitse HD+,maar of deze ook werkt voor Digiturk weet ik niet.

De plugin is hier op Github te downloaden.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die werkt alleen op de DM7020HD en de DM7080. Voor DreamOS2.5 zijn er andere oplossingen die prima werken. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Leden,

 

ik heb wat rond gekeken op internet en zoals ontvangers van Technisat en ook ontvangers van SAB (niet allemaal) ondersteunen CI+ . Daarnaast wordt aangegeven dat Dreambox DM525 CI+ mogelijk ondersteund. Ik heb niks gelezen over DM 900 4K en de DM 920 4K , kunnen deze overweg met CI+  ?? < Ik weet niet hoe betrouwbaar dit informatie is maar goed >>

Ook wordt er gezegd dat VU+ ontvangers ook CI+ ondersteunen, bijv de nieuwe Zero 4K.

 

Misschien overdrijf ik maar ik vindt het heel irritant als ik elke keer van apparaat moet schakelen ,wil ik naar Digiturk Zenders kijken en naar de normale FTA zenders op Turksat en dus heb ik liever alles werkend op 1 apparaat . Digiturk ik ook zo vrij om hun eigen box te versturen als je wilt. Alleen de box is natuurlijk vrij simple box. En totzo ver ik weet heb je maar 1 Tuner op een Digiturk box. IPTV abo van Digiturk wil ik niet omdat ik nog steeds vindt dat je A bij schotel vele malen betere beeld en geluid kwaliteit hebt en B via schotel (mits HDD in je sat box of via USB ) kun je opnemen en tot zo ver ik weet kan je bij IPTV niet opnemen en mis je meestal EPG.  Dus heb ik liever een CI+ module met kaart in mijn eigen sat box en zap ik wanneer het mij uitkomt naar Turksat en dan naar Eutelsat 7.

 

Maar wat ik me toch afvraag kan ik die VTI image downloaden en werkend krijgen op mijn Mut@nt hd2400 of wordt dit totaal afgeraden?? Heeft iemand zo iets wel eens uitgeprobeerd op zijn box??

 

Groetjes 😉

 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je zo slecht leest. Je herhaalt vragen die allang beantwoord zijn. 

 

1. VTI draait alleen op VU+

2. Op alle nieuwe Dreamboxen draait (op dit moment) CI+ vermits je DreamOS2.5 erop draait (hun fabriekssoftware). Dus DM525, DM900 en DM920. Zelf hier in gebruik en getest met Ziggo CI+ en HD+

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Mut@nt 2400HD ga je nooit of te nimmer VTI krijgen. Als je CI+ eist kun je ja Mutant aan de kant zetten en zoals je zelf aangeeft een SAB, Dreambox of VU+ kopen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku ik lees wel goed door alleen ik ben ook nieuwsgierig of ik het toch voor me kaar krijg en daarvoor ga ik het vragen aan jullie, de experts. Heb ik in ieder geval dan mijn vraag gesteld. Zoals ik net ook zei, op een aantal websites heb ik niet gelezen dat DM900 en DM920 CI+ ondersteunen daarvoor dat ik het ook aan jullie opnieuw vraag zodat dan als ik in de toekomst een van dit apparaten aanschaf dat ik niet met gebakken peren zit. Ik vraag liever vaak dan dat ik met vraagtekens blijf hangen begrijp je mij??

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij werkt de ci+ toch in al mijn dreamboxen met deze modulle en tvv

 

tv_vl_moduleci+.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei smetje limb.BE:

bij mij werkt de ci+ toch in al mijn dreamboxen met deze modulle en tvv

 

tv_vl_moduleci+.jpg

Ik heb nog nergens kunnen vinden, dat dit een ci+ is. deze werkt op een oude vu duo, en op een xp1000, terwijl een echte ci+ geactiveerde module het niet doet.

Als de + bij de ci+ echt actief staat, zoals bij hd+ ziggo en andere, reageren deze module's echt anders dan die op de foto.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is op zich ook prima, maar accepteer dan ook het antwoord van mensen die het weten (lees getest hebben). Ik bezit een aantal merken en test dat uit. 

 

CI+ werkt op een certificaat wat door de aanbieder wordt aangeleverd. Van een aantal zijn deze bekend (hoofdzakelijk Duitse, maar ook van Ziggo). Met een CI+ ondersteund image wordt de CI+ gelezen en vermits een geldig certificaat ook geautoriseerd. Vervolgens kan de kaart erin. Op dit moment zijn er zeer weinig CI+ images voor Linux boxen en de werking is nooit gegarandeerd. 

 

Technisat heeft een legale licentie en biedt dus daadwerkelijk support. Digitürk zou daar dus ook op moeten werken. 

SAB, VU+, Dream hebben een uitlekt certificaat wat op dit moment werkt. Maar uiteraard geen garantie voor de toekomst. 

 

Ik heb geen Digitürk CI+ met kaart en kan ook de satelliet niet ontvangen. Dus specifiek Digitürk kan ik niet testen. 

 

HD+ getest

FreeNet getest

Ziggo getest

 

3 uur geleden zei sattv4iedereen:

Ik heb nog nergens kunnen vinden, dat dit een ci+ is. deze werkt op een oude vu duo, en op een xp1000, terwijl een echte ci+ geactiveerde module het niet doet.

Als de + bij de ci+ echt actief staat, zoals bij hd+ ziggo en andere, reageren deze module's echt anders dan die op de foto.

Dit is geen CI+ module, maar gewoon CI. Ook de nieuwe M7-101 gedraagt zich als CI ondanks dat het een CI+ module is. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Mimisiku:

In de Mut@nt 2400HD ga je nooit of te nimmer VTI krijgen. Als je CI+ eist kun je ja Mutant aan de kant zetten en zoals je zelf aangeeft een SAB, Dreambox of VU+ kopen. 

Ik heb hier HD+ op mijn HD2400

De gelinkte ci+helper werkt perfekt met openATV,openHDF en openNFR.

Voor openpli4 heb je een andere plugin nodig.

Een Vti image voor de 2400bestaat inderdaad niet.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD+ certificaat is bekend, maar van Digitürk?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...