Ga naar inhoud


Image die CI+ Module ondersteund.


Aanbevolen berichten

Hoezo? Ok heb geen Mutant 2400HD dus kan dat niet weten. Pas na jouw bericht dat jij het werkend hebt op jouw 2400. 

Ik geef aan wat ik zelf heb kunnen testen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


het gaat niet om het image,

dat is gewoon de verkeerde vraag

je receiver is per firmware EN hardware in staat om een CI+ (die ook echt actief is) te gebruiken of niet

en die discussie is reeds gevoerd meer dan drie jaar geleden

 

of je een mips of arm CPU hebt die het aan kan en een "token" heeft die via een api aangeroepen wordt

en antwoord krijgt natuurlijk

 

zoals met licenties en certificaten wel vaker voor komt verlopen die indien men ze niet opnieuw actualiseert en BETAALD

de ci+helper is dus geen work around dit is puur een kwestie of je ervoor betaald hebt 

 

  • Like 1

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt weer een Tonski antwoord.  Buiten een 2-tal boxen van GigaBlue heeft geen enkele open-box een officiële CI+ licentie verkregen! Ik geloof dat die licentie overigens al wegens fraude is ingetrokken! Alle andere hebben niet betaald voor een licentie. Ze zouden ze immers nooit verkrijgen omdat juist open-boxen de door CI+ opgelegde beperkingen aan hun laars lappen. TechniSat heeft een licentie maar dus ook geen open firmware in zijn deco’s waar de licentie voor geldt. 

 

Enige licentie vrije systeem is Conax. Dit mag gewoon ingebouwd worden. Wel moet de box ‘gekeurd’ worden door TeleNor om te zien of de Conax ondersteuning correct werkt. Zo zie je bij de Aziaten dus heel vaak inderdaad!!! een Conax embedded lezer. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku,

 

Je sleept er weer iets bij (conax) wat niet over de satelliet ontvanger industrie afspraak met Astra SES en een handje vol commerciële TV providers gaat.

 

Het apparaat een licentie verlenen is helemaal aan de orde, ook niet welke codering gebruikt wordt!

Indien er een CI+ Cam Module gebruikt wordt zou dat ook niet nodig zijn daar de beperkingen middels die pmcia module gewoon in werking gesteld kunnen worden want de API kijkt naar of die CAM erin zit en zo ja, staat demuxen toe.

 

Dan kun je een openbox of een openopenbox hebben of niet, de CI+ doet gewoon zijn werk in samenwerking met die API.

 

Als jij hier schrijft dat bijvoorbeeld Technisat en alleen een 2-tal Gigablue boxen een van de weinige satreceiver producenten is (die dus meedoen aan het ci+ consurtium) dan heb je nog nooit andere receivers bekeken die op de markt zijn en volgens Astra ses CI+ consortium gecertificeerd zouden zijn.

Lees voor de grap eens de berichten op Digital Fernsehen over CI+ invoeren en doorvoeren bij de receivers

 

Je zult er tevens van versteld staan hoeveel TV producten CI+ Cam Modules aankunnen - evenals de massa smartTV's wiens CI Cam of CI+ Cam onmiddelijk online geauthentificeerd worden.

Waarbij er een paar toch noch steeds middels pincode invoer van de afstandbediening moeten worden geauthentificeerd, die brieven heb ik ook nog liggen van mijn Smit modules uit Duitsland.

 

 

 

  • Bedankt 1

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mimisiku:

Hoezo?

EHM:

Citaat

Er bestaat een plugin die werkt met het Duitse HD+,maar of deze ook werkt voor Digiturk weet ik niet.

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TV makers betalen braaf en daar valt firmware technisch weinig aan te wijzigen om de CI+ beperkingen op te heffen. 

 

Tonski.   Lezen!! Ik heb het over open Linux boxen.  Er zijn zat ontvangers die CI+ gecertificeerd zijn. Daar hoor je me niet over. 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die zijn niet legaal.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CI+ helper niet legaal zou zijn zou deze niet op Github staan.

Certificering zegt niets.

Is alleen een garantie (tot de deur?) dat het bij aankoop werkt.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel verwarrend dit! de ene review/webshop zegt dat de ene merk en model CI+ ondersteund en de andere weer niet????

In ieder geval heb ik wel een beeld welke merk sat-ontvangers ik zal moeten nemen wil ik van CI+ kunnen profieteren; opdit moment kan ik  wel een keuze maken tussen Technisat, VU+ nieuwste dreamboxen ,SAB en mogelijk Xtrend 7500 en Gigablue X3 versie.

 

Tijdens rond kijken kwam ik deze website tegen; Op dit duitse discussiesite staat op en topic die in 2017 is geopend welke merken en productielijnen de CI+ ondersteunen:

 

>>

Liste E2/Linux-Receiver mit CI+ Unterstützung

Apr 15th 2017, 8:32pm

Enigma2:
Dreambox 525HD
Dreambox 900UHD
Dreambox 7020HD
Dreambox 7080HD
Edision Optimuss OS2
Edision Optimuss OS2 Plus
Edision Optimuss OS3 Plus
Edision OS mega
Formuler F1
Formuler F3
Formuler F4
Formuler F4 Turbo
Gigablue Ultra UE & X3
Gigablue SE Plus & UE Plus
Gigablue Quad & Quad Plus
Gigablue Quad 4K (CI+ Helper ab Version 2.3)
Iqon 200HD
Iqon Force 1
Iqon Force 1 Plus
Iqon Force 2
Iqon Force 2 Plus
Megasat Force 1 Plus
Megasat Force 2
Mut@nt HD51
Mut@nt HD1500
Mut@nt HD 2400
Octagon SF108 HD
Octagon SF128 HD
Octagon SF138 HD
Octagon SF208 HD
Octagon SF228 HD
Octagon SF3038 HD
Octagon SF4008 4K UHD
Opticum AX Odin Plus
Opticum AX Quadbox HD2400
Opticum AX Triplex
Opticum AX HD51 UHD E2
Protek 991x
Red Eagle Singlebox
Red Eagle Twinbox
Roxxs IOS 200HD
Sogno 8800HD
Spycat
Venton Unibox eco+ HD
Vu+ Duo2
Vu+ Solo2
Vu+ Solo SE
Vu+ Solo 4K
VU+ Uno 4K
VU+ Ultimo 4K
Xtrend 7000
Xtrend 7500
Xtrend 8000 (CI+ Helper ab Version 2.3)
Xtrend 8500
Xtrend 10000 (CI+ Helper ab Version 2.3)
ZGemma H6 (CI+ Helper ab Version 2.3)
ZGemma H7 (CI+ Helper ab Version 2.3)

Nicht Enigma2:
Coolstream CST Zee² Twin
Coolstream Tank
Edision Piccollo 3in1 plus CI
Topfield SRP-2401CI+Zehnder HX 7202 CI+
Octagon SF918G SE+ HD (nur mit orig. CIP Firmware)
Octagon SF918CG SE+ HD (nur mit orig. CIP Firmware)
Octagon SF1008G SE+ HD (nur mit orig. CIP Firmware)
Octagon SF1008G+ SE+ CI+ (nur mit orig. CIP Firmware)
Octagon SF1008C SE+ CI+ (nur mit orig. CIP Firmware)
Octagon SF1028P NOBLENCE (nur mit orig. CIP Firmware)
 
Ik heb niet een  nog recentere lijst kunnen vinden maar wilde het toch even hier delen!
> Lijst is van April 2017.
Dus hoe betrouwbaar dit site en review is durf ik niet te zeggen......

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerking terzijde:

Abonnement(Familiepakket) €129 per jaar?

Lees ik dat goed?

Dat zijn nog eens leuke prijzen.

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi alen,

 

uit een totaal onverwachte hoek werkt de CI+ Module volledig met mijn Mut@nt hd2400 .

Hoe?

Nou, ik zat van de week paar engelse forum sites door te lezen over de ondersteuning van CI+ op Enigma2 Linux sat ontvangers en er werdt geschreven dat de nieuwe Ci Plus helper plugin CI+ Module laat werken met alle images en in alle Enigma2 boxen, dus ik dacht dat ga ik uitproberen,

Heb mijn OpenATV 6.2 geupgrade tot de laatste versie en de laatste ci plus plugin gedownload de box laten herstarten CI+ Module met ziggo smartcard in de CI reader en na dat alles werdt ingesteld door mijn box had ik alle zenders dat ik mijn huidige abonnement heb ,gewoon open! , 😁😆

dus ik ben echt wel blij hiermee! En als nou de CI+ Module van Digiturk zal werken zal ik helemaal van blijheid springen zijn!!!

 

alleen nu werkt Bitrate Viewer opeens niet meer, heeft het hiermee te maken ik weet het niet meer is wel heel toevallig dit.....

 

En Alex, als jij de Abonnement van Digiturk bedoelt ,ja dat zijn zeer aangenaame prijzen, zonder sport zenders, alle zenders voor 130 euro in het jaar, wil je geen CI+ Module heb je 100 euro alle zenders ook open(exclusief sport zenders, waarvan Live sport zenders) 

 

😀😊😉😁😁

 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat bedoelde ik.

Alle zenders bij Ziggo is over de €130 per maand!

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat neemt niemand! Ik versta geen Hindi/Urdu en geen Turks...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...